דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החשמלית של סרס מתחדשת, אבל לא משתדרגת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סרס 5 עבר מתיחת פנים קלה
  • העיצוב סולידי יותר, המפרט שונמך
  • המחיר מתחיל ב-225 אלף שקל

למראית עין: אחרי שנה אחת בלבד של שיווק מקומי, שבמהלכה עלו על כבישי ישראל לא פחות מכ-1,500 יחידות, סרס 5 עובר מתיחת פנים ומשנה את שמו ל-M5. במקביל לעדכון הקוסמטי, המחיר התייקר ב-5,000 שקלים, וכעת יעמוד על 225 אלף שקל לגרסת ההנעה הקדמית, 245 אלף שקל להנעה הכפולה.

מבחינה חיצונית השינוי צנוע ביותר וכולל את הסרת פסי הלד הייחודיים בקצות הפגוש, בעוד מאחור ישנן יחידות תאורה עדכניות ופגוש בעיצוב שונה. שינויים אלה הובילו לתוספת מפתיעה של 7.5 ס"מ לאורך (478.5), בעוד רוחב-גובה ובסיס גלגלים נותרו כמעט ללא שינוי. תא המטען הקדמי גדל ל-80 ליטרים (13+), האחורי נותר בנפח של 367 ליטרים. מרווח הגחון צומצם ל-15 ס"מ (3-).

יחידת הנעה: גרסת הבסיס תצויד כבעבר במנוע אחורי בודד, אך הפעם בהספק מופחת של 268 כ"ס (27-), עם תאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 7.1 שניות (0.3+), ומהירות מירבית שעלתה ל-200 קמ"ש (20+).

הגרסה הבכירה תציע מעתה 489 כ"ס (87-), וגם בה ההאצה איטית יותר (ב-3 עשיריות השניה, 4.5 שניות). המהירות המרבית עלתה ל-210 קמ"ש (10+).

קיבולת הסוללה נותרה ללא שינוי ותעמוד על 80 קוט"ש, בעוד טווח הנסיעה נפגע במעט ויעמוד על 480 ק"מ בגרסת הבסיס (20-) או 450 ק"מ בגרסה הבכירה (33-). טעינה מהירה בקצב של 100 קילוואט (ללא שינוי) תאפשר את מילוי הסוללות בתוך קצת יותר מ-40 דקות.

אבזור ובטיחות: מפרט האבזור בגרסת הבסיס צומצם במעט, כאשר התצוגה העילית ומערכת העיסוי במושבים יוצעו מעתה רק בגרסה הבכירה. לעומת זאת, שתי הגרסאות קיבלו תוספת של חניה אוטומטית, מערכת לבישום האוויר ומצלמה פנימית לניטור הנהג.

מלבד זאת, מפרט האבזור כולל כבעבר מושבי עור נאפה עם כוונון חשמלי, זכרונות, חימום ואוורור מלפנים וחימום מאחור, טעינה אלחוטית לסלולארי, מצלמות היקפיות, חישוקי "20, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית, מסך מגע ("15.6) ולוח מחוונים דיגיטלי ("10.25).

מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, התרעת שטחים מתים, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעת תנועה חוצה מאחור.

מה אנחנו חושבים: למרות שמדובר במותג פחות מוכר לציבור, אך הודות לכך שמאחוריו עומדת יבואנית חזקה ומוערכת (טלקאר, יבואנית קיה), סרס הצליחה למכור בישראל כמות מאוד נאה של מכוניות. הן מדגם ה-3 הבסיסי והן מה-5 המרשים יותר.

כעת נראה כי המשימה תהיה קשה בהרבה, שכן הדגם העדכני נמצא במקום מאתגר במשוואת התמורה למחיר, והסביבה התחרותית הפכה צפופה מאי פעם - עם הכניסה של אקספנג ועם הדגמים החדשים והמחודשים של יונדאי, פולקסווגן וסמארט. הרחבת ההיצע עם דגמים נוספים היא צעד מתבקש עבור המותג.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה