בנטלי חשפה גרסת סופר-ספורט קיצונית לקונטיננטל GT, בייצור מוגבל ל-500 יחידות - אף אחת מהן לא צפוי להגיע לאולם התצוגה אצלנו. תג המחיר בבריטניה צפוי לעמוד על כ-350 אלף פאונד, 1.5 מיליון שקל לפני מיסים.
זו פעם רביעית בהיסטוריה שהיצרנית הבריטית משתמשת בשם 'סופר-ספורטס', הראשונה הייתה עם ה-3.0 ליטר שהביאה לה את הניצחון הראשון ב-24 השעות של לה מאן (1924), ועוד פעמיים בדור הראשון והשני של הקונטיננטל GT.
בשונה מצמד הדורות הקודמים, הפעם היא דווקא חלשה ואיטית מקונטיננטל GT רגילה, אבל היא גם קלה ממנה בכמעט חצי טון ושוקלת פחות מ-2 טון. המטרה: הודות לשינויים נוספים שנפרט מיד, חווית נהיגה מהנה יותר, בין היתר עם מהירות פניה גבוהה ב-30%.
הדיאטה הקיצונית הושגה בעזרת ויתור על מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת, הסוללות, המנוע החשמלי וההנעה הכפולה. הפחתת משקל נוספת הושגה באמצעות גג עשוי קרבון המסייע בכך גם להנמכת מרכז הכובד, בעוד מתא הנוסעים הוסרו צמד המושבים האחוריים וחומרי בידוד, והמושבים הקדמיים קלים יותר ובעלי תמיכה צדית משודרגת.
מנוע בנזין V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר מפיק 666 כ"ס, 116 כ"ס פחות מההספק המשולב של המערכת ההיברידית ב-GT ספיד. החיבור הוא לאותה תיבת 8 הילוכים כפולת-מצמד אבל העברת הכוח היא לצמד הצמיגים האחורי בלבד, עם זינוק איטי בחצי שניה ל-100 קמ"ש (3.7 שניות) ולמהירות מרבית נמוכה ב-25 קמ"ש (310 קמ"ש).
המיקוד המשמעותי כאמור הוא פחות במהירות, יותר ביכולת הדינמית ובחווית נהיגה. לצורך כך הורחב מפסק הסרנים מאחור ב-16 מ"מ וכוילו מחדש כלל המערכות, לרבות מתלי אוויר ומוטות מייצבים אקטיביים, ההגה, הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה וההיגוי האחורי. בבורר מצבי הנהיגה הוחלף מצב נוחות בטורינג (לדברי היצרנית מקביל למצב ספורט ב-GT ספיד) בעוד שאר המצבים (בנטלי וספורט) קיבלו כיול אגרסיבי יותר.
המראה קרבי יותר, עם פגוש קדמי שמכיל את מסיט הרוח הגדול בתולדות בנטלי, עם צמד פתחי יניקת אוויר ניצבים גדולים (לקירור המנוע והבלמים), ועוד שלל מסיטים סביב למרכב וספוילר גדול על דלת תא המטען. שינויים אלה מייצרים כוח הצמדה גבוה בכ-300 ק"ג מ-GT רגילה, ואחראים לחלוקת משקל מאוזנת בין הצירים במהירות גבוהה.
יש גם חישוקי "22 ייחודיים שפותחו בשיתוף חטיבת המרוצים של פורשה (Manthey Racing) ו עליהם אפשר לקבל פרילי P-זירו ספורטיביים או טרופאו RS דביקים וספורטיביים עוד יותר. בלמים קרמיים המוצעים ב-GT ספיד כאופציה הם ציוד תקני כאן.
Bentley Continental GT משנת 2025 הוא היברידי עם מנוע V8 בנפח 4 ליטר אשר משתמש בסוללת Li-Ion. הוא יכול לנסוע 48 ק"מ. יש לו 771 כוחות סוס ותאוצה של 3.2 שניות עם משקל של 2,459 ק"ג אשר כמעט זהה לBentley- Brooklands שלי משנת 1997. המחיר הוא 475,280 קנדי. Bentley Continental GT Speed משנת 2025 עולה 518,960 קנדי.
2 יהב. אין שום דבר רע ב-Bentley Brooklands שלי משנת 1997 אשר שוקל 2,359 ק"ג.
3 דנידין. אתה צודק לגבי השירות גרוע מכיוון שיש דיווחים על חוויות שליליות ב-Grand Touring Automobiles בטורונטו בנוגע לשירות לקוחות ושיטות חיוב עבור מכוניות Bentley.
אבל אני לוקח את ה-Bentley שלי לשירות ב-Berkshire Automobiles ב-Thornhill ליד Toronto ללא בעיות.