בקצרה:
- פולקסווגן בוחנת גרסת ביצועים קיצונית ל-ID2
- עם 400 כ"ס והנעה כפולה מתקדמת
- ייצור סדרתי? אולי בעתיד

חשמל וביצועים: פולקסווגן בוחנת הצגת גרסת R קיצונית וכפולת-הנעה ל-ID2, סופר-מיני חשמלית שתושק בשנה הבאה, כך עולה מדווח אוטוקאר הבריטי. היא תצויד במערכת הנעה כפולה מתקדמת עם הספק של 400 כ"ס לפחות.
מערכת ההנעה משלבת בין מנוע חשמלי קדמי שיגיע מה-ID2 GTI, שהוצגה כקונספט לפני כשנתיים, וצמד מנועים חשמליים בתוך כל אחד מהגלגלים האחוריים, המייצרים הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור. נזכיר כי מנוע חשמלי המוצב בתוך הגלגל הוצג עד כה רק בלורדסטאון אנדורנס, טנדר חשמלי ממנו יוצרו פחות מ-500 יחידות לפני שהחברה פשטה רגל. עם זאת, הפתרון צפוי להגיע שוב לדגמים עתידיים כמו רנו 5 טורבו 3E ולמבורגיני לנזדור.

נדגיש כי הצבת מנוע בתוך גלגל מגדיל משמעותית את המשקל הלא נתמך על ידי בולמי זעזועים, אבל יתרונותיו באים לידי ביטוי בניצול חלל חשוב בסופר-מיני צנועת מידות.
מה אנחנו חושבים: מערכות הנעה חשמליות אחראיות לא רק להפחתת זיהום אוויר והוזלת עלויות אחזקה, אלא טומנות בחובן גם פוטנציאל ביצועים ויכולת דינמית גבוהה בהשוואה לעידן הבנזין. החל בזמינות כוח טובה משמעותית, דרך מרכז כובד נמוך ומאוזן יותר, וגם היכולת לעשות בה שימוש לצורך הכוונת מומנט ושיפור יכולת הפניה.
במילים אחרות: תנו אור ירוק לפרויקט, פולקסווגן. לא יזיק לכם משב רוח רענן ופסק זמן מחדשות רעות.