טויוטה תחל בשיווק חשמליות עם סוללת מצב מוצק בתוך כשנתיים, ותשפר בכך משמעותית את טווח הנסיעה ביחס לזה שמעניקות סוללות ליתיום-יון הנפוצות כיום. ביצרנית גם מקווים כי הטכנולוגיה החדשה תאפשר אורך חיים משופר: עד 40 שנה, מה שאומר כי הסוללה תוכל לקבל חיים חדשים גם מעבר לחיי הרכב עצמו.
טכנולוגיית מצב מוצק עושה שימוש באלקטרודות ואלקטרוליט מוצקים לעומת ג'ל נוזלי או פולימרי במצברי ליתיום-יון וליתיום-פולימר. הם מאפשרים דחיסות אנרגיה משופרת, משקל עצמי נמוך יותר ובטויוטה מאמינים גם אמינות משופרת משמעותית.
לפי הערכות, סוללת מצב מוצק יכולה לאפשר טווח נסיעה של למעלה מ-1,000 ק"מ במארז שמספיק לפחות מ-700 ק"מ לסוללת ליתיום-יון. בנוסף, לסוללת מצב מוצק אורך חיים של 40 שנה, פי ארבעה מסוללת ליתיום-יון בקיבולת דומה. ובכך ניתן יהיה להפחית את הצורך בייצור תודות לשימוש בסוללות ממוחזרות.
מספר יצרניות רכב כבר עושות ניסויים מתקדמים בטכנולוגיה, שפריצת דרך בה אמורה לבשר עידן חדש למכוניות חשמליות מבחינת שימושיות וטווח נסיעה.
בתערוכת טוקיו שנערכה לאחרונה, קאיג'י קאיטה, נשיא מרכז המחקר ופיתוח של טויוטה לטכנולוגיות ידידותיות לסביבה, אמר בשיחה עם כתבים כי ביצרנית עדיין מנסים למצוא דרך להוזיל את הטכנולוגיה, החסם העיקרי שנותר לפני תחילת השיווק. "זו נקודה שאנחנו מנסים לברר כעת מול הספקים שלנו".
לפי ההערכות, טויוטה תשיק את הטכנולוגיה במותגי היוקרה שלה לא רק לקסוס אלא גם סנצ'ורי, שתמוצב מעתה מעל הראשונה ותנסה להתחרות בלא פחות מרולס רויס ובנטלי.
תפתחו ויקיפדיה בערך "Solid-state battery".
כותבי הערך אולי טיפה יותר מדי אופטימיים, אבל הם צופים בין 10,000 ל-100,000 מחזורי טעינה/פריקה וצפיפות אנרגיה של 900wh/kg. מה שאומר כ-2000 ק"מ לטעינה וצפונה. אז גם אם נניח רק 10,000 מחזורי טעינה/פריקה, זה נותן לנו לפחות 20,000,000 ק"מ. עכשיו, אדם ממוצע, מן הישוב, בד"כ נוהג כ-20,000 ק"מ בשנה. אז לפי זה הסוללה הזאת תחזיק 1,000 שנה. טוב, באמת הכותב בויקיפדיה קצת אופטימי מדי. אבל זה לא יהיה רק 40 שנה. את זה סוללות LFP, פחות או יותר, משיגות כבר היום. זה יהיה הרבה, הרבה יותר.
כבר לפני שנים רבות, סבי עליו השלום גילה לי במרתף הסודי על הטכנולוגיה של סוללות במצב מוצק. אני רשמתי אצלי את כל התרשימים וכיום אני נהנה לראות שמייצרים סוללות באותה צורה בדיוק.
סבא לא רצה לפרסם את הפטנט שלו, וכששאלתי אותו מדוע הוא פשוט שאג וצעק אז ברחתי...
אני מסכים עם יותם בנקודה 6. הנה קישור שמחזק את מה שהוא אומר אבל זה באנגלית.
https://search.brave.com/search?q=what+are+the+benfits+of+solid+state+batteries%3F&source=desktop&summary=1&conversation=d9c8986a906e82c696ade0
טויוטה ממשיכה לייצר פרסומים כל חצי שנה על התפתחות הסוללות שלה ללא שום הוכחות בשטח. רק לידיעה כל הפרסומים של טויוטה לא שונים משאר יצרני רכב שמצהירים על סוללות מתקדמות במצב חצי יבש ובעתיד הקרוב למצה יבש מלא. בפועל לטויוטה יש רכב חשמלי כושל בשם BZ4X עם סוללות שזכו למקום אחרון בטווח נסיעה אמיתי שהגיע ל52% בלבד מהצהרת היצרן.
כל העולם ואשתו כולל כל יצרני הבטריות הגדולים בעולם עסוקים במחקר של ה solis state battery. פתאום באה טויוטה שקונה את הבטריות שלה מכולם והופ יש לה בטריה מופלאה ש״אף אחד לא חשב עליה״ מספיק לראות את המוצר העלוב של טויוטה שנקרא BZ4 ונגזרותיו הלקסוסיות כדי להבין באיזה חרטא מדובר
הסוללות של טויוטה הם מייצור עצמי כבר כ-28 שנים, יש לה מפעל לייצור סוללות, הייצור והפיתוח של סוללות במצב מוצק הוא של טויוטה וטויוטה בלבד, כן יש לה כמה חברות שותפות לייצור סוללות, שם הדגם הוא bz4x והוא דגם טוב ואמין מאוד.