תשובה קוריאנית:KGM (לשעבר סאנגיונג) החלה לשווק בקוריאה את המוסו EV, טנדר חשמלי ראשון עבורה. תאריך שיווק עולמי עדיין לא נקבע, אך הוא צפוי להגיע אלינו עוד השנה.
צפייה בתוכן יצא לאור: טנדר קוריאני חשמלי ראשון בדרך ארצה
המוסו EV מתבסס על פלטפורמת הטורס EVX, גרסה חשמלית לרכב הפנאי המשווק אצלנו עם מנוע בנזין. בשונה ממתחרים סיניים כמו מקסוס e-טרון 9 ו-BYD שארק, הטנדר הקוריאני מצויד במנוע בודד מלפנים (207 כ"ס). הוא ניזון מסוללת 80.6 קוט"ש שמבטיחה טווח נסיעה של 400 ק"מ על פי נתוני התקינה הקוריאנית, עם יכולת תפעול אבזור חיצוני (V2L).
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני כמעט זהה לאב הטיפוס שהוצג לפני כשנתיים, עם חרטום אגרסיבי ויחידות תאורה צרות. יש פסי הגנה מסיביים סביב למרכב, עם קשת הגנה ייעודית לשמשה האחורית ומגרעות ייעודיות בפינות הפגוש האחורי, המקלות את הטיפוס לארגז.
גם סביבת הנהג דומה לרכב הפנאי, עם צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע ומוצמדים האחד לשני ליצירת מראה אחיד. בין המושבים יש קונסולה צפה עם בורר צנוע לבחירת מצבי נסיעה (לפנים-אחור חניה).
כושר העמסה עומד על 500 ק"ג בלבד, 100 ק"ג פחות מהטנדר של מקסוס, בעוד כושר הגרירה טרם פורסם אך הוא צפוי להיות דומה לרכב הפנאי המשמש לו בסיס (1.5 טון).
מה אנחנו חושבים: היצרנית הקוריאנית, מוותיקות התעשייה שהתפרסמה בייצור רכבי פנאי ושטח, לא זכתה להכרה הגלובלית וגם בשוק הביתי הנוכחות שלה צנועה משמעותית מיונדאי קיה.
הבעלות החדשה שהצילה אותה מהכחדה מביאה עמה גב כלכלי חזק שיאפשר לחדש את היצע הדגמים הוותיק. מצד אחד היא מקדימה את טויוטה ואיסוזו היפניות בשיווק טנדר חשמלי. אך מצד שני יהיה לו קשה לשמש כטנדר עבודה אמיתי עם כושר העמסה נמוך יחסית וללא מערכת הנעה כפולה לנסיעה בשטח.
בתמחור נכון הוא כן יכול להיות אלטרנטיבה נקיה מזיהום למסחריות קטנות כמו סיטרואן ברלינגו למשל. רעיון ליבואן.
הshark6 פלאגאין עושה היסטוריה בדרום אמריקה אוסטרליה.
במחיר של טויוטה היילקס .
הוא אמנם לא פיתרון, heavy duty, אבל ברמה לשימוש חקלאי ביניים, גרירות לא למאות ק"מ. אין לו מתחרים בביצועים ומחיר
הטנדר החשמלי הזה צעצוע, למה?
כי טנדר זה כלי לעבודה לכל היום וחייב יותר טווח
כי שטח העמסה חייב להיות גדול ותומך במשקל
הכי טוב טנדר של טויוטה דגם נוחבה 2025
טנדר חשמלי. חה חה חה. עוד רכב סיני עם סמל של סאנגיונג.
הסינים, כידוע, מחקים תמיד את האמריקאים.
אם כבר מדברים על רכבים אמריקאים, את הטויוטה סיינה של אשתי מייצרים באמריקה.
עדיף כבר לקנות טויוטה סיינה או טויוטה קראון.
14. לאשתי יש פוקוס.
15. אתה טועה כי אין לי טנדר. יש לי לינקולן ובנטלי.
18. אני גר בטורונטו קנדה. יש לי לינקולן ובנטלי ולאשתי יש פוקוס. אתה לא חכם מדי...!
20 נמרוד. איך כולם חכמים ממני? תסביר איך אבל אתה לא יכול כי אתה שקרן וטיפש. אין לך מוח בראש.
22. אתה צודק.
23. ייצור מכוניות חשמליות מביא לזיהום ראשוני גבוה יותר בהשוואה למכוניות בנזין. זה בגלל האנרגיה המשמשת לייצור הסוללות אבל הפליטות של המכוניות החשמליות נמוכות משמעותית. סך פליטת הגזים הקשורים למכוניות חשמליות נמוך מאלה של מכוניות בנזין. יותר אנרגיה משמשת לחפירה ולעיבוד המתכות הנדירות בסוללות הליתיום והסוללות משמשות במכוניות חשמליות.
ישנן סיבות נוספות מדוע מכוניות בנזין מועדפות. כבר כתבתי על הסיבות האלה בעבר. מכוניות בנזין עדיפות בגלל כל הסיבות הללו. רוב האנשים בקנדה לא דואגים מהזיהום הנגרם על ידי רכבי דיזל ובנזין.