בקצרה:
- לפני הבנזין וההיברידי - ב.מ.וו i5 הגיעה ארצה
- תשווק בשתי גרסאות מנוע, 340 או 601 כ"ס
- המחיר מתחיל ב-620 אלף שקלים
ב.מ.וו סדרה 5, במשך עשורים מתחרה על תואר 'אמת המידה' בקטגוריית הסלון, נחתה בישראל עם ה-i5, גרסתה החשמלית בה נהגנו לראשונה לפני מספר חודשים. לפחות בינתיים אין תאריך יעד לנחיתת גרסאות בנזין והיברידי-נטען.
כסדרה שמיועדת לאכלס גם מנועי בנזין וגם חשמל, היא נשענת על פלטפורמת CLAR הוותיקה אותה היא חולקת - כמקובל כיום בתעשייה - עם מגוון רחב של דגמים, כולל סדרה 7. ממדי המרכב בכל מקרה צמחו לכל כיוון: היא ארוכה ב-10 ס"מ (506 ס"מ), רחבה ב-3 ס"מ (190 ס"מ) גבוהה ב-3.5 ס"מ (151.5 ס"מ). גם בסיס הגלגלים נמתח ב-2 ס"מ נוספים ל-299.5 ס"מ.
בשלב זה ב.מ.וו מציעה שתי גרסאות ל-i5: גרסת כניסה מכונה eDrive40 וגרסת קצה שבינתיים גם עומדת בראש ההיצע בכלל, ומכונה M60 xDrive. לשתיהן סוללה בקיבולת נטו של 81.2 קוט"ש וטעינה מהירה עד לקצב מרבי של 205 קילוואט. לגרסת 40 טעינה ביתית עד 11 קילוואט ואילו לגרסת M60 טעינה משודרגת ל-22 קילוואט.
ל-40 מנוע אחורי יחיד בהספק של 340 כ"ס, זינוק ב-6 שניות ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה של 550 ק"מ. ל-M60 שני מנועים, הנעה כפולה, 601 כ"ס זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות וטווח נסיעה של 497 ק"מ. מלבד ההנעה הכפולה יש עוד שני הבדלים מכאניים בין הגרסאות - הגרסה הבכירה תצויד במתלים אדפטיביים והיגוי אחורי.
שתיהן יוצעו ברמת גימור אחת הכוללות בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מולטימדיה בגודל "14.9, ניווט מקורי עם מציאות רבודה, תצוגה עלית, כיוונון חשמלי למושבים קדמיים עם חימום, ריפוד דמוי-עור וחלון גג. היקרה מהשתיים מוסיפה בין היתר בקרת אקלים לארבעה איזורים, חישוקי "20 במקום "19, גימור קריסטלי לחלק מהפקדים, ספוילר אחורי ועוד.
היא מצוידת בכל מערכות הבטיחות המוכרות של היצרנית, ונזכיר כי ב.מ.וו כבר הציגה בה יכולת אוטונומית רמה 3 שעדיין אינה זמינה לציבור.
מחיר גרסת 40 עומד על 620 אלף שקלים, ה-M60 עולה 860 אלף שקלים. ב-60 אלף שקלים נוספים אפשר לקבל חבילת אבזור הכוללת ריפוד משודרג, איוורור למושבים ועוד.
מה אנחנו חושבים: הדור החדש והשמיני של ב.מ.וו סדרה 5 מציג מפרט משובח, אבל המחיר בהתאם. שלא במקרה, נראה שב.מ.וו שמה את מרצדס על הכוונת (שוב), ומתעלמת מזן חדש של מותגים 'טכנולוגיים' כמו טסלה, ניו, זיקר ואקספנג. האם זו טעות? קשה לומר כרגע, אבל הסכנה עבור מותגי יוקרה ותיקים ממש כאן. לא שתהיה ליבואנית למכור i5 לחובבי המותג האמידים, כי כאלה יש מספיק. השאלה כמה זמן זה יחזיק מעמד. וגם במינכן תוהים.
פורסם לראשונה ב- 15.01.24
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות