דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הבנזין שאחרי החשמל שאחרי הבנזין: אודי חשפה A6 חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי מחדשת את מכונית הסלון A6
  • בינתיים תייצר אותה רק עם מנועי בנזין
  • צפויה להגיע ארצה ברבעון האחרון של 2025

טייק 6: אודי חשפה A6 חדשה, דור שישי בשושלת מכוניות הסאלון של אודי, מאז החליפה את ה-100 לפני כשלושה עשורים. היא תנחת כאן ברבעון האחרון של השנה ותשווק לצד ה-A6 החשמלית, הצפויה להגיע ארצה כבר בשבועות הקרובים.

כבסיס משמשת פלטפורמת PPC החדשה של היצרנית המיועדת לדגמים עם מנועי בעירה פנימית, עם בסיס גלגלים זהה ל-A6 היוצאת (292.5 ס"מ), אבל תוספת 6 ס"מ לאורך (499 ס"מ). במפתיע, תא המטען צנוע ב-38 ליטר (492 ליטר) מהדגם היוצא.

רק בנזין: היצע מערכות ההנעה כולל בשלב ראשון רק מנועי טורבו-דיזל (שלא ישווק כאן), ובנזין מוגדש שעברו בירושה מהדגם הקודם - עם שינויים קלים, כשבעתיד תוצע גם גרסה היברידית-נטענת.

בנוסף היא תשווק עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (204 כ"ס) והנעה קדמית, או V6 בנפח 3.0 ליטר (367 כ"ס) והנעה כפולה-קבועה. בשני המקרים עם תיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד, במנוע הגדול משולבת מערכת היברידית קלה (48V) עם מנוע חשמלי (24 כ"ס) שמשמש כמתנע וגנרטור, ומסוגל גם לסייע ברגנרציה בזמן האטה.

כבעבר, רשימת התוספות האפשריות כוללת מיתלי אוויר אדפטיביים, היגוי אחורי אקטיבי (עד 5 מעלות) ובגרסה עם המנוע הגדול ניתן לשלב דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

מה עוד צריך לדעת: המראה החדש מאמץ את הקו העדכני של היצרנית, עם יחידות תאורה צרות מלפנים, ואחוריות בטכנולוגיית Oled המאפשרות חתימה משתנה. המרכב החדש מסייע להפחתת מקדם הגרר מ-0.24 ל-0.23.

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9) ומסך מגע גדול ("14.5) האחראי על המערכות השונות, בעוד בורר ההילוכים המסורתי הוחלף במתג צנוע המפנה מקום לתאי אחסון בין המושבים. כאופציה תציע אודי אפשרות גם למסך מגע נוסף עבור הנוסע מלפנים ("10.9), המעניק אפשרות לשליטה במערכת הנוחות-בידור.

מה אנחנו חושבים: ה-A6 מצאה עצמה לאורך השנים מעט בצילן של ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס, אך הייתה הבחירה המועדפת של לקוחות סולידיים. אלא שבזמן ששתי האחרונות התקדמו, הסאלון של אודי נותרה במקום. כעת יש לה פער גדול (מדי) לסגור, ולכן היא צפויה להתקל בקשיים - אלא אם תג המחיר שייבחר עבורה - והסיכוי לכך קלוש - יהיה סופר-אטרקטיבי.

וזה חבל. בעיקר מכיוון שהיצרנית הוכיחה שהיא מסוגלת להתמודד כשווה מול שוות עם בנות ארצה היוקרתיות, או אפילו להיות טובה מהן, כפי שמדגימה הגרסה החשמלית מול ב.מ.וו i5 ומרצדס EQE. מבחינה זו, ה-A6 נראית יותר כמו עדכון מקיף לדגם הקודם ופחות כמו דגם כול-חדש. נותר לקוות שמנועים היברידיים-נטענים יופיעו במהרה, וישפרו את המצב.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה