דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עוד חצי טון למשקל, פחות מהירה בזינוק - ב.מ.וו M5 החדשה מפתיעה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ב.מ.וו M5 חדשה מסתייעת בחשמל ומייצרת 727 כ"ס
  • אך משקל גבוה בחצי טון אחראי לתאוצה איטית מבעבר
  • צפויה לנחות בארץ ברבעון הראשון של 2025

השביעית בשושלת: ב.מ.וו חשפה M5 חדשה, דור שביעי בשושלת מכונית הסאלון הספורטיבית והמהירה בעולם. החידוש העיקרי הוא מערכת הנעה היברידית-נטענת, המוכרת מה-XM, ומשלבת בין מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר (585 כ"ס) ומנוע חשמלי (197 כ"ס) שהושאל מגרסאות היברדיות של סדרה 5 הרגילה.

תערובת הבנזין והחשמל אחראית להספק מרבי מרשים של 727 כ"ס, כ-100 כ"ס יותר מה-M5 קומפטישן היוצאת. עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה ודיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

במפתיע, למרות תוספת הכוח המשמעותית, משקל עצמי גבוה בלא פחות מ-540 ק"ג (2,510 ק"ג) אחראי לביצועי האצה איטיים מה-M5 קומפטישן היוצאת, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות (0.2 שניות יותר) ול-200 קמ"ש ב-10.8 שניות (0.1 שניות יותר), בדך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש או 305 לאחר הסרתה.

סוללה בקיבולת 18.6 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה תיאורטי נקי מזיהום של כמעט 70 ק"מ במהירות של עד 140 קמ"ש.

מה עוד צריך לדעת: המרכב מקבל חיזוקים בנקודות שונות עם תוספת 7 ס"מ לרוחב בהשוואה לסדרה 5, על מנת לפנות מקום לצמיגים רחבים במיוחד – 285/40 על חישוקי "20 מלפנים, 295/35 על חישוקי "21 מאחור. מערכות נוספות כוללת בולמי זעזועים אדפטיביים בכיול ייעודי של חטיבת הביצועים, והיגוי אחורי אקטיבי (1.5 מעלות).

כאופציה יוצעו בלמים קרמיים שמלבד עמידות משופרת גם מאפשרים הפחתת המשקל הבלתי מוקפץ בכ-25 ק"ג. בדומה ל-M5 הקודמת, גם כאן ניתן לנתק את ההנעה לגלגלים הקדמיים ולהישאר בהנעה אחורית טהורה כמו בדגמי עבר.

העיצוב החיצוני אגרסיבי מסדרה 5 רגילה, לרבות פגושים כוחניים יותר עם כונסי אוויר גדולים מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור, מסיט אוויר בקצה דלת תא המטען ואופציה לגג קרבון קל משקל. סביבת הנהג כוללת תצוגה ייעודית עם נתוני אקשן בלוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ובמסך המגע ("14.9), מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת והגה בעל שלוש צלעות, עם פס מרכוז בחלקו העליון וצמד מתגי M1 ו-M2 המאפשרים מעבר למצב נהיגה המועדף.

מה אנחנו חושבים: קשה לחשוב על מכונית שמייצגת טוב יותר את ה-DNA הטהור של ב.מ.וו מאשר ה-M5, המכונית הראשונה של היצרנית שעברה השבחה מלאה בחטיבת הביצועים לפני יותר מיובל שנים. גרסת הקצה למי שמוגדרת כבר שנים כמכונית הסלון הטובה בעולם הייתה תמיד חלום מוטורי נחשק, ועם כל דור חדש שהוצג, שדרגה באופן קבוע את הביצועים והיכולת הדינמית.

הרושם הראשוני מנתוני ומראה הדור החדש, אינו נטול תהיות. בעיקר מכיוון שלראשונה בהיסטוריה של חטיבת הביצועים הבווארית, דור חדש מציג ביצועים נחותים מקודמו. גם תוספת של למעלה מחצי טון, לא מעודדת על הנייר לפחות. אחרי הכל, זו מכונית ספורטיבית ובדרך כלל, חסכון אפילו של עשרות קילוגרם נחשב להישג.

מצד שני, עוד לא נהגנו בה. ולמרות שהמספרים מנמיכים את הציפיות, נשמח למצוא עצמנו מופתעים לטובה. אחרי הכל, זו מכונית שכיכבה בחלומות המוטוריים של כולנו.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה