בקצרה:
- סקודה עובדת על רכב פנאי חשמלי גדול
- עם מקום לשבעה וטווח של למעלה מ-600 ק"מ
- יגיע לייצור רק בעוד כשנתיים
עוד חשמלי אחד: בהתאם לתכניות שהציגה לפני כשנתיים, סקודה ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים החשמליים - ואל האלרוק, האפיק והאניאק העדכני שכבר נחשפו, יצטרף גם אח גדול עם שבעה מקומות ישיבה.
בסקודה הגדירו אותו אז תחת שם הקוד Space, אך סביר יותר להניח שהשם הסופי יותאם לשיטת השמות של יתר רכבי הפנאי החשמליים של המותג, כך שהוא יתחיל באות E ויסתיים ב-Q. הוא יגיע לייצור רק בסוף שנת 2026 או בתחילת 2027, ולכן עוד מוקדם לדבר על מועד הגעה אפשרי לישראל.
ביממה האחרונה פורסמו צילומי ריגול שלו תחת מעטה כבד של הסוואה, כשהוא מבצע ניסויי נהיגה ראשונים בצפון שוודיה. הוא צפוי לקבל את הסבכה הקדמית העדכנית של דגמי סקודה החשמליים, אשר מאחוריה שוכנים הרדארים והמצלמות של מערכות בטיחות.
מהצד ניתן להבחין בידיות דלתות מוסלקות לטובת שיפור מקדם הגרר וכן בסרחי עודף קצרים למדי, מה שיכול לרמז על מרחב פנימי גדול למדי. מאחור ישנו ספוילר קטן מעל דלת תא המטען, שמזכיר את זה של רכב התצוגה ויז'ן S.
מה עוד צריך לדעת: בסקודה כבר הצהירו בעבר כי רכב הפנאי יציע מרחב פנימי נדיב הודות לאורך של 490 ס"מ, ארוך בלא פחות מ-14 ס"מ מהקודיאק הנוכחי וב-11 ס"מ מפיג'ו E-5008 המתחרה, אך עדיין קצר משמעותית מקיה EV9 ויונדאי איוניק 9.
הוא צפוי להתבסס על פלטפורמת ה-MEB המוכרת של המותג, שמשרתת גם את האלרוק והאניאק, אך יקבל ככל הנראה סוללה מוגדלת של 86 קוט"ש בדומה לפולקסווגן ID.BUZZ בגרסה המוארכת, ויספק טווח נסיעה של למעלה מ-600 ק"מ.
בדומה לו הוא עשוי להימכר בגרסת הנעה אחורית עם 286 כ"ס או עם צמד מנועים והנעה כפולה בהספק של 340 כ"ס. טעינה מהירה בקצב של 200 קילוואט תאפשר את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך כ-26 דקות.
מה אנחנו חושבים: המשפחתיות הגדולות סבלו ממחסור אמיתי באופציות חשמליות, אבל לאט לאט הפערים מצטמצמים. אם זה בסגמנט המיניוואנים, שם ישנה דומיננטיות ליצרנים הסיניים, ואם זה ברכבי הפנאי - לשם נכנסו בשנה האחרונה קיה, יונדאי ופיג'ו.
כעת נראה כי גם סקודה מתחממת על הקווים. אבל מכיוון שיחלוף עוד זמן רב עד שתיכנס לזירה, לא נופתע אם הסינים יספיקו בינתיים להשתלט גם על הקטגוריה הזו.