דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם המבט לפנים: קאדילק חשפה חשמלית בשם אופטיק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אופטיק הוא דגם חשמלי שני של קאדילק
  • הממדים דומים לאלה של קאדילק XT5
  • יש שתי גרסאות הספק: 204 ו-245 כ"ס

קאדילק חשפה את אופטיק (Optiq), חשמלית שניה של מותג היוקרה האמריקני שתגיע לשווקים בעוד למעלה משנה ותתברג מתחת לליריק החשמלית.

בינתיים מסתפקת קאדילק בתמונות בלבד, אך פרטים נוספים אודות הקרוסאובר החדש נחשפו בשל דרישות משרד התעשייה וטכנולוגיית המידע הסיני (MIIT), המחייב כל יצרן רכב לדווח מראש על כל דגם חדש שישווק בשטח הרפובליקה העממית. ובקטלוג הדגמים האחרון שפרסם המשרד נכלל גם קאדילק אופטיק על כמה מפרטיו.

ממדי הקרוסאובר החדש קטנים במקצת מאלה של ליריק ופרט לבסיס הגלגלים כמעט זהים לאלה של קאדילק XT5 הבנזינית, עם אורך כולל של 482 ס"מ, רוחב של 191 ס"מ וגובה של 164 ס"מ. בסיס הגלגלים נמתח על-פני 295 ס"מ שהם 9.7 ס"מ יותר מאלה של XT5. החישוקים הם בגודל "21.

אופטיק יוצע בסין בשתי גרסאות חשמליות, 204 ו-245 כ"ס כשלשתיהן מנוע בודד והנעה אחורית. התקשורת האמריקאית גם מדווחת על גרסת הנעה כפולה עם 287 כ"ס, ובכל מקרה כל הנתונים האלה צנועים משמעותית מאלה שבקאדילק ליריק.

אין מידע לגבי קיבולות הסוללות אבל הן יסופקו על-ידי מיזם משותף של SAIC ו-CATL. ההרכבה תבוצע במפעלי SAIC בעיר ווהאן שבמרכז סין.

מה אנחנו חושבים: ג'נרל מוטורס, בעלת הבית של קאדילק, היתה מחלוצת הטכנולוגיה החשמלית עם דגמים מהפכניים כמו ה-EV1 ומאמצע שנות ה-90 וניסיונות חשמליים נוספים כמו וולט, ספארק EV ובולט. אך עם השנים מצא עצמו הקונצרן מאחור בכל הנוגע לשילוב מערכות הנעה חשמליות, מה שבלט במיוחד במקרה של חטיבת היוקרה האמורה לייצג את חוד החנית הטכנולוגי של הקבוצה.

יש לכך סיבות רבות הנוגעות להחלפת שדרת הניהול בקאדילק ובג'נרל מוטורס, העובדה שהלהט החשמלי בארה"ב נמצא בעיקר בשתי מדינות ושקאדילק כמעט ולא משחקת באירופה. אבל השוק השני בגודלו עבור קאדילק הוא הסיני, וכדי להצליח שם היא חייבת ליין דגמים חשמלי ועדיף כזה שיהיה נגיש יותר ביחס לליריק הגדול יותר והיקר.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה