בקצרה:
- לקראת הקטנת הטבות המס בינואר, כולם מאיימים בהתייקרות
- בפועל, לא מעט יבואניות מודיעות דווקא על הוזלה
- בחלק מהמקרים אפילו באופן משמעותי
למרות עליית המס - או הקטנת ההטבה, תלוי איך מתייחסים לכך - הצפויה בינואר הקרוב, כמה מיבואניות הרכב פרסמו לאחרונה מחירונים חדשים החושפים לעיתים הפחתות מחיר משמעותיות, המגיעות אפילו ל-34 אלף שקלים.
פריסבי (קרסו לשעבר) היא מהבולטות שבהן. לאחרונה הודיעה על הוזלה של הדגמים ההיברידיים במותג ניסאן, בחלק מהמקרים באופן ניכר. האקסטרייל מוצע עם שלוש אפשרויות הנעה, מהיברידי-קל ועד היברידי עם הנעה כפולה, וכל הגרסאות מציגות הפחתה שנעה בין 7,500-22,500 שקלים, תלוי ברמת הגימור. מחיר הדגם מתחיל כעת בכ-207 אלף שקלים ומטפס עד 260 אלף שקלים.
גם ניסאן קשקאי הוזל, אם כי באופן צנוע יותר - 2,500-10,500 אלף שקלים, כאשר אחת מרמות הגימור לא הופחתה בכלל. מחירי קשקאי נעים בין 177-227 אלף שקלים. ניסאן ג'וק ההיברידי הוזל ממש במעט - 500 שקלים ל-155 אלף שקלים - אבל לעומתו, גרסת הבנזין התייקרה ב-2,500 שקלים ל-142 אלף שקלים.
צ'יינה מוטורס, יבואנית מקסוס הסיני, הפחיתה את מחיר שני דגמי הנוסעים שלה אבל במקביל ייקרה את המסחרית. מחיר הקרוסאובר מקסוס יוניק 6 החשמלי הופחת ב-27 אלף שקלים ומחירו החדש עומד על 206 אלף שקלים. המיניוואן יוניק 5 החשמלי הוזל ב-34 אלף שקלים ומחירו החדש עומד על 213 אלף שקלים. לעומתם, המסחרית החשמלית מקסוס E דליבר התייקרה בכ-5,000 שקלים וכעת מחיר הגרסה הקצרה עומד על 183 אלף שקלים, הארוכה על 190 אלף שקלים.
לובינסקי הודיעה בתחילת חודש זה על הפחת מחיר כל דגמי MG בשיעור שנע בין 1,000-7,000 שקלים. בנוסף יש להזכיר הודיעה על הטבה בגובה של 2,500 שקלים עבור אנשי משפחות מפונות ומשפחות אנשי מילואים אשר גויסו בצווי 8.
ה-MG4 הוזלה בין 1,000 ל-3,000 שקלים, ומחירה החדש נע בין 144 ל-153 אלף שקלים. MG5 הוזלה ב-5,000 שקלים ל-159 אלף שקלים, בעוד הקרוסאובר EHS הוזל ב-1,000 שקלים ל-188 אלף שקלים. מחיר ZS הפופולרי פחת ב-6,000
שקלים ל-159 אלף שקלים, בעוד מארוול R הוזל ב-4,000 ל-7,000 שקלים ומחירו נע בין 199 ל-215 אלף שקלים.
מה אנחנו חושבים: כבר כמה חודשים שמחירי ליתיום וקובלט, חומרי גלם יקרים בסוללות, נמצאים בירידה. גם שער הדולר שטיפס למעל 4 שקלים לדולר, צנח משמעותית וכעת נסחר ב-3.71 שקל לדולר. שינויים אלה סייעו ליבואנים וליצרנים לפתוח מחדש את המו"מ ולסגור על מחיר מעודכן.
אנחנו כמובן מברכים על כל מהלך שיפחית את מחיר המכוניות בישראל, שהתייקרו לעיתים שלא בצדק - אם להתייחס לשינויים במחיר הנדרש עבורן בשאר העולם. נותר רק לקוות שעוד מותגים יצטרפו לתחרות על כיסו של הצרכן הישראלי.