דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מותג מוכר, יבואן חדש: ליפמוטור עוברת לסמלת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ליפמוטור הסינית עוברת ממטרו לידי סמלת
  • בעבר שיווקה דגם אחד, ללא מערכות בטיחות
  • היבואן החדש צפוי להרחיב את ההיצע

תקציר הפרקים הקודמים: מותג הרכב הסיני ליפמוטור הגיע לישראל בסוף שנת 2022 כנציג ראשון של עולם הרכב הפרטי במטרו-מוטור, יבואנית הרכב הדו-גלגלי  - בעיקר אופנועים וקטנועים - הבכירה בישראל, עם נתח שוק חסר תקדים שנושק ל-50%.

הדגם הראשון להגיע היה T03, מכונית מיני-עירונית חשמלית נטולת מערכות בטיחות אקטיביות, אך  במחיר שהוא עד היום הנמוך ביותר לרכב שמוזן בסוללה - 100 אלף שקל.

לפני כשנה רכש קונצרן הרכב סטלנטיס נתח נכבד של 21% מהבעלות על ליפמוטור, בתמורה למיליארד וחצי אירו, וקיבל על הדרך גם את הזכות לשיווק המותג באירופה.

מהזווית המקומית שלנו, המהלך הוביל לאיחוד הייבוא של ליפמוטור עם מותגים אחרים של קונצרן סטלנטיס המשווקים תחת היבואן סמלת - בהם פיאט, אלפא רומיאו, ג'יפ, סובארו, ראם ואחרים. עבור היבואנית, ליפמוטור הוא מותג סיני שלישי בארסנל, יחד עם הונגצ'י ו-WEY.

העתיד לבוא: לקראת סוף השנה תתחיל סמלת לשווק את ה-T03 בגרסה עדכנית עם תקינה אירופאית מלאה ומערכות בטיחות אקטיביות כציוד תקני, בשונה מהתקינה המוגבלת לסדרות קטנות כפי ששווקה תחת מטרו.

במקביל יגיע ארצה גם ה-C10, רכב פנאי שיתמודד מול מתחרים כמו MG מארבל R וסרס 5. עם מנוע אחורי (218 כ"ס) וסוללת 70 קוט"ש שתספק טווח נסיעה של 420 ק"מ. לדברי החברה, בשלוש השנים הקרובות צפויים להצטרף להיצע עוד ארבעה דגמים נוספים, חלקם היברידיים עם מנוע בנזין המשמש כגנרטור מאריך טווח.

מה אנחנו חושבים: יצרני הרכב הסיניים זיהו במהירות את הכוחות הדומיננטיים בשוק הרכב הישראלי. כך הגיעו מותגי הרכב הגדולים מסין, בהם ג'ילי, BYD, צ'רי, דונגפנג ו-MG, היישר לזרעותיהם של היבואנים הגדולים בישראל, בעוד יבואנים חדשים ו-או קטנים השיגו זכיונות למותגים צעירים וקטנים יחסית, כמו איווייז, נטע, סקייוול, JAC ופוטון.

כעת מתחיל תהליך נוסף וצפוי, בו נציגים סיניים מעוניינים אף הם לשכון תחת צל קורתן של חברות גדולות ומנוסות יותר בתחום. האם המהלך הזה מיטיב עם האזרח? קשה בשלב זה לדעת.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה