דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכי מיוחדת: פרארי חשפה 296 Speciale

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פרארי חשפה גרסת קצה ל-296
  • עם יותר כוח ופחות משקל
  • מקצצת 0.1 שניות ל-100 קמ"ש ו-2 שניות בפיוארנו

יותר כוח: פרארי חשפה גרסת קצה המכונה ספשיילה (Speciale) ל-296 GTB, ממשיכת שושלת גרסאות קיצוניות למכונית הספורט שהחלה ב-360 סטרדלה והמשיכה ב-430 סקודריה, 458 ספשיילה ו-488 פיסטה. השינויים שעברה מאפשרים לה לזנק מעט מהר יותר אבל חשוב מכך, להציג זמן הקפה מהיר בלא פחות מ-2 שניות מה-GTB במסלול הניסוי פיוראנו, הסמוך למפעל היצרנית במארנלו.

צפייה בתוכן הכי מיוחדת: פרארי חשפה 296 Speciale

מערכת ההנעה ההיברידית מפיקה כעת 880 כ"ס, 50 כ"ס יותר מה-GTB, ההנעה אחורית והכוח עובר לגלגלים בעזרת תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד. הספק מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר גדל ב-37 כ"ס (700 כ"ס) הודות לשינויים באבריו הפנימיים וגם יחס דחיסה גבוה ב-7%. הספק המנוע החשמלי גדל ב-13 כ"ס (180 כ"ס) עם מומנט גבוה יותר המאפשר לחפות על הפסדי הכוח שנגרמים בהעברות ההילוכים.

פחות משקל: לדברי פרארי המשקל העצמי נמוך ב-60 ק"ג בהשוואה ל-GTB, הודות לשימוש בחלקי מרכב מקרבון וחלקי מנוע שתוכננו מחדש (מגדש טורבו, גל ארכובה, בוכנות) או עשויים טיטניום (ברגי חיבור ראש המנוע לבלוק והטלטלים) כולל סעפת פליטה שאחראית לצליל משופר.

הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 2.8 שניות, ל-200 קמ"ש 7 שניות, קיצוץ של 0.1 ו-0.3 שניות בהתאמה בהשוואה ל-GTB, בעוד המהירות המרבית נותרה זהה (330 קמ"ש). סוללה בקיבולת 7.45 קוט"ש מאפשרת 12 ק"מ נקיים מזיהום כמו ב-GTB.

לנצל את האוויר: הספשיילה מייצרת כוח הצמדה של 435 ק"ג ב-250 קמ"ש, 20% יותר מה-GTB. היא עושה זאת הודות לתכנון מחדש של הרצפה, מסיטי וכונסי אוויר גדולים סביב למרכב ובמכסה הקדמי, ובעיקר צמד כנפיים בפינות האחוריות. כמו ב-GTB, גם כאן יש מסיט אוויר נשלף חשמלית לשיפור כוח ההצמדה עם תגובות מהירות יותר, וגם מצב ביניים בין מקסימום כוח הצמדה ולמינימום מקדם גרר.

גיאומטריית המתלים שונה, עם קפיצי טיטניום נוקשים יותר ובולמי זעזועים של מולטימאטיק, המרכב מונמך בחצי ס"מ ולטענת היצרנית, זוויות הגלגול צומצמו. גם מחשב ניהול מערכת הבלימה עבר כיול מחדש ועל הקשר לאספלט אחראים חישוקי קרבון וצמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2.

בתא הנוסעים יש גימורי קרבון לרוב, דיפון אלקנטרה לדש בורד וצמד מושבי באקט - מקרבון כמובן - קלים ב-5 ק"ג מהמושבים ב-GTB, עם רתמת בטיחות. לדברי היצרנית, מספר התעלות אקוסטיות מהמנוע הוכפל בהשוואה ל-GTB במטרה להקנות צליל דרמטי יותר.

מה אנחנו חושבים: נדמה שפרארי פשוט לא נגמרת, ולמעט יצירות תמוהות מעט דוגמת רכב חשמלי שנוי במחלוקת, מצליחה היצרנית האיטלקית להפתיע ולהרשים ויזואלית ומוטורית. מי באמת צריך מכונית מהירה מה-GTB, הנחשבת כיום לטובה ביותר בקטגוריה, ברמזור או סביב מסלול המרוצים? אף אחד. מי רוצה כזו? כול העולם. מי יכול לרכוש אחת? עשירים מופלגים בלבד.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה