דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי הפסדי ענק: וולוו מתנתקת מפולסטאר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • וולוו מבקשת למכור את חלקה בפולסטאר
  • מנכ"ל פולסטאר טוען כי זו היתה התוכנית
  • שתי החברות ימשיכו לשתף פעולה
פולסטאר 5

מנתקת את התקע: וולוו, המחזיקה ב-48% ממניות פולסטאר, החליטה למכור את חלקה בחברה אחרי תקופה ארוכה של הפסדים. ההחלטה על ניתוק הקשר הפתיעה רבים בתעשיית הרכב, אבל לדברי מנכ"ל פולסטאר, תומאס אינגלאת', זו תמיד היתה התוכנית. "מתחילת דרכנו היה ברור שהכסף שאנחנו צריכים לא צריך לצאת מכיסם של הבעלים שלנו, אלא מהון עצמי." אמר אינגלאת'. הרוכשת צפויה להיות ג'ילי, בעלת הבית של שתי החברות, כך שהרכב המותגים בקונצרן לא צפוי להשתנות.

במקור שימשה פולסטאר כחטיבת הביצועים של וולוו, בדומה ל-AMG במרצדס או M עבור ב.מ.וו, אך ב-2017 הופרדה מיצרנית האם והפכה למותג עצמאי על טהרת דגמים חשמליים. בחמש השנים שחלפו מאז היא הסתמכה בעיקר על מימון שהגיע מוולוו וג'ילי, עד שבאמצע 2022 הונפקה פולסטאר בנאסד"ק ובפברואר השנה גייסה 950 מיליון דולר במימון פרטי מ-12 בנקים בינלאומיים.

ההפסדים נערמים: מאז ההנפקה ירד ערך המניה של פולסטאר ב-83% ואילו זה של וולוו עלה בכ-50%, ונראה שוולוו מבקשת להפסיק לממן את ההפסדים שהיא סופגת בשל השליטה בפולסטאר.

הסיבות להפסדים נובעת בין היתר מהעובדה שפולסטאר מתקשה למצוא את מקומה בשוק הרכב החשמלי. את יעדי המכירות של 2023 היא פספסה גם לאחר שאלה הונמכו כדי להתאים למציאות בה הביקוש למכוניות חשמליות נמוך מהצפוי. את יכולת העמידה של פולסטאר ביעדי 2024 עדיין מוקדם להעריך, ובכל מקרה התוכנית המקורית נותרה על כנה  - ולפיה פולסטאר צפויה להפוך רווחית רק ב-2025. ההתנתקות של וולוו מהמותג עשויה להקשות על העמידה ביעדים האלו.

מה אנחנו חושבים: למרות ההתנתקות של וולוו מהמותג שיצרה במו ידיה, הקשר בין השתיים ימשך עם שיתופי פעולה בפיתוח, ייצור ומכירות, ובשלב זה גם במתן השירות ללקוחות שיתבצע עדיין על ידי וולוו. אבל מבט בתוכניות של פולסטאר שהוצגו בעבר מגלה כי לא היה מנוס מפרידה - זאת מכיוון שהיצע הדגמים הנוכחי של פולסטאר אמנם מתבסס על פלטפורמות ויחידות הנעה של וולוו, אך דגמי העתיד, של החברה, בהם ה-5 וה-6 הם מפיתוח עצמי של פולסטאר, ולכן בוולוו לא ראו טעם להמשיך במימון. לאור ביצועים המכירות הנוכחיים של פולסטאר, נראה כי צפויים עוד ימים קשים עבורו, בשוק שבו קיים היצע כל כך גדול של מותגים חשמליים.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה