בקצרה:
- וולוו מעדכנת (שוב) את ה-S90 הוותיקה
- כבעבר, עם בחירה בין בנזין להיברידי-נטען
- לא ברור מתי - ואם בכלל - תשווק כאן

סאלון שוודי: וולוו חשפה מתיחת פנים נוספת ל-S90 הוותיקה שהוצגה כבר לפני עשור. במדינות רבות באירופה, לרבות גרמניה, צרפת ובריטניה, שיווק הדגם היוצא הופסק לפני זמן רב. גם בארה"ב, מהשווקים הגדולים ביותר עבורה, היא לא מתוכננת להשאר בגלל הייצור בסין. אצלנו? לא ברור מתי ואם בכלל היא תשווק.
המראה התעדכן בעיקר בחזית עם סבכה, יחידות תאורה (מטריק-לד מלפנים), פגוש וחישוקים שונים. השינויים בסביבת הנהג מתמקדים בקונסולה המרכזית, עם מסך מגע גדול מבעבר ("11.2 במקום "9) ומערכת הפעלה של גוגל.

ה-S90 תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (250 כ"ס) ותיבת 8 הילוכים עם הנעה קדמית, או היברידית-נטענת עם מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים האחוריים, הנעה כפולה ו-455 כ"ס. סוללת 18.8 קוט"ש תאפשר טווח חשמלי תיאורטי של 80 ק"מ, כ-20 ק"מ פחות ממתחרות גרמניות כמו ב.מ.וו 530e ומרצדס E300e.

מה אנחנו חושבים: וולוו S90 היא כיום המתמודדת הוותיקה ביותר בקטגוריה, ונראה שהעדכון הצנוע שעברה והצהרה כי תשווק בעיקר בסין היא עדות לכך שהיצרנית השוודית לא מעוניינת - וגם לא מסוגלת - להתחרות מול הטריו הגרמני של אודי, ב.מ.וו ומרצדס.
האופוזיציה השוודית תבוא כנראה מכיוון ה-ES90 החשמלית, אבל גם שם לא צפויים לה חיים קלים בכלל, שכן התחרות תהיה קשה הרבה יותר, גם מול מתחרות צעירות מסין.