דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכוונת על רולס רויס: קאדילק מציגה חשמלית בלי גג

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הסוליי היא חשמלית קבריולה ראשונה לקאדילק
  • עם 600 כ"ס, פחות מ-4 שניות ל-100 קמ"ש וכ-480 ק"מ
  • בינתיים מוגדרת כקונספט, ייצור סדרתי אולי בעתיד 

אולטרה יוקרה: קאדילק חשפה את הסוליי (Sollei), קונספט לחשמלית אולטרה-יוקרתי עם גג נפתח, שבמידה ותגיע לייצור סדרתי, עשויה להיות תשובה לרולס רויס ספקטר. כבסיס משמשת הסלסטיק, ספינת הדגל של המותג המיוצרת בעבודת יד ובייצור מוגבל, ונושאת תג-מחיר שמתחיל ב-300 אלף דולר, כ-1.1 מיליון שקל לפני מיסים.

המרכב עבר התאמות וחיזוקים נדרשים לתצורה נטולת גג, ולמרות שהיצרנית לא פרסמה כל נתון טכני, מערכת ההנעה צפויה להיות דומה עם צמד מנועים חשמליים, 600 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. סוללת 111 קוט"ש אמורה להספיק לטווח של כ-480 ק"מ.

היא גם צפויה לקבל את אותו מערך מיתלים מתקדם, עם קפיצי אוויר ומוטות מייצבים אקטיביים לשיפור נוחות הנסיעה במהירות נמוכה וצמצום זוויות הגלגול במהירות גבוהה, והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (3.5 מעלות) לשיפור יכולת התמרון. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV רחבים (285/35) על חישוקי "23.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני דומה לסלסטיק, עם צבע מרכב המכונה קרם מנילה (Manila Cream) והיה נפוץ בדגמי היצרנית מסוף שנות החמישים של המאה הקודמת. דלתות הצד נפתחות חשמלית בזווית של כמעט 90 מעלות על מנת להקל על הגישה, ויש גם יש תאורת אווירה עם 126 גוונים ואפשרות להתאמת כל אזור בנפרד.

סביבת הנהג כוללת את אותו סידור של מעט-מתגים-הרבה-מסכים, לרבות מסך ענק ("55) לרוחב הדשבורד המשמש כלוח מחוונים, מסך מגע מרכזי ואחד נוסף לנוסע, ומסך נוסף בחלק התחתון של הקונסולה המרכזית לשליטה בבקרת האקלים. לצמד היושבים מאחור יש מסך מגע נוסף וגם מקרר קומפקטי. שילוב החומרים כולל ריפודי עור בצבע דומה למרכב החיצוני, ודיפוני עץ.

מה אנחנו חושבים: קאדילק מנסה כבר כמה עשרות שנים לחזור למעמדה כיצרנית מובילה ומתקדמת ממנה נהנתה במאה הקודמת, הודות לשורה ארוכה של המצאות וחידושים שהביאה לתעשיית הרכב. רשימה חלקית: מתנע חשמלי, תיבת הילוכים מסונכרנת, בקרת אקלים אוטומטית וניתוק פעולת חלק מהצילינדרים בעומס נמוך לחיסכון בצריכת הדלק.

האם עכשיו יש מקום לאופטימיות? הסלסטיק כספינת דגל חשמלית מרהיבה ואסקלייד IQ שמסתמן כיריב ראוי למתחרים הגרמניים, עושים רושם שכן. קונספט התצוגה המרהיב הזה יוכל להפשיע אם וכאשר יגיע לייצור סדרתי. אנחנו מקווים שכן.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה