בקצרה:
- "פורד רוצה להיות מותג השטח המוביל בעולם"
- ב-2024 תפסו רכבי השטח 20% ממכירות המותג
- במקביל מתוכננת הרחבת משפחת המוסטנג
אבק דרכים: ג'ים פארלי, מנכ"ל יצרנית הרכב האמריקאית פורד, הצהיר כי "פורד תהיה הפורשה של השטח". זאת לאחר שרכבי שטח תפסו בשנה החולפת 20% ממכירות החברה בארה"ב, או במספרים כ-400 אלף יחידות. פארלי אמר כי "פורד רוצה להיות מותג השטח המוביל בעולם, באופן בלתי מעורער" - וכיוון מן הסתם למתחרה מבית, ג'יפ, שנמצאת בקשיים יחד עם כל קונצרן סטלנטיס.
פארלי ציין כי המטרה של פורד היא לספק "רכבים איקוניים ומעוררי השראה", ואמר כי הוא לא מעוניין במכוניות משעממות. "התעשיה שלנו נמצאת בעיצומה של טלטלה", אמר, "אבל מוצרים מעולים תמיד זוכים להצלחה".
מה עוד צריך לדעת: מאז שנכנס פארלי לתפקיד, בשנת 2020, הציגה פורד מגוון של דגמים עבור חובבי נהיגה - החל מהצגת גרסאות ראפטור קיצונית גם לברונקו ולריינג'ר, דרך גרסת ראלי למאך-E או גרסת קצהלמוסטנג הקלאסית המכונה GTD שלאחרונה קבעה שיא הקפה במסלול נורבורגרינג.
בהמשך הדרך צפויה פורד להרחיב את מערך דגמי הטרמור, גרסאות השטח לטנדרים הפופלאריים, וכן להציג רכבי שטח נוספים לצד הברונקו. במקביל מתוכננת הרחבה של משפחת דגמי המוסטנג, עם גרסת 4 דלתות וכן עם גרסה בהשראת מירוצי הראלי שתצויד בהנעה כפולה ובצמיגי שטח, במטרה להתחרות בפורשה 911 דקאר.
ג'ים באומביק, סגן נשיא לפיתוח מוצרים בפורד, אמר כי "אנחנו משתלבים בספורט המוטורי לא רק כדי לזכות בגביעים, אלא כדי ללמוד, לשפר את המוצר ולקדם את היכולות שלנו. אנחנו לא כאן כדי לייצר טוסטרים על גלגלים. עבורנו, הכל ממוקד ביצירת קשר רגשי עם הנהג". בהקשר זה נזכיר כי פורד התייצבה השנה כקבוצת יצרן רשמית לקו הזינוק של הדקאר, הנחשב למרוץ השטח הקשה בעולם, אותו סיימה על הפודיום עם המקום השלישי והמאוד מכובד להשתתפות ראשונה.
מה אנחנו חושבים: קשה לערער על ההצלחה שהביא הברונקו לפורד בעולמות השטח. בארה"ב הוא נמכר בשנה החולפת יותר מהאדג' הותיק, וגם גבר בקלות גם על ג'יפ רנגלר. גם בישראל הוא זוכה להצלחה מרשימה, והפך בשנה האחרונה לדגם הנמכר ביותר של המותג האמריקאי עם קרוב ל-500 יחידות - פי שלושה מהמתחרה הישיר. ועם מספרים כאלה, לא פלא שפורד קיבלה תיאבון, והחליטה ללכת בכל הכוח על רכבי השטח. אנחנו לגמרי בעד.