בקצרה:
- מנוע 1.5 ליטר חסכוני מחליף 1.3 ליטר בזבזן
- הביצועים נפגעו, האבזור עשיר יותר
- מחיר הכניסה לדגם התייקר ב-11 אלף שקלים
ממשיך להתעדכן: הדור השני של הקומפאס הוא אחד הדגמים הוותיקים של ג'יפ, שהוצג לראשונה ב-2016, עבר מתיחת פנים מאוחרת ב-2021 וכשנה לאחר מכן קיבל גם מנוע חדש במטרה לעמוד בתקני זיהום עדכניים ומחמירים באירופה. כעת מגיעה יחידת ההנעה העדכנית גם אלינו.
מנוע הבנזין המוגדש (1.5 ליטר, 130 כ"ס) משלב מערך היברידי מתון (48V) שמוסיף 20 כ"ס, ומחליף את ה-1.3 ליטר (150 כ"ס) הקודם. בהתאם לירידה בהספק הישיר, הביצועים נפגעו - 0 ל-100 ב-10 שניות (היה 9.2) ומהירות מרבית של 190 קמ"ש (199 קמ"ש בעבר). צריכת הדלק עדיפה: 16.7 ק"מ לליטר לעומת 14.9-14.5 ק"מ לליטר (בהתאם לרמת הגימור).
היצע רמות הגימור הצטמצם ועומד כעת על שתיים במקום שלוש בעבר. רמת הבסיס כוללת בין היתר מסך מגע בגודל "10.25, מצלמת 360 מעלות, קיפול חשמלי למראות וזיהוי עצמים בשטח מת לצד תאורה אדפטיבית.
רמת הגימור הגבוהה כוללת בין היתר חישוקי "19, כיוונון חשמלי ואוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, שמירה על מרכז הנתיב וסיוע בזחילת פקקים.
מחיר רמת הבסיס עומד על 210 אלף שקלים, שהם תוספת של 11 אלף שקלים למחיר רמת הכניסה עד עתה, רמת הגימור הגבוהה עולה 225 אלף שקלים.
מה אנחנו חושבים: על אף הפוטנציאל האדיר שמושג בחסות המראה והסמל הנחשק, ג'יפ קומפאס מעולם לא הצליח להתבלט בין היתר בגלל איכויות נמוכות מהמתחרים הישירים ותג-מחיר גבוה משמעותית. העדכון משפר מעט את ההצעה הודות לאבזור עשיר יותר, אבל הירידה בביצועים וההתייקרות לא מבשרים לו טובות.