בקצרה:
- דנזה מבית BYD החלה לשווק רכב פנאי ענק והיברידי
- עם כמעט 1,000 כ"ס,פחות מ-4 שניות ל-100 קמ"ש
- עוד לא ברור מתי אם בכלל ישווק מחוץ לסין

מכוון גבוה: דנזה, אחד המותגים בקונצרן BYD שצפוי בעתיד גם להתחיל שיווק באירופה ואצלנו, משיק את ה-N9, רכב פנאי גדול עם מקום לשישה נוסעים, מתחרה אפשרי ללינק אנד קו 900 וזיקר 9X מבית ג'ילי.
ה-N9 יהיה אחד מהדגמים הגדולים ביותר על בסיס פלטפורמה e-Platform 3.0 של BYD. בהשוואה לטאנג EV המשווק כאן הוא ארוך ב-29 ס"מ (526 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-30.5 ס"מ (312.5 ס"מ).

בסין הוא משווק עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה (עם הדום לרגליים) ומקום לשישה בסך הכל. גרסה זו כוללת גם צמד תאים מקוררים, מסך ("17.3) נשלף מהתקרה וחלון שמש ענק (3.2 מ"ר).
גם סביבת הנהג כוללת מסכים לרוב. מרכזי ענק בגודל "17.3 וצמד בגודל "13.2 כלוח מחוונים דיגיטלי לנהג ומסך מגע לנוסע. בסין ישלב ה-N9 את מערכת הנהיגה האוטונומית המכונה "עין האלוהים" (God's eye) ברמה B, כולל תפעול בכבישים עירוניים.

חשמל ובנזין: מערכת ההנעה משלבת שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור (326 כ"ס כל אחד) ואחד מלפנים (272 כ"ס), עם הנעה כפולה והכוונת מומנט מאחור. ההספק המשולב עומד על 924 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות.
סוללה בקיבולת 46.9 קוט"ש מעניקה טווח נקי מזיהום של 202 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC), כ-150 ק"מ על פי התקן האירופאי (WLTP). הסוללה ניתנת לטעינה מהירה ומילוי מ-30% ל-80% בתוך כחצי שעה. מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (206 כ"ס), יתפקד כגנרטור לטעינה. טווח הנסיעה הכולל והרשמי עומד על 1,300 ק"מ על פי התקן הסיני, ככל הנראה כ-900 ק"מ בתקן האירופאי.

מה אנחנו חושבים: BYD שייכת לקבוצה מצומצמת של יצרניות סיניות המסמלות את השינוי במאזן הכוחות בתעשיית הרכב העולמית, בעיקר במותגי היוקרה שלה כמו יאנגוואנג, פאנג צ'אנג באו ודנזה, תוך שילוב מערכות מכאניות ואלקטרוניות מתקדמות, לצד פתרונות חכמים ויצירתיים.
וה-N9 מסתמן כמפגן כוח מרשים, ספינת דגל של רכבי פנאי ותשובה מסקרנת למתחרים מבית מרצדס (GLS), ב.מ.וו (X7) ובקרוב גם אודי (Q9). עכשיו נותר רק לנהוג בו ולוודא אם הוא אכן יכול להתמודד עם האריסטוקרטיה המוטורית.