דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיסקר בצרות: כרגע זה נראה כמו שת"פ עם ניסאן או פשיטת רגל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פיסקר היא יצרנית רכב חשמלי אמריקאית
  • נוסדה במקור לפני 17 שנה אך פשטה רגל
  • החברה הנוכחית בדרך לשכפל את ההיסטוריה
פיסקר אלסקה

יצרנית הרכב האמריקאית פיסקר (Fisker) בצרות צרורות. לאחר שמסרה בסך הכל כ-1,500 מכוניות חשמליות מתקדמות מתוצרתה בשם אושן, היא מודיעה כי תשבית את הייצור למשך לא פחות משישה שבועות. והבעיה אינה מחסור בשבבים או שביתת ועדים. פיסקר מבהירה כי היא מעוניינת בזמן זה לבחון דרכים לפעילות עתידית עם אופק רווחי יותר, כך פחות או יותר.

לכך יש להוסיף דיווח בוול סטריט ג'ורנל, לפיו החברה שכרה שירותי ייעוץ משפטי ופיננסי שלפי מקורות מקורבים לחברה, אמורים לסייע לה בתהליך פשיטת רגל, עליו היא עשויה להכריז בקרוב.

ואחרי הפסד מדווח של קרוב לחצי מיליארד דולר רק ברבעון הרביעי של 23, יחד עם צלילה חדה במחיר המניה, העסק נראה כעומד ליפול סופית. נזכיר בהקשר זה כי החברה שהוקמה על הריסות קארמה, שהוקמה על לבני פיסקר המקורית שפשטה רגל אף היא, הסבה למשקיעיה הפסד של יותר מ-97% מאז נקודת השיא של המניה בסוף חודש פברואר 2021. אז עמד ערכה של מניה על 28.5 דולר. היום היא נסחרת ב-15 סנט.

פיסקר כבר הודיעה כי היא עומדת לצמצם משמעותית את כוח האדם - הלא גדול ממילא - שברשותה, כדי לנסות ולהקטין הוצאות. אך נראה כי זו טיפה זעירה באוקיינוס ההוצאות שמעיק עליה לאור דיווחיה שלה.

כעת נראה כי האפשרות היחידה להמנע מפשיטת רגל היא 'יצרנית רכב גדולה' שבשמה סירבה פיסקר לנקוב, העשויה להשקיע באמריקאים במטרה לפתח ביחד פלטפורמה חשמלית אחת או יותר לייצור בצפון אמריקה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בתחילת החודש כי מדובר בניסאן.

לדברי מקורות, היצרנית היפנית עשויה להשקיע סכום של 400 מיליון דולר במטרה לבנות את הטנדר החשמלי אלסקה אותו הציגה כבר פיסקר, ולשווקו החל מ-2026 בארה"ב וקנדה בעזרת הרשת הקיימת של ניסאן.

הטנדר החשמלי-קומפקטי אמור להיות זול במיוחד, בניגוד למרבית הדגמים מסוגו שהוצגו בצפון אמריקה לאחרונה, החל בפורד F150 לייטנינג ועד ריביאן והאמר.

מה אנחנו חושבים: יפתיע אותנו מאוד אם פיסקר תשרוד את מה שנראה כמסמר האחרון בארון הקבורה שלה. במהלך כל השנים, מאז הוקמה על ידי מעצב הרכב הדני הנריך פיסקר, היא מתנדנדת על פי תהום. ובעידן הנוכחי בו התחרות גדולה מאי פעם, והמהפיכה החשמלית עם התובענות המתבקשת להשקעות עוד מקשה על המצב, סיכויי השרידות של יצרנית קטנה שמפסידה חצי מיליארד דולר ברבעון אינם גדולים. הם מאוד קטנים.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה