דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החשמלי הראשון של מותג שברולט - טנדר גדול

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סילברדו EV יהיה חשמלי ראשון לשברולט
  • עם 515 כ"ס, הבטחה ל-720 ק"מ טווח אך אבזור צנוע
  • מחייב רישיון C1. המחיר: 360 אלף שקל

חשמל אמריקאי: שברולט מתחילה לשווק את הסילברדו EV, דגם חשמלי ראשון באולם התצוגה המקומי. משקל כולל של 4.5 טון מחייב רישיון C1, ובכך יתאפשר זיכוי מלא על המע"מ ברכישה ותג-מחיר של 360 אלף שקל (421 אלף שקל כולל מע"מ). יחידות ראשונות צפויות לנחות כאן לקראת סוף השנה, ולהתחרות מול יחידות שמגיעות במסלולי ייבוא מקביל או אישי.

בשונה מהמתחרה האמריקאי, פורד F150 לייטינינג החשמלי שבסיסו "רגיל", הסילברדו EV מבוסס על פלטפורמת "אולטיום" הייעודית של GM. מערכת ההנעה משלבת צמד מנועים חשמליים עם 515 כ"ס, וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות. סוללה בקיבולת עצומה של כ-200 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה תיאורטי של כ-720 ק"מ, כ-200 ק"מ יותר מהטנדר החשמלי של פורד.

שימוש במתח גבוה (800V) מאפשר טעינה אולטרה-מהירה והוספת כ-160 ק"מ לטווח הנסיעה ב-10 דקות. עם זאת, לא בטוח שניתן יהיה להגיע לקצב טעינה מרבי, שכן שקע הטעינה בשברולט הוא בתקן אמריקאי המחייב מתאם ייעודי - שמגביל את קצב הטעינה - לעמדות מקומיות.

סוס עבודה: בהשוואה לסילברדו HD המשווק כאן, הממדים קטנים משמעותית. הוא קצר ממנו ב-18 ס"מ (592 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר ב-9.5 ס"מ (370 ס"מ). כושר העמסה נמוך משל טנדרים קומפקטיים (645 ק"ג) אבל כושר הגרירה דומה - 3.5 טון. בארגז יש שקעים לאספקת חשמל עבור מכשירים חיצוניים, בעוד שמתחת למכסה הקדמי נמצא תא מטען בנפח 303 ליטר.

גרסת WT שתשווק כאן אינה מצוידת במערכות המתקדמות של הגרסה הבכירה והיקרה משמעותית בארה"ב, לרבות מיתלי אוויר, היגוי גם בגלגלים האחוריים או מנגנון פתיחה לחלקה האחורי של הקבינה לטובת העמסת חפצים ארוכים בארגז. גם סביבת הנהג בסיסית יותר עם לוח מחוונים ("8) ומסך מגע ("11) צנועים בגודלם.

במפתיע, למרות תג המחיר המוצמד לו, הסילברדו החשמלי מצויד בהגה פלסטיק וכיוון מושבים ידני. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי).

מה אנחנו חושבים: הסילברדו EV עושה רושם מתקדם בהרבה מהמתחרה הישיר של פורד (שעדיין לא משווק כאן על ידי היבואנית הרשמית), בעיקר הודות לבסיס הייעודי. הביצועים מרשימים, טווח הנסיעה גדול ומערכת הטעינה מתקדמת.

לצד זאת, כושר העמסה נמוך מטנדרים קומפקטיים עם מנועי דיזל מגביל את יכולת העבודה שלו. זאת ועוד. רשימת האבזור צנועה מהמקובל בטנדרים מודרניים בכלל, ומתוצרת אמריקה בפרט. הוא גם מחייב רישיון C1 שמקטין את פוטנציאל המכירות שלו.

בנוסף, תג המחיר שלו מציב אותו כאלטרנטיבה נקיה מזיהום וחסכונית בהרבה בעלויות אחזקת טנדרים כמו טויוטה היילקס, פולקסווגן אמרוק ופורד ריינג'ר המצויים באותה סביבת מחיר.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה