בקצרה:
- קדילאק תפסיק בחודש ינואר 2025 את ייצור ה-XT4
- רכב הפנאי אמור היה להפוך ללהיט מכירות
- בארץ מכר המותג רק 88 מכוניות מתחילת השנה
קדליאק תוריד בעוד שבועות ספורים את המסך על אחד הדגמים המבטיחים שהשיקה בעשורים האחרונים, ה-XT4 הקומפקטי שאמור היה להתחרות כשווה מול שווים באודי Q3, ב.מ.וו X1, מרצדס GLA או וולוו XC40, כולם דגמים שנהנו לפחות בעבר מנתוני מכירות מצוינים.
בכך מצטרף רכב הפנאי צנוע המידות (באמריקאית) לשורה ארוכה של דגמים מבית יצרנית היוקרה האמריקאית, שהעניקו לקונצרן GM אשליה כי יצליחו להתמודד עם מיטב דגמי היוקרה האירופים. למרות שחלקם הרשים מאוד על הנייר ובמבחני נהיגה, ההצלחה לא האירה להם פנים. לא אצלנו, לא בשאר העולם ואפילו לא בארה"ב.
אלא שהמקרה של ה-XT4 בכל זאת יוצא דופן, שכן הוא דגם צעיר מאוד, שהוצג לראשונה רק לפני שש שנים והגיע לישראל - אותה נטש בינתיים - לפני חמש שנים בלבד. המכירות כך נראה לא השביעו רצון, בלשון המעטה. באותו עניין ראוי לציין כי מותג קדילאק העלה במהלך השנה הנוכחית 88 כלי רכב בלבד על הכביש, לעומת 522 באותה תקופה אשתקד. צלילה שאינה מבשרת טובות כלל ועיקר.
לפי האוטומוטיב ניוז, את מקומו של ה-XT4 כרכב הכניסה לעולמות קדילאק, ימלא האופטיק החשמלי, שצפוי להגיע ארצה יחד עם הליריק (החשמלי אף הוא) ברבעון הראשון של השנה הבאה. כך הבטיחו לפני מספר חודשים ביבואנית. ב-GM מאמינים כי רוכשי קדילאק שמחפשים רכב עם מנוע בעירה פנימית, ידלגו גבוה יותר ל-XT5 היקר יותר, אף הוא שווק אצלנו בעבר.
נזכיר כי ה-XT4 עבר מתיחת פנים מקיפה - בעיקר בסביבת הנהג - רק בשנה שעברה, ולכן הדיווח על הפסקת הייצור הפתיע רבים. ה-XT5 לעומת זאת מיוצר באופן חריג כבר שש שנים ללא מתיחת פנים.