דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רגע לפני ההשקה: יבואנית חדשה לדונגפנג

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יבואנית הדו-גלגלי לא תייבא עוד מכוניות לישראל
  • אחרי שאיבדה את ליפמוטור, מוכרת את וויה ודונגפנג
  • יבואנית מאזדה ופורד מצרפת זיכיון סיני שני במספר

יוצאת מהענף: "מטרו מוטור", יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל שמשווקת כאן כלים דו-גלגליים מתוצרת יאמהה, קוואסאקי וסאן יאנג, ניסתה בשנתיים האחרונות את מזלה גם בתחום הרכב - אך כעת יוצאת מהתחום.

דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד, ב.מ.וו, מיני וניו, רכשה את כלל פעילות הרכב של מטרו, לרבות זיכיון היבוא של מותגי דונגפנג הנחשבת לאחר מהענקיות והוותיקות בתעשיית הרכב הסינית. סכום העסקה עומד על 110 מיליון שקל כשאליו יתווספו עלויות נוספות עבור מלאי כלי הרכב שקיים בישראל ושהוזמן, ועבור מלאי החלפים ורכוש נוסף שנלווה אליהם.

נזכיר כי מטרו מוטור החלה את פעילותה בתחום הרכב בשנת 2022, בתחילה עם זיכיון היבוא לקארמה, שלא הבשיל לכדי יבוא סדיר, ולאחר מכן עם היבוא של דגמי היוקרה החשמליים ממותג וויה (ששייך לקונצרן דונגפנג) ושל ליפמוטור העממית. בחודשים האחרונים, לאחר שקונצרן סטלנטיס איחד כוחות עם ליפמוטור עבור השיווק של דגמי המותג מחוץ לסין, עבר הזיכיון של המותג לסמלת, יבואנית פיאט וסובארו שמתכננת להשיק את המותג מחדש בשבועות הקרובים.

במקביל תכננה מטרו להרחיב את פעילות הרכב עם היבוא של דונגפנג בוקס, מכונית חשמלית קטנה וזולה שכבר נחתה בישראל לקראת תחילת השיווק, ושל רכב השטח M-Hero, גם הוא מתוצרת דונגפנג.

עבור דלק מוטורס מדובר בהרחבה משמעותית של הפעילות בתחום כלי הרכב החשמליים, לצד מכירות דגמי ניו שלא הצליחו להתרומם, בלשון המעטה. נציין כי העסקה טעונה אישורים רגולטוריים, בין היתר מרשות התחרות וממשרד התחבורה. אם לא יהיו עיכובים, ההשקה של דונגפנג בישראל צפויה להתקיים בתחילת דצמבר כמתוכנן.

מה אנחנו חושבים: לפרקים היה נדמה שהמותגים הסיניים הצליחו לשנות את שוק הרכב הישראלי ולהגביר את התחרות. שכן לצד הירידה המשמעותית במכירות של כמה מהמותגים הוותיקים בשוק, התברגו בצמרת מותגים חדשים מסין כמו BYD, צ'רי, ג'ילי ואחרים. למעשה, סין הפכה השנה בפעם הראשונה לארץ המקור המובילה בשוק הישראלי, כאשר אחד מכל ארבעה כלי רכב חדשים בישראל - הגיע מהרפובליקה העממית.

אבל בהתבוננות נוספת נראה כי כל המותגים הסיניים הגדולים משווקים בישראל על ידי אותם יבואנים דומיננטיים, ש-6 מתוכם שולטים ב-75% משוק הרכב המקומי. כניסה של יבואנים חדשים מתבצעת בעיקר עם מותגים צעירים וקטנים (איווייז, סקייוול, ארקפוקס), ולכן לא מצליחה ליצור השפעה אמיתית על הריכוזיות והתחרות בשוק.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה