בקצרה:
- צ'רי תשיק בקרוב משפחתית היברידית-נטענת
- עם הבטחה ליותר מ-100 ק"מ נקיים מזיהום
- המחיר הצפוי: 175 אלף שקל
בתצורה קלאסית: צ'רי, ענקית הרכב הסינית שמאז נחתה כאן בסוף 2022 הפכה לאחת מעשרת המותגים הנמכרים ביותר בשוק הרכב, תתחיל בקרוב לשווק את האריזו 8. תמונות בלעדיות שהגיעו לידי iCar חושפות את המכונית החדשה כשהיא כבר על כבישי ישראל, בהכנות אחרונות לפני השקתה הרשמית המיועדת לסוף השנה.
המשפחתית, שהוצגה לפני כשנתיים וחצי, תצויד במערכת הנעה היברידית-נטענת, עם תג-מחיר שצפוי להערכתנו לעמוד על כ-175 אלף שקל, זהה ליונדאי אלנטרה בעלת הנעה היברידית רגילה. יש להזכיר כי לצ'רי הטבה כפולה בשווי השימוש בזכות מערכת ההנעה (1,090 שקל במקום 540 שקל), נתון שיהווה עבורה יתרון משמעותי בציי הרכב. בהשוואה למתחרה הקוריאנית, הסינית ארוכה ב-4.5 ס"מ (475.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ (277 ס"מ).
בנזין וחשמל: מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (156 כ"ס), ומנוע חשמלי (204 כ"ס). ההנעה קדמית דרך תיבת 3 הילוכים אוטומטית המציעה מעשית 9 יחסי העברה על ידי הפעלה של כל אחד מהמנועים בנפרד או ביחד. סוללת 18.3 קוט"ש אמורה לאפשר יותר מ-100 ק"מ בכוח חשמל בלבד, עם אפשרות גם לטעינת DC מהירה.
סביבת הנהג כוללת צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע ומחוברים יחדיו ליצירת מראה אחיד, עם מתגים בקונסולה המרכזית לבקרת האקלים. רשימת האבזור כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות חניה היקפיות, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
מערך הבטיחות מוכר מדגמי הפנאי של היצרנית, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: למרות שהיא מהיצרניות הסיניות הבודדות שחדרה לשוק הישראלי עם מנועי בנזין בלבד ללא כל דגם חשמלי, זכתה צ'רי להצלחה אדירה בשוק המקומי שהפתיעה רבים. בזכות תג-מחיר אטרקטיבי שהצמידה לשלושת רכבי הפנאי, ובעיקר בגלל מלאי זמין בתקופה בה מרבית המותגים הוותיקים סבלו מבעיות אספקה קשות.
האריזו 8 עשויה לאפשר לה לשמור על מעמדה בטבלת המסירות, בזכות מערכת ההנעה המתקדמת וההטבה הנלווית לה, כמו גם ממדיה המשפחתיים שישויים לקסום לרבים בשוק המוסדי. בנוסף, העובדה שטויוטה הפסיקה לשווק כאן את הקורולה לאור החרם הטורקי, ודאי לא תזיק לה.