דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם מבט קשוח ומקום לשמונה: פורד חשפה אקספדישן חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אקספדישן החדש מבוסס על קודמו
  • ישווק גם בגרסת טרמור לשטח
  • שיווק מקומי? רק בייבוא אישי

טייק 5: פורד חשפה אקספדישן חדש, דור חמישי לרכב הפנאי הגדול ביותר שלה. כבעבר הוא יוצע בגרסה רגילה או מוארכת, ויתמודד מול רבי מכר צפון אמריקאיים כמו שברולט טאהו וסאברבן. שיווק מקומי לא צפוי בקרוב.

בדומה לאקספדישן היוצא, גם החדש מבוסס על שלדת סולם עם מתלים נפרדים מלפנים ומאחור (עצמות עצה כפולות ורב חיבורי בהתאמה), אך בשונה מהמתחרה הישיר, ללא אופציה לקפיצי אוויר מתלים אדפטיביים. הממדים נותרו דומים לדגם היוצא עם 533 ס"מ לאורך ו-311 ס"מ בסיס גלגלים (563 ו-334 ס"מ בהתאמה לגרסת מקס).

עכשיו גם לשטח: מערכת ההנעה עברה בירושה, V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר עם 400 כ"ס בגרסת הבסיס (20+), או 440 כ"ס בגרסאות הבכירות, עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה עם הילוך כוח.

גרסת טרמור חדשה מבטיחה לשדרג את יכולת השטח עם מרווח גחון נדיב (26.9 ס"מ) הודות למתלים שונים וצמיגי ג'נרל גראבר AT גדולים יותר ("33), על חישוקי "18. נוספה גם נעילת דפרנציאל אחורית, מצב סלעים בבורר הנהיגה, מערכת סיוע לתמרון בשטח (בולמת את הגלגל האחורי פנימי) ומיגוני גחון וסף.

הרבה מסכים: העיצוב החיצוני הפך רבוע וקשוח מבעבר, עם מה שנרא כהשראה מלנד רובר, לרבות כיצוב שם הדגם בקצה מכסה המנוע ודלת תא מטען מפוצלת המשלבת גם שולחן מתקפל. כאופציה מוצעת מערכת תאורה היקפית לטובת קמפינג לילי.

עיצוב הפנים עבר עדכון משמעותי עם מסך ענק ("24) מול הנהג בחלק העליון של הדשבורד, בו מוצגים לוח המחוונים והניווט, בעוד מסך מגע מרכזי ("13.2) אחראי להפעלת המערכות השונות. הקונסולה שבין הנהג לנוסע מתכווננת חשמלית (20 ס"מ לפנים-אחור) עם תא נסתר בחלקה התחתון, ובגב המושבים הקדמיים יש כעת התקן ייעודי לאייפד או סמארטפון.

שורה המושבים השלישית כוללת מקום לשלושה, בעוד בשורה השניה ניתן לבחור בין ספסל לשלושה (8 נוסעים סך הכל) או צמד מושבי קפטן עם צמד מסכים בגב המושבים הקדמיים.

פורד תשלב כאן את מערכת "בלו קרוז" המאפשרת נהיגה אוטונומית (רמה 2.5) ללא ידיים על ההגה בכבישים מהירים בצפון אמריקה, כולל מעבר נתיב אוטומטי ומיקום נתיב ביחס למשתמשי דרך אחרים.

מה אנחנו חושבים: בשונה מהדומיננטיות של פורד בקטגוריית הטנדרים, בין רכבי הפנאי הגדולים היא מנגנת כינור שני לשברולט. האקספדישן החדש אמור לסייע לה לשפר את מעמדה, אבל שמרנות הקהל הצפון אמריקאי עלול להיות בעוכריה.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מכוער ברמות (לת)
    נדב, 06-10-2024

  • 2. עוד פח מבית פורד. מקבלים מנוי למוסך הקרוב (לת)
    ירין, 06-10-2024

  • 3. שישאירו אותו באמריקה - יופי (לת)
    ניר, 06-10-2024

  • 4. רק לאמריקה 
    גרגמל, 06-10-2024

    משאית זוללת דלק בלי מקום חניה.

    סגור תגובה

  • 5. ל-2 
    יותם, 06-10-2024

    קל לזרוק שטויות לחלל האוויר. ציוני האמינות של פורד בקטגוריות האלו לא רעים, וודאי גבוהים יותר מלנדרובר. אני מניח שאתה נוסע בריקשה סינית, נכון?

    סגור תגובה

  • 6. רכב טנק 
    ליאור, 06-10-2024

    יש לי אקספדישן כבר 4 שנים.
    הרכב הזה נוסע בכל מקום ללא בעיות. שלג, חול, כבישי עפר. בעל יכולת גרירה מרשימה.
    הרכב הזה הוא טנק.

    סגור תגובה

  • 7. רכב שטח יפהפה!! (לת)
    מוטי, 06-10-2024

  • 8. לא מתווכח עם עובדות 
    ירין, 07-10-2024

    ברור שיש יותר גרועות, עדיין פורד בין הרעות


    Ford stock plummets
    as warranty costs hurt profit
    Keith NaughtonBloomberg

    Ford Motor Co. shares plunged Thursday after a big earnings miss that the automaker blamed on a surge in warranty repair costs for older vehicles.

    Recurring quality problems have driven up Ford’s warranty costs for years, but an $800 million spike in the second quarter caught investors by surprise. Chief Financial Officer John Lawler called it a “one time” jump due to quality-related issues for models built in 2021 and earlier.
    https://www.detroitnews.com/story/business/autos/ford/2024/07/25/ford-set-for-worst-drop-since-2020-as-warranty-costs-hurt-profit/74542163007/


    2024 Ford Expedition
    Reliability Score: 74/100
    2024 Ford Expedition front 3/4 action shot off-road
    The Ford Expedition, introduced in 1997, was a massive 9-person land yacht with one of the longest wheelbases of any non-commercial vehicle ever made. The full-size SUV has been through several generations, with the most recent beginning in 2018, and, despite the compact crossover trend, grew by three inches to become the most massive thing on the streets.

    The Expedition is a luxury vehicle with enough power options to make sure it moves in style, including an available 440-horsepower 3.5-liter EcoBoost V-6. It is available with four-wheel drive, but chances are nobody is taking this status symbol off the road.

    Reliability
    J.D. Power gives the Ford Expedition an average rating for reliability and so does RepairPal. CarEdge reports that there is a 26.6% chance that an Expedition will need a major repair during the first 10 years of ownership. This is 5.1% worse than other similar vehicles in the segment. Realistically, any ten-year-old vehicle is probably going to need a transmission rebuild, so this isn't as scary as it seems.

    Average Yearly Maintenance Cost: $861 (RepairPal)
    Est. Maintenance Cost During The First 10 Years: $9,443 (CarEdge)
    Total Recalls: 0
    Worst Expedition Year To Buy Used: 2018
    https://www.topspeed.com/every-ford-suv-model-ranked-reliability/


    I am a mechanic. These two brands overall are very evenly matched for longevity. Fords tend to have their issues nearly just out of warranty especially in their larger vehicles. Fords automatic transmissions and CVT transmissions (outsourced-not actually Ford made) tend to have more issues.
    https://www.quora.com/For-reliability-and-longevity-should-I-buy-Chevy-or-Ford-SUVs-How-about-cars

    סגור תגובה

  • 9. הכי נוח ומפנק שיש 
    דוד, 07-10-2024

    נהגתי על אקספדישן מודל קודם בארה"ב, קרוב ל 4000 ק"מ בטיול, אין רכב יותר מפנק מזה. פשוט הנהיגה לא מעייפת נוחה היגוי מעולה.

    סגור תגובה

  • 10. ככה ככה 
    דני, 07-10-2024

מתעניינים ברכישת רכב ?

קבלו ייעוץ מומחה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה