דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פחות לקו ישר, יותר לפניות: בנטלי הציגה קונטיננטל GT קיצונית

Getting your Trinity Audio player ready...

בנטלי חשפה גרסת סופר-ספורט קיצונית לקונטיננטל GT, בייצור מוגבל ל-500 יחידות - אף אחת מהן לא צפוי להגיע לאולם התצוגה אצלנו. תג המחיר בבריטניה צפוי לעמוד על כ-350 אלף פאונד, 1.5 מיליון שקל לפני מיסים.

מתחברת לשקע: נהיגה ראשונה בנטלי קונטיננטל GTC ספיד

זו פעם רביעית בהיסטוריה שהיצרנית הבריטית משתמשת בשם 'סופר-ספורטס', הראשונה הייתה עם ה-3.0 ליטר שהביאה לה את הניצחון הראשון ב-24 השעות של לה מאן (1924), ועוד פעמיים בדור הראשון והשני של הקונטיננטל GT.

בשונה מצמד הדורות הקודמים, הפעם היא דווקא חלשה ואיטית מקונטיננטל GT רגילה, אבל היא גם קלה ממנה בכמעט חצי טון ושוקלת פחות מ-2 טון. המטרה: הודות לשינויים נוספים שנפרט מיד, חווית נהיגה מהנה יותר, בין היתר עם מהירות פניה גבוהה ב-30%.

הדיאטה הקיצונית הושגה בעזרת ויתור על מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת, הסוללות, המנוע החשמלי וההנעה הכפולה. הפחתת משקל נוספת הושגה באמצעות גג עשוי קרבון המסייע בכך גם להנמכת מרכז הכובד, בעוד מתא הנוסעים הוסרו צמד המושבים האחוריים וחומרי בידוד, והמושבים הקדמיים קלים יותר ובעלי תמיכה צדית משודרגת.

 מנוע בנזין V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר מפיק 666 כ"ס, 116 כ"ס פחות מההספק המשולב של המערכת ההיברידית ב-GT ספיד. החיבור הוא לאותה תיבת 8 הילוכים כפולת-מצמד  אבל העברת הכוח היא לצמד הצמיגים האחורי בלבד, עם זינוק איטי בחצי שניה ל-100 קמ"ש (3.7 שניות) ולמהירות מרבית נמוכה ב-25 קמ"ש (310 קמ"ש).

המיקוד המשמעותי כאמור הוא פחות במהירות, יותר ביכולת הדינמית ובחווית נהיגה. לצורך כך הורחב מפסק הסרנים מאחור ב-16 מ"מ וכוילו מחדש כלל המערכות, לרבות מתלי אוויר ומוטות מייצבים אקטיביים, ההגה, הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה וההיגוי האחורי. בבורר מצבי הנהיגה הוחלף מצב נוחות בטורינג (לדברי היצרנית מקביל למצב ספורט ב-GT ספיד) בעוד שאר המצבים (בנטלי וספורט) קיבלו כיול אגרסיבי יותר.

המראה קרבי יותר, עם פגוש קדמי שמכיל את מסיט הרוח הגדול בתולדות בנטלי, עם צמד פתחי יניקת אוויר ניצבים גדולים (לקירור המנוע והבלמים), ועוד שלל מסיטים סביב למרכב וספוילר גדול על דלת תא המטען. שינויים אלה מייצרים כוח הצמדה גבוה בכ-300 ק"ג מ-GT רגילה, ואחראים לחלוקת משקל מאוזנת בין הצירים במהירות גבוהה.

יש גם חישוקי "22 ייחודיים שפותחו בשיתוף חטיבת המרוצים של פורשה (Manthey Racing) ו עליהם אפשר לקבל פרילי P-זירו ספורטיביים או טרופאו RS דביקים וספורטיביים עוד יותר. בלמים קרמיים המוצעים ב-GT ספיד כאופציה הם ציוד תקני כאן.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה