דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פעם חלוצה, היום נסמכת על הסינים: ניסאן קונה קרדיט מ-BYD

Getting your Trinity Audio player ready...

באוגוסט 2009 חוללה ניסאן מהפכה קטנה בתעשיית הרכב, עם חשיפת הליף החשמלית. זו הייתה משפחתית קטנה ולא מזהמת כלל בזמן הנסיעה, חידוש של ממש בים של מכוניות בנזין ודיזל מעשנות. אכן, למרות התדמית הזוהרת של טסלה, דווקא ניסאן הייתה מחלוצות החשמליות המודרניות. נזכיר כי טסלה 3 שהפכה את היצרנית לנפוצה באמת, הוצגה רק ב-2016.

אבל טסלה - ולא מעט יצרניות אחרות - דהרו בעשור האחרון לכיוון החשמל, בעוד החלוצה היפנית מצאה עצמה מתמודדת עם בעיות ניהול ותקציב. וכתוצאה מכך איבדה גובה בהתאמת צי הרכב לעידן תקנות הזיהום המחמירות והקנסות הכבדים למזהמות.

הפתרון היחיד שנותר לניסאן, מלבד ניסיון נואש למצוא שותפה, מהלך שהסתיים באופן מביך, הוא "לרכוש" קרדיט לצי רכב לא מזהם ממי שמסוגלת לספק כזה. למשל יצרנית הרכב הסינית הצעירה BYD שמייצרת מכוניות חשמליות ברובן.

האוטומוטיב ניוז מדווח שניסאן, שרוכשת כיום קרדיטים מקבוצת רנו ובעבר ממיצובישי, תעבור לרכוש אותם מ-BYD, המסוגלת להציע את הקרדיטים המבוקשים במחיר נמוך מהשותפות הוותיקות. בניסאן לא הגיבו לדיווח של העיתון.

מה זה קרדיט?

יצרניות רכב שצי המכוניות שלהן פולט בממוצע זיהום רב, יכולות לרכוש נקודות זיכוי מיצרניות רכב שמזהמות פחות, ובכך להימנע מקנסות כבדים שמוטלים על-ידי האיחוד האירופי. מטרת נקודות הזיכוי כפולה: מחד להעניש את היצרניות הרוכשות, שנאלצות לשלם בגין הזיהום, מאידך לתמרץ את יצרניות המכוניות ה"ירוקות", וכל זאת מבלי שנדרשת הוצאה מכספי ציבור – היצרניות המזהמות מממנות למעשה את היצרניות ה"ירוקות".

על-פי נתוני המכירות של דאטה-פורס באירופה, ניסאן מסרה בשמונת החודשים הראשונים של השנה רק 13,103 מכוניות חשמליות באירופה, הרוב המוחלט מדגם ארייה. היתר היו הליף היוצאת, פעם חלוצה בתחום ובשנים האחרונות שחקנית אזוטרית. לשם השוואה, BYD מכרה באירופה למעלה מ-95 אלף מכוניות, מהן 60% חשמליות והיתר היברידיות-נטענות.

הדור החדש של ניסאן ליף שהוצג השנה, יגיע לשווקים בקרוב ובניסאן מקווים שיסייע לצמיחה משמעותית של המותג – בעיקר בזכות מעבר מקטגוריית המשפחתיות לרכבי הקרוסאובר האופנתיים יותר. בשלב זה לא ידוע האם או מתי יושק גם בישראל.

נכון להיום, טסלה היא עדיין מוכרת הקרדיטים הגדולה באירופה וארה"ב. בין היתר, רוכשים ממנה נקודות זכות הונדה, טויוטה, מאזדה, סובארו, סוזוקי, פורד וכל מותגי סטלנטיס (פיג'ו-פיאט-קרייזלר). מרצדס מנהלת מכירות דומות יחד עם ג'ילי ומותגיה (וולוו, פולסטאר וסמארט שמוחזקת בשותפות שווה עם מרצדס). קבוצת רנו, ב.מ.וו, יונדאי-קיה וקבוצת פולקסווגן לא הודיעו עדיין על כוונה לרכוש נקודות זיכוי באירופה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה