דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי בונה על קאמבק לאירופה, בעזרת רנו

Getting your Trinity Audio player ready...

מיצובישי רוצה למכור מכוניות קיי (Kei) זעירות כמו שמקובל ביפן גם באירופה, ותרחיב את היצע הדגמים המבוסס על רנו. כל זאת בתקווה לחדש את המכירות ביבשת הקלאסית, שצנחו בקרוב לשליש לאחר שתקנות בטיחות מחמירות אילצו את היפנים להפסיק שיווק דגמים ותיקים כמו ספייס סטאר, אטראז' ואקליפס קרוס.

ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי מיצובישי הציבה יעד מכירות שאפתני של 80,000-75,000 יחידות באירופה מדי שנה, צמיחה של בין 20 ל-30 אחוזים מהשנה שעברה. ביצרנית היפנית מקווים שהשקת שני דגמים מבוססי רנו חדשים תסייע בכך: רכב פנאי בשם גרנדיס (Grandis) שיהיה תאום לרנו סימביוז, ודור חדש של האקליפס קרוס, הפעם על בסיס פלטפורמת CMF-EV למכוניות חשמליות של רנו - שמשותפת גם לניסאן ליף החדשה. האקליפס קרוס צפויה לקבל עיצוב שונה יותר מדגמי רנו, ולהיות "יותר מיצובישי, פחות רנו", כך היצרנית.

מיצובישי מציעה כיום באירופה שני דגמים מבוססי רנו, שלא לומר תאומים: מיצובישי קולט היא רנו קליאו באיפור מיצובישי קל, ה-ASX היא קפצ'ור בטיפול דומה. לשתיהן מכלולים זהים לדגמי רנו, כולל מנועים, תיבות הילוכים ואבזור. מיצובישי לא מציעה את הדגמים הללו בינתיים בישראל, כאשר אצלנו מוצע עדיין הדור היוצא של ה-ASX, שהוצג במקור ב-2010 ועבר מאז מספר מתיחות פנים. הקולט אינה משווקת כלל, בעוד אחותה הקליאו חזרה בישראל אך לאחרונה, לאחר שעברה מתיחת פנים עוד באפריל 2023.

השקת הקולט וה-ASX באירופה נראית עד כה מוצלחת למדי. על-פי נתונים של חברת המחקר דאטה-פורס, מכירות מיצובישי זינקו אשתקד ב-44% לכ-61,000 יחידות. אלא שבינואר-מאי 2025 המכירות קרסו ב-29% לכ-21,000 בלבד, בעקבות הפסקת שיווק הספייס סטאר והאקליפס קרוס.

הרחבת היצע הדגמים מהווה חדשות טובות ליצרנית היפנית הקטנה, והיא מגיעה רק כחמש שנים לאחר שנאלצה להודיע על עזיבת היבשת לחלוטין בעקבות הפסדי עתק שגרמה מגפת הקורונה. אלא שב-2021 היפנים שינו את דעתם והודיעו כי במקום לפרוש יעשו שימוש בידע וטכנולוגיה של רנו, כדי להשיק מחדש את הפעילות באירופה.

מיצובישי צפויה להשיק בהמשך באירופה גם דגמים עצמאיים, עם הנעה היברידית-נטענת (PHEV). ביצרנית סבורים שפיתוח אלו יהיה קל יותר בשלב זה מדגמים חשמליים, ומסבירים כי הדרישה למכוניות לא מזהמות באירופה תקבל מענה בדמות חשמליות מבוססות רנו, בדרך דומה לזו שבחרה ניסאן, שותפה נוספת בברית היפנית-צרפתית.

תביאו קיי

מלבד ההודעה על דגמים חדשים, במיצובישי הצטרפו גם לקריאה של סטלנטיס (פיג'ו-פיאט-קרייזלר) ורנו, עליה דיווחנו לאחרונה, למחוקקים האירופים, לאשר שיווק דגמי קיי (Kei) באירופה. המכוניות הזעירות, שהפכו למאפיין של טוקיו וערים רבות אחרות ביפן, מהוות פתרון לערים צפופות בזכות מידות המוגבלות בתקינה.

היצרניות האירופיות מקוות שגרסאות חשמליות שלהן יהוו פתרון לבעיית המחיר של מכוניות חשמליות, ויאפשרו להן לבלום את הפלישה הסינית, שמציפה את השוק בשלל מותגי רכב זולים. מכוניות הקיי אינן עומדות בתקינה האירופית בגלל שהן מתוכננות עם מפרט בטיחות נמוך מהנדרש – הן מבחינת אבזור מתקדם (בטיחות אקטיבית) והן מבחינת ההגנה על נוסעים בתאונה (בטיחות פאסיבית).

כעת, מיצובישי מצטרפת לסטלנטיס ורנו בדרישה להנמיך את דרישות התקינה למכוניות הללו, כדי שיתאימו לשוק האירופי. "זה כלי טוב כדי לשדרג את תעשיית הרכב מבחינת חשמול", כך על-פי מנכ"ל מיצובישי אירופה, פרנק קרול. מכוניות קיי מהוות 40-35% ממכירות מיצובישי בשוק היפני, בדומה ליצרניות יפניות אחרות.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה