תשובה קוריאנית:KGM (לשעבר סאנגיונג) החלה לשווק בקוריאה את המוסו EV, טנדר חשמלי ראשון עבורה. תאריך שיווק עולמי עדיין לא נקבע, אך הוא צפוי להגיע אלינו עוד השנה.
צפייה בתוכן יצא לאור: טנדר קוריאני חשמלי ראשון בדרך ארצה
המוסו EV מתבסס על פלטפורמת הטורס EVX, גרסה חשמלית לרכב הפנאי המשווק אצלנו עם מנוע בנזין. בשונה ממתחרים סיניים כמו מקסוס e-טרון 9 ו-BYD שארק, הטנדר הקוריאני מצויד במנוע בודד מלפנים (207 כ"ס). הוא ניזון מסוללת 80.6 קוט"ש שמבטיחה טווח נסיעה של 400 ק"מ על פי נתוני התקינה הקוריאנית, עם יכולת תפעול אבזור חיצוני (V2L).
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני כמעט זהה לאב הטיפוס שהוצג לפני כשנתיים, עם חרטום אגרסיבי ויחידות תאורה צרות. יש פסי הגנה מסיביים סביב למרכב, עם קשת הגנה ייעודית לשמשה האחורית ומגרעות ייעודיות בפינות הפגוש האחורי, המקלות את הטיפוס לארגז.
גם סביבת הנהג דומה לרכב הפנאי, עם צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע ומוצמדים האחד לשני ליצירת מראה אחיד. בין המושבים יש קונסולה צפה עם בורר צנוע לבחירת מצבי נסיעה (לפנים-אחור חניה).
כושר העמסה עומד על 500 ק"ג בלבד, 100 ק"ג פחות מהטנדר של מקסוס, בעוד כושר הגרירה טרם פורסם אך הוא צפוי להיות דומה לרכב הפנאי המשמש לו בסיס (1.5 טון).
מה אנחנו חושבים: היצרנית הקוריאנית, מוותיקות התעשייה שהתפרסמה בייצור רכבי פנאי ושטח, לא זכתה להכרה הגלובלית וגם בשוק הביתי הנוכחות שלה צנועה משמעותית מיונדאי קיה.
הבעלות החדשה שהצילה אותה מהכחדה מביאה עמה גב כלכלי חזק שיאפשר לחדש את היצע הדגמים הוותיק. מצד אחד היא מקדימה את טויוטה ואיסוזו היפניות בשיווק טנדר חשמלי. אך מצד שני יהיה לו קשה לשמש כטנדר עבודה אמיתי עם כושר העמסה נמוך יחסית וללא מערכת הנעה כפולה לנסיעה בשטח.
בתמחור נכון הוא כן יכול להיות אלטרנטיבה נקיה מזיהום למסחריות קטנות כמו סיטרואן ברלינגו למשל. רעיון ליבואן.
הshark6 פלאגאין עושה היסטוריה בדרום אמריקה אוסטרליה.
במחיר של טויוטה היילקס .
הוא אמנם לא פיתרון, heavy duty, אבל ברמה לשימוש חקלאי ביניים, גרירות לא למאות ק"מ. אין לו מתחרים בביצועים ומחיר