בקצרה:
- דונגפנג M-הירו יתחרה בהאמר EV
- עם 1,088 כ"ס ו-407 ק"מ טווח
- המחיר מתחיל ב-700 אלף שקל
שטח סיני: יבואנית דונגפנג מתחילה לשווק בישראל את ה-M-הירו 917 בו נהגנו לפני מספר שבועות, דגם ביכורים לחטיבת השטח של הענקית הסינית. בארץ הולדתו הוא מכונה מנגשי ('לוחם', במנדרינית), אבל נושא תג מחיר נמוך יותר מזה שהוצמד לו אצלנו: 700 אלף שקל.
מערכת ההנעה משלבת 4 מנועים חשמליים עם 1,088 כ"ס, אך בשונה מהמקובל בדגמים עם מערכת הנעה דומה, כמו מרצדס G קלאס או ריביאן R1T, החיבור אינו ישיר לגלגלים אלא מתבצע באמצעות תמסורת המשלבת בתוכה דיפרנציאל.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 4.3 שניות וטווח הנסיעה המוצהר מסוללת 142.7 קוט"ש עצומה עומד על 407 ק"מ. טעינה מהירה (100 קילוואט) תאפשר מילוי מ-30% ל-80% ב-47 דקות וניתן לעשות שימוש בסוללה לטובת הפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).
פרופיל קרבי: כבסיס משמשת שלדת סולם ייעודית לרכבי שטח חשמליים של היצרנית המכונה MORA (ר"ת M-hero Off Road Architecture). מערך מתלים נפרדים (עצמות עצה כפולות) נתמכים קפיצי אוויר אדפטיביים האחראים בין היתר על מרווח הגחון מרשים (33.5 ס"מ) וזוויות גישה-נטישה (37.5/36.8 מעלות), בעוד שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגים דו שימושיים של פירלי סקורפיו AT.
בדומה להאמר, גם כאן יש היגוי אחורי אקטיבי (10.6 מעלות) המאפשר קוטר סיבוב צנוע מזה של סופר-מיני (10.2 מטר), לרבות 'מצב סרטן' (גלגלים אחוריים וקדמיים באותה זווית) לנהיגה בשטח. יש גם בורר מצבי נהיגת שטח (שלג, בוץ, חול, סלעים, מים או אוטומטי) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר, יחד עם נעילת דיפרנציאל אחורית וקדמית.
תנאי שירות: סביבת הנהג מרשימה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) מסך מגע מרכזי ("15.6) ומסך מגע נוסף לנוסע מלפנים ("12.3). ליושבים מאחור יש מגשים נשלפים מגב המושבים הקדמיים ומסך מגע ("8) במשענת היד המרכזית לשליטה במערכת בידור-נוחות.
גם רשימת אבזור הנוחות עשירה וכוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי, עיסוי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים והאחוריים, מצלמות היקפיות, ראיית לילה ומדרגות נשלפות חשמלית המסייעות בכניסה לתא הנוסעים.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: אחרי שתעשיית הרכב הסינית הוכיחה את יכולתה להתמודד מול יצרניות מערביות בקטגוריות ליבה בשוק הרכב החשמלי, הם פונים כעת גם לשילוב בין חשמל ושטח ויש לכך כבר לא מעט דוגמאות מבית BYD, סאייק וצ'רי.
לדונגפנג יש יתרון משמעותי על פניהם שכן יש לה ניסיון רב בייצור רכבי שטח עבור הצבא הסיני, למשל עם ה-EQ2050, ייצור מקומי על בסיס האמר H1.
זה המקום לציין כי בנהיגת הבכורה שערכנו לו הוא הפגין יכולות מרשימות בשילוב חשמל ושטח, חיבור שרק מעטות מעיזות בינתיים להציע. כל זאת לצד עיצוב מרשים ותא נוסעים סופר-איכותי-יוקרתי.
אבל תג המחיר ירחיק אותו מהישג ידם של רבים, ויפנה אותו כנראה למי שכסף אינו מהווה בעיה עבורו, ולצד זאת מעוניין להתנסות בכל דבר חדש שמגיע לכביש. וסביר להניח שההתנסות הזו תותיר אותו מופתע מאוד לטובה.