דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בגלל המכסים (ופורשה): גם קבוצת פולקסווגן סופגת הפסד עתק

Getting your Trinity Audio player ready...

קבוצת פולקסווגן, שכוללת את מותגי פולקסווגן, אודי, סקודה, סיאט, קופרה, למבורגיני ופורשה, רשמה הפסד עתק ברבעון החולף: 1.3 מיליארד יורו. בדו"ח שפרסמה היצרנית היא גם מזהירה כי תתקשה לעמוד ביעדי המכירות והרווח לשנת הכספים הנוכחית, זאת במידה ולא ייפתר במהרה משבר השבבים שפרץ לאחרונה, בעקבות הלאמת מפעל נקספריה הסינית בהולנד. המהלך ההולנדי הוביל לתגובה חריפה מסין, שהכריזה על הגבלת מכירת שבבים לאירופה – מה שעשוי לגרום לעצירת ייצור מכוניות בכל היבשת בתוך שבועות.

בקבוצת פולקסווגן הבהירו כי הייצור במפעליהם יימשך גם בשבוע הבא, אך הזהירו כי קיים חשש להפרעות בהמשך. לפי דובר החברה, המחסור בשבבים "לא משפיע בשלב זה על ייצור מכוניות פולקסווגן בגרמניה", אך הוסיף כי "לא ניתן לשלול הפרעה לטווח קצר" וכי פולקסווגן מנסה להבטיח שבבים ממקורות אחרים.

דו"ח הכספים של קבוצת פולקסווגן לרבעון האחרון מצביע על המשך המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית. בפולקסווגן מצפים לשולי רווח של בין שניים לשלושה אחוזים בלבד, זאת בין היתר בגלל השפעת המכסים שהטיל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על ייבוא מכוניות. מותגי היוקרה של קבוצת פולקסווגן, אודי ופורשה, ספגו מכה קשה כתוצאה מכך משום שלשניהם אין בסיסי ייצור באמריקה. גם פולקסווגן עצמה נפגעה, אם כי חלק ניכר ממכוניותיה מיוצרות בארה"ב עבור השוק המקומי.

בקבוצת פולקסווגן מעריכים כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה, המכסים עלו למותגי הקבוצה חמישה מיליארד יורו, מהם ארבעה ישירות מהמכסים אותם נאלצה לספוג, בין היתר כדי לא לייקר את המכוניות לצרכן או בגלל התייקרות חלקים לייצור.

להפסד של קבוצת פולקסווגן אחראית גם פורשה. כפי שדיווחנו לאחרונה, יצרנית מכוניות הספורט, עד לאחרונה מהרווחיות בתעשיית הרכב, ספגה הפסדים כבדים כתוצאה ממעבר מהיר מדי למכוניות חשמליות, ירידה בביקוש, מכסי טראמפ ותחרות עזה בסין.

פולקסווגן גם סובלת בשנים האחרונות מקשיים הנעוצים בקצב חדירה איטי של המכוניות החשמליות באירופה. מעבר איטי מהצפוי של קונים מבנזין לחשמל והשקעה אדירה במכוניות חשמליות שסובלות מביקוש נמוך, ובו זמנית חדירה מהירה יחסית של היצרניות הסיניות, פגעו במכירות הקבוצה בשלל שווקים באירופה. בנוסף, בשוק הסיני – בו פולקסווגן הובילה טרום עידן החשמל – המכירות מדשדשות עם מעבר הקהל המקומי לתוצרת סין.

בפולקסווגן הודיעו כי בכוונתם ליישם אמצעי התייעלות. לפי דובר החברה, ביצרנית ישימו דגש רב יותר על שיתופי פעולה בין מותגי הקבוצה, במטרה לנצל את כושר הייצור לשיווק דגמים דומים יותר טכנית. בדרך זו ניתן לפתח טכנולוגיות שישמשו יותר מכוניות ובהתאם עלות הפיתוח לכל מכונית יורדת.

בנוסף, מנכ"ל הקבוצה, אוליבר בלום, הכריז לאחרונה על תוכנית לצמצום ייצור מצברים ולפיתוח תוכנות באופן עצמאי. במקום, כדי להדביק את הפער עם היצרניות הסיניות, בלום מעוניין לשתף פעולה עם יצרניות כמו אקספנג (סין) וריביאן (ארה"ב) לפיתוח הטכנולוגיות הללו.

בפורשה בלום צפוי לפנות את תפקידו כמנכ"ל המותג, לטובת מיכאל לייטר. מי שהחזיק בתפקידי ניהול בעבר בפורשה, מקלארן ופרארי, צפוי לחזור לפורשה ולהוביל בה מהלך התייעלות, שיכלול בין היתר מתן דגש רב יותר לפיתוח דגמים היברידיים נטענים, על חשבון חשמליים מלאים.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה