דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צי הרכב בארה"ב מזדקן, וזה לא צפוי להשתנות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הגיל הממוצע של מכונית בארה"ב שבר שיא, 12.6 שנים
  • עומד על 12.6 שנים, גיל ממוצע לחשמלית: 3.5 שנים
  • יש מי שירוויח מכך, אבל רמת הבטיחות נפגעת

הצי מזדקן: הגיל הממוצע של מכוניות באמריקה ממשיך לעלות, ורושם שיא חדש של 12 שנים וחצי, עלייה נוספת - של חודשיים - בהשוואה לנתוני 2023. בחלוקה בין מכוניות נוסעים לרכבי פנאי וטנדרים, הגיל הממוצע של מכוניות נוסעים עומד על 14 שנים, 11 שנים ותשעה חודשים במקרה של כלי הרכב הגדולים והפופולריים יותר.

זו שנה שביעית ברציפות שגיל הממוצע של מכונית בארה"ב עולה, ויחד עמו גם גדל אחוז המכוניות המזדקנות. אם לפני 5 שנים מכוניות צעירות יחסית בנות שש תפסו 35% מהשוק, כיום הן תופסות 30% (כ-88 מיליון מכוניות). להערכת אנשי המקצוע, היחס הזה צפוי להישאר בחמש השנים הקרובות ואינו מבשר טובות שכן מכוניות צעירות מציעות רמת בטיחות גבוהה יותר.

גיל החשמליות: אימוץ הרכב החשמלי בארה"ב עולה בהתמדה, רק לא בקצב שהעריכו תחילה. בסוף 2023 צי החשמליות בארה"ב עמד על 3.2 מיליון מכוניות, ועל אף שהגיל הממוצע שלהן עדיין יחסית צעיר, וגם יציב לאורך השנים האחרות עם ממוצע גיל של 3.5 שנים, ההערכה שעם המשך המעבר לרכב חשמלי גם יעלה גילן הממוצע.

יותר פנאי וטנדרים: בסך הכל נעות על כבישי אמריקה 286 מיליון מכוניות – עלייה של כ-2 מיליון ביחס ל-2023, ואת השנוי בטעמי הצרכן אפשר לראות בנתוני הרישוי לצד נתוני הגריטה. מאז 2020 יותר מכוניות נוסעים נגרטו מאשר נוספו למצבת כלי הרכב (יותר מ-27 מיליון מכוניות נוסעים נגרטו לעומת 13 מיליון שנוספו).

לעומת זאת, בקטגוריות רכבי פנאי וטנדרים נגרטו 26 מיליון מכוניות לאורך התקופה, כשבמקביל נוספו 45 מיליון אשר הגדילו את צי הרכב האמריקני באופן כללי.

ומה בישראל: הגיל הממוצע של רכב בישראל נמוך משמעותית מזה האמריקני, אבל גם כאן נרשמת אותה מגמת הזדקנות. בשנת 2023 עמד הגיל הממוצע על 7.6 שנים, לעומת 7.4 שנים ב-2022 ו-7.1 ב-2021.

ברכב מסחרי ישנו פער גדול בגילאים, כאשר מסחריות במשקל שנמוך מ-3.5 טונות הן בגיל ממוצע של 11.5 שנים – עליה מ-11.4 שנים בשלוש שנים, בעוד משאיות כבדות יותר הן בגיל ממוצע של 6.5 שנים – עליה מ-6.3 שנים.

בחלוקה אחרת של הצי אפשר לומר שגיל כשליש מכלי הרכב בישראל הוא עד 4 שנים, שליש הם בני 5-9 שנים, ושליש בני 10 שנים או יותר.

מה אנחנו חושבים: העלייה בגיל הממוצע של הצי האמריקאי מיוחסת למספר גורמים ובהן ההשפעה המתמשכת של מגפת קורונה והשפעותיה על שרשרת הייצור, ההתייקרות המתמשכת במחירי מכוניות חדשות, הביקוש הנמוך מהצפוי למכוניות חשמליות, וגם ההאטה הכלכלית שמרחיקה אותם מביקושי השיא של השנים 2015-2019.

לאור הנתונים הכלכליים בארה"ב, וההתייקרות המתמשכת של מוצרים - ממחירי מזון מהיר ועד דירות – מגמת ההזדקנות של צי הרכב צפויה להמשך. ואת ההשפעה של הזדקנות זו על רמת הבטיחות שמעניקה מכונית ממוצעת, אנחנו עשויים לראות בנתוני תאונות.

כמובן שלא כולם סובלים מכך. המשמעות של צי מזדקן היא יותר טיפולים, יותר שירותי דרך ויותר חלפים. ואלה חדשות טובות לשרשרת האחזקה. פחות לצרכן.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. לא הכל שלילי 
    יהודי, 05-06-2024

    לא חייבים להחליף כל הזמן רכבים בני 5-8 שנים עדיין ברמת בטיחות ואיכות טובה
    המכוניות החדשות מוסיפות בעיקר גימקים ולווא דוקא שיפור אמיתי

    סגור תגובה

  • 2. לא אתם הזויים 
    אין מילים, 05-06-2024

    איזו כתבה מצמררת

    סגור תגובה

  • 3. אנשים לא מטומטמים 
    בנזין, 05-06-2024

    האתר הזה הוא אחד ממובילי האג'נדה החשמלית המטורללת.

    הכפייה שאתם מנסים לעשות שיהיו רק רכבי חרא חשמליים חדשים פשוט תגרום לאנשים לא לקנות חדש אלא לקנות בנזין משומש.

    הרוב השפוי לא רוצה חשמל.

    סגור תגובה

  • 4. בישראל 
    דן, 05-06-2024

    הליסינג שולט והוא זורק המון מכוניות לשוק כל 3 שנים.
    אבל בשוק הפרטי המצב גרוע יותר בכל משפחה יש מכונית שניה וגילה מעל 10 שנים.

    סגור תגובה

  • 5. הרב השפוי רוצה חשמלי 
    המיעוט שחי ב 1948 לא רוצה, 05-06-2024

    למרות שיש הרבה דינוזאורים וחובבי קונספירציות שמשקרים לגבי קרינה ובטיחות וכן - החשמליות בעליה!

    סגור תגובה

  • 6. רוצים בנזין ודיזל 
    PETROLHEAD, 05-06-2024

    הרכבים החדשים הפכו לסמרטפון. מי שרוצה לנהוג - קונה רכב ישן ושומר עליו.
    אנשים עם שכל לא מתכוונים לעבור לחשמלי בגלל אג'נדה של אקואקטיביסטים מטורללים.

    סגור תגובה

  • 7. רכב חשמלי זה כיף 
    תנהג אתה ברכב ישן, רועד, לא אמין, 05-06-2024

    למי שיכול - רק חשמלי.
    חווית נהיגה מדהימה, עלות תחזוקה נמוכה יותר ועוד הרבה יתרונות.
    תפסיקו לשמוע שקרים של דינוזאורים ובעלי אינטרס.

    סגור תגובה

  • 8. תרבות צריכה מזעזעת 
    רנו, 05-06-2024

    איפה הימים בהם מכשיר מחזיק 30 ו-40 שנים.
    הגיע הזמן שלברות הרכב יחזרו לשורשים ויבנו רכבים יות עמידים

    סגור תגובה

  • 9. רכב, רכב תרדוף 
    יונקה פוץ, 05-06-2024

  • 10. כתבה של CNBC 
    שלא יעבדו עליכם, 06-06-2024

    https://www.youtube.com/watch?v=MOreJAyfUUU&ab_channel=CNBC

    סגור תגובה

  • 11. י.ג. 
    רוב הרכבים החשמליים מתוחכמים ומתחכמים מדי, 06-06-2024

    טסלה, למשל, מבקשת להיות ייחודית עוד ממתי שהייתה סטארט-אפ. מסך גדול שממנו הכל נשלט? דשבורד נקי? אם לכולם יהיה כזה אז נעשה הגה מרובע. התחכום הזה לא מתאים לכל אחד. להפך. הבעיה שרוב היצרניות נסחפות אחרי זה כדי להציג סוג-של חדשנות. למעט יצרניות ותיקות בודדות (ויקרות להחריד) - רוב החשמליות עמוסות גימיקים שחלקם מטופשים כמו כוונון זווית יציאת האוויר מהמיזוג באמצעות המסך. אין לי בגדול בעיה עם רכב חשמלי, רק שיעשו גם כאלו רגילים שיש להם מנוע חשמלי ולא לשכוח - במחיר נורמלי.

    סגור תגובה

  • 12. בישראל עוד יותר מטומטמים מארהב 
    ד, 06-06-2024

    כל היום רודפים אחריי הגדג'טים האחרונים, רכבים, פלאפונים וכל השאר, משלמים מיסים בלי הכרה ורצים לעבודה כדיי שיהיה טיפת חמצן, לא מצליחים להבין שכל המערכת מכוונת לדרוס אותם. תרבות צריכה אמריקאית בהגזמה מטורפת.
    תתעוררו !!!

    סגור תגובה

  • 13. יש סיבות נוספות 
    משה לוי, 06-06-2024

    1. ככלל כלי הרכב בארה"ב עם מנועים גדולים יותר מבישראל וזה מקנה לרכב בארה"ב חיים ארוכים.
    2. יש הגבלה בארה"ב על יבוא מבין ורכב חשמלי שאינו מסין יקר
    3. השמרנים חוששים
    מחשמלי ופחות מודעים לזיהום כדור הארץ ולכן שוק החשמליות צומח לאט
    4. הדלק בארה"ב זול משמעותית מבישראל

    סגור תגובה

  • 14. האם זה אמיתי? 
    MTR, 06-06-2024

    כתבה רדודה וחסרת יסוד. אולי הכתב שכח לציין את התאונות שנגרמות מאיסך דעת של נהגים שמתעסקים עם כל מיני מסכים וכפתורים מיותרים במכוניות, וזה בעיקר במכוניות חדשות?!.
    האם הכתב טרך לבדוק מה היחס בתאונות בין מכוניות חדשות למכוניות ישנות בנות מספר שנים?!
    כתבה לא רצינית.

    סגור תגובה

  • 15. ברמת המחירים הללו, אשאר עם הרכב שלי הרבה שנים 
    משקיע בחו"ל, 06-06-2024

    לא אממן ממשלת חורבן ביביסטית

    סגור תגובה

  • 16. צי הרכב בארה"ב מזדקן, וזה לא צפוי להשתנות 
    DANY_FROM_TORONTO, 06-06-2024

    מישהו העיר שהמכשיר שלי שמודד את קרינות ה ELF ו-EMF קרינות צריך כיול. אני מודע לחלוטין לבעיה הזו בגלל החלקים המזדקנים. נגדים, קבלים וכו' משנים את הערכים שלהם בגלל שהמכשיר מזדקן.
    לכן אני מקבל 2 מכשירים חדשים מאמזון. אני אשווה את מדידות המיליגאווס שלהם למכשיר הישן שלי ואדווח כאן על התוצאות.
    1. אתה צודק.
    3. אתה מאוד צודק כי למכוניות חשמליות יש הרבה בעיות ולכן אנשים רבים קונים מכוניות בנזין.
    5. רוב האנשים לא רוצים מכוניות חשמליות. השנה יש ירידה של 3.5% בכמות האנשים שרכשו מכוניות חשמליות. יש עוד חצי שנה להוסיף לאחוז הזה.
    קרינות קיימות במכוניות חשמליות ואני אמדוד אותן עם המכשירים החדשים שלי. קרא את סעיף הפתיחה שלי לעיל.
    6. אתה צודק.
    7. אתה טיפש. האם אתה יודע על קרינה במכוניות חשמליות? החלפת הסוללות לאחר 5 שנים משמעה הרבה כסף לתחזוקה = 30,000 - 40,000 דולר. ועוד בעיות.
    11. לטסלה יש בעיות עם מערכת הטייס האוטומטי שלה שגרמה למוות בגלל שהסוללות התפוצצו. התצוגה המרכזית המופעלת גורמת למוות = NHTSA וכו'. המחירים של מכוניות חשמליות גבוהים יותר ממכוניות רגילות.
    13 משה. אתה צודק וזה אותו דבר בקנדה. לבנטלי ולינקולן שלי יש מנועי V8 גדולים. מחיר הבנזין סביר בקנדה.
    14. אתה בהחלט צודק.
    אין שום דבר רע עם מכוניות ישנות. יש לתחזק את המכוניות הללו כראוי.

    סגור תגובה

  • 17. איזה מזל שיש את דני 
    הפוסק הסופי, 06-06-2024

    אתה או שקרן פתולוגי או מישהו שמעוות כל דבר לאמונות המיושנות שלו.
    תמשיך לנסוע בענתיקות ולמות מפחד מהחשמליות.
    החשמליות לא מזהמות יותר לא מקרינות יותר ולא צריך להחליף סוללה כל כמה שנים!!! מכוניות חשמליות "מתפוצצות" - גם בנזין והרבה יותר!


    סגור תגובה

  • 18. בארה"ב המון לא מוכרים את הרכב הישן, ולכן הגיל הממוצע עולה (לת)
    חיים, 06-06-2024

  • 19. צי הרכב בארה"ב מזדקן, וזה לא צפוי להשתנות 
    DANY_FROM_TORONTO, 07-06-2024

    17. אתה יותר טיפש ממה שחשבתי. קרא את הדברים הבאים על זיהום הנגרם על ידי מכוניות חשמליות ועל סוללות:
    מהן ההשלכות הסביבתיות של כרייה ועיבוד החומרים הנדרשים לייצור סוללות EV?
    ייצור סוללות רכב חשמלי (EV) דורש מיצוי ועיבוד של חומרים שונים, כולל ליתיום, קובלט, ניקל, גרפיט ומנגן. חומרים אלה מקורם לעתים קרובות במכרות, שעלולים להיות להם השפעות סביבתיות משמעותיות. להלן כמה מההשלכות הסביבתיות העיקריות של כרייה ועיבוד חומרים אלה.
    אדים רעילים וזיהום מים:
    הכרייה והעיבוד של חומרים אלה עלולים לשחרר אדים רעילים וכימיקלים לאוויר ולמים, מהווים סיכונים בריאותיים לקהילות המקומיות ולסביבה. לדוגמה, כריית ליתיום יכולה לשחרר כימיקלים רעילים כמו ליתיום כלוריד וליתיום הידרוקסיד לאוויר ולמים.
    דלדול מים וזיהום:
    מיצוי החומרים הללו דורש פעמים רבות כמויות מים גדולות, מה שעלול להוביל לדלדול מים ולזיהום. לדוגמה, הפקת ליתיום ממאגרי מלח עלולה לזהם את המים ברמות גבוהות של ליתיום ומינרלים אחרים.
    השחתת קרקעות וכריתת יערות:
    הכרייה והעיבוד של חומרים אלה עלולים להוביל להשחתת קרקע ולכריתת יערות, במיוחד באזורים שבהם נמצאים המכרות. הדבר עלול לגרום להרס של בתי גידול ומערכות אקולוגיות, כמו גם לעקירת קהילות מקומיות.
    צריכת אנרגיה ופליטות גזי חממה:
    ייצור סוללות EV דורש כמויות משמעותיות של אנרגיה, המופקת לרוב מדלקים מאובנים ותורמת לפליטת גזי חממה. זה יכול לקזז כמה מהיתרונות הסביבתיים של רכבי EV.
    מיחזור וניהול פסולת:
    המיחזור של סוללות EV עדיין בחיתוליו, והשלכת סוללות מבוזבזות עלולה להוביל לזיהום סביבתי וסיכונים בריאותיים אם לא מנוהלים כראוי.
    מכוניות חשמליות כבדות מאוד בגלל הסוללות שלהן. המשקל שלהם גורם לשחיקה של הרחובות, הכבישים.& התיקונים של אלה גורמים לתחזוקה מוגברת = זיהום.
    אתה אומר שאין קרינה אבל מדדתי לאחרונה קרינה בטסלה 3 ולפני כמה שנים מדדתי ב-3 מכוניות. אחד מהם היה פריוס = מכונית היברידית.
    לגבי תוחלת החיים של הסוללות:
    לפי מקורות שונים, סוללות EV אכן מתדרדרות עם הזמן, אך קצב השפלה משתנה בהתאם למספר גורמים, כולל דפוסי שימוש, הרגלי טעינה ותנאי סביבה.
    קצב השפלה ממוצע של הסוללה:
    מחקרים מצביעים על כך שסוללות EV בדרך כלל מתכלות בקצב של כ-2.3% מהקיבולת המרבית בשנה. המשמעות היא שאם תרכוש רכב חשמלי עם טווח של 240 ק"מ (150 מייל), תוכל לצפות לאבד כ-27 ק"מ (17 מייל) של טווח נגיש לאחר חמש שנים.
    תוחלת חיי סוללה:
    אמנם זה נכון שבסופו של דבר יהיה צורך להחליף סוללות EV, אבל תוחלת החיים של סוללת EV ארוך משמעותית מזה של מנוע בעירה פנימית מסורתית.
    גורמים המשפיעים על השפלת הסוללה:
    מספר גורמים יכולים להשפיע על קצב השפלת הסוללה, כולל דפוסי שימוש: טעינה ופריקה תכופה יכולה להאיץ את השפלת הסוללה.
    סיבה נוספת שתורמת לתוחלת החיים של הסוללות היא הרגלי הנהיגה של הנהג.
    הרגלי טעינה:
    טעינה מהירה עלולה לגרום ליותר בלאי של הסוללה מאשר טעינה איטית.
    תנאים סביבתיים:
    טמפרטורות קיצוניות, לחות וחשיפה למזהמים עלולים להשפיע על ביצועי הסוללה.
    איכות סוללה:
    איכות הסוללה עצמה יכולה להשפיע על תוחלת החיים וקצב השפלה שלה.
    סיכום
    בעוד שסוללות EV אכן מתדרדרות עם הזמן, קצב השפלה איטי יחסית.

    סגור תגובה

  • 20. עם ישראל חי  
    בילבי , 07-06-2024

    עם ישראל מתלונן אבל רוכש רכבים ונופש בלי סוף . חי ברמת חיים גבוהה!

    סגור תגובה

  • 21. דני המטומטם 
    לא מבין את מה שאתה מצטט, 07-06-2024

    1. אין השווה לכריית מחצבים שמשמשים לייצור מנועים רגילים, שאיבת נפט, זיקוק נפט ושריפה של נפט. מה מזהם יותר?
    2. בכל הכתבה הם אומרים:"יכולים", "אולי", "עלול" - אין שום מידע חד משמעי וראה מס 1.
    3. בחלק האחרון דווקא כתוב שסוללה מחזיקה יותר ממנוע רגיל...

    ברוח הכתיבה שלך: אתה לא מבין אפילו למה אתה מתנגד, אין לך הוככות לכלום, אתה ניזון משמועות ו "כתבות מדעיות" מתיק תוק.

    בנוסף אתה משלם מיסים למדינה איסלמית תומכת טרור - בושה.

    לך לישון במערה שלך בקנדה ייצור טיפש ומגעיל.

    סגור תגובה

חזור למעלה