דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם מבט קשוח ומקום לשמונה: פורד חשפה אקספדישן חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אקספדישן החדש מבוסס על קודמו
  • ישווק גם בגרסת טרמור לשטח
  • שיווק מקומי? רק בייבוא אישי

טייק 5: פורד חשפה אקספדישן חדש, דור חמישי לרכב הפנאי הגדול ביותר שלה. כבעבר הוא יוצע בגרסה רגילה או מוארכת, ויתמודד מול רבי מכר צפון אמריקאיים כמו שברולט טאהו וסאברבן. שיווק מקומי לא צפוי בקרוב.

בדומה לאקספדישן היוצא, גם החדש מבוסס על שלדת סולם עם מתלים נפרדים מלפנים ומאחור (עצמות עצה כפולות ורב חיבורי בהתאמה), אך בשונה מהמתחרה הישיר, ללא אופציה לקפיצי אוויר מתלים אדפטיביים. הממדים נותרו דומים לדגם היוצא עם 533 ס"מ לאורך ו-311 ס"מ בסיס גלגלים (563 ו-334 ס"מ בהתאמה לגרסת מקס).

עכשיו גם לשטח: מערכת ההנעה עברה בירושה, V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר עם 400 כ"ס בגרסת הבסיס (20+), או 440 כ"ס בגרסאות הבכירות, עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה עם הילוך כוח.

גרסת טרמור חדשה מבטיחה לשדרג את יכולת השטח עם מרווח גחון נדיב (26.9 ס"מ) הודות למתלים שונים וצמיגי ג'נרל גראבר AT גדולים יותר ("33), על חישוקי "18. נוספה גם נעילת דפרנציאל אחורית, מצב סלעים בבורר הנהיגה, מערכת סיוע לתמרון בשטח (בולמת את הגלגל האחורי פנימי) ומיגוני גחון וסף.

הרבה מסכים: העיצוב החיצוני הפך רבוע וקשוח מבעבר, עם מה שנרא כהשראה מלנד רובר, לרבות כיצוב שם הדגם בקצה מכסה המנוע ודלת תא מטען מפוצלת המשלבת גם שולחן מתקפל. כאופציה מוצעת מערכת תאורה היקפית לטובת קמפינג לילי.

עיצוב הפנים עבר עדכון משמעותי עם מסך ענק ("24) מול הנהג בחלק העליון של הדשבורד, בו מוצגים לוח המחוונים והניווט, בעוד מסך מגע מרכזי ("13.2) אחראי להפעלת המערכות השונות. הקונסולה שבין הנהג לנוסע מתכווננת חשמלית (20 ס"מ לפנים-אחור) עם תא נסתר בחלקה התחתון, ובגב המושבים הקדמיים יש כעת התקן ייעודי לאייפד או סמארטפון.

שורה המושבים השלישית כוללת מקום לשלושה, בעוד בשורה השניה ניתן לבחור בין ספסל לשלושה (8 נוסעים סך הכל) או צמד מושבי קפטן עם צמד מסכים בגב המושבים הקדמיים.

פורד תשלב כאן את מערכת "בלו קרוז" המאפשרת נהיגה אוטונומית (רמה 2.5) ללא ידיים על ההגה בכבישים מהירים בצפון אמריקה, כולל מעבר נתיב אוטומטי ומיקום נתיב ביחס למשתמשי דרך אחרים.

מה אנחנו חושבים: בשונה מהדומיננטיות של פורד בקטגוריית הטנדרים, בין רכבי הפנאי הגדולים היא מנגנת כינור שני לשברולט. האקספדישן החדש אמור לסייע לה לשפר את מעמדה, אבל שמרנות הקהל הצפון אמריקאי עלול להיות בעוכריה.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה