בקצרה:
- דור חדש לדאסטר מתחיל להימכר בישראל
- עם יחידות הנעה חדשות וגם אופציה היברידית
- המחיר: מ-140 אלף שקל

הלואו-קוסט התייקר: יבואנית דאצ'יה מתחילה בשיווק הדור החדש והשלישי לדאסטר, למעלה משנה לאחר שהוצג באירופה ואחרי שנהגנו בו באופן בלעדי. המחיר מתחיל כעת ב-140 אלף שקל לגרסת הבסיס עם תיבת הילוכים ידנית והנעה קדמית, התייקרות של 5,000 שקל לעומת הדור היוצא.
גרסת ההנעה הכפולה עם תיבה ידנית תעלה 156 אלף שקל, וזה גם יהיה מחירה ההתחלתי של ההיברידית-אוטומטית. לעומת גרסת הדיזל-אוטומטית של הדור היוצא, זו התייקרות של לא פחות מ-16 אלף שקל.
הדאסטר מבוסס על פלטפורמת CMF-B המודרנית של רנו ומציג מראה אגרסיבי מבעבר, עם תוספת זניחה של מילימטרים בודדים לאורך ולרוחב, אך עם קיצוץ של 4 ס"מ לגובה וכמעט 2 ס"מ לבסיס הגלגלים.

יחידות הנעה: הדאסטר מנוע בנזין חדש בנפח 1.2 ליטרים, עם הספק של 130 כ"ס וסיוע היברידי מתון (48V). הוא מחובר לתיבת 6 הילוכים ידנית ולהנעה קדמית או כפולה, עם הילוך ראשון קצר כתחליף להילוך כוח. לגרסה זו גם בורר מצבי נהיגה (אקו, אוטומטי, שלג, בוץ-חול ושטח) ובקרת ירידה במורד.
לצידה תוצע גם גרסה היברידית המשלבת מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (94 כ"ס) ושני מנועים חשמליים (49 ו-20 כ"ס) בתפוקה משולבת של 140 כ"ס. החיבור לגלגלים הקדמיים הוא דרך תיבה אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה לבנזין, ושניים לחשמלי ללא מצמדים, כשעל העברת ההילוכים אחראי המנוע החשמלי הקטן המשמש גם כמתנע וגנרטור. בשלב זה לגרסה הזו יש הנעה קדמית בלבד, אך בעתיד עשויה היצרנית להוסיף להיצע גם גרסת הנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי נוסף מאחור.

אבזור ובטיחות: גרסת הבסיס "אקספרסיון", שתוצע בשלוש גרסאות ההנעה, תכלול מסך מגע ("10) עם קישוריות אלחוטית למכשירי אנדרואיד ואפל, לוח מחוונים דיגיטלי וחיישנים ומצלמה לנסיעה לאחור. גרסת ה"ג'רני" (בהנעה ההיברידית בלבד, 170 אלף שקל) מקבלת גם מצלמות היקפיות, טעינה אלחוטית לסלולארי, מפתח חכם, בקרת אקלים ובלם חניה חשמלי. גרסת "אקסטרים" (170 שקל לבנזין הנעה כפולה, 172 אלף להיברידית) נבדלת בעיקר בפריטי עיצוב שונים.
מפרט הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב, כאשר בגרסאות הג'רני והאקסטרים יש גם ניטור שטחים מתים.

מה אנחנו חושבים: אין ספק שדאצ'יה עברה כברת דרך מאז הדאסטר הראשון והספרטני. הדור הנוכחי של הדאסטר מציע מראה ייחודי ומושך, לצד יחידות הנעה מתקדמות ומפרט נדיב מבעבר של אביזרי בטיחות. התיבה הידנית תרחיק אמנם את מרבית הלקוחות מגרסאות הבסיס, אך הגרסה ההיברידית החדשה אמורה לאפשר לו לפנות לקהלים רחבים בהרבה.
אבל לצד ההתקדמות העיצובית והטכנולוגית, הדאסטר איבד את הקלף החזק ביותר שלו - המחיר. כי למרות שהוא עדיין זול מדגמים מתחרים של סובארו, יונדאי או טויוטה, הפערים קטנים מכפי שהיו. אז כן, באירופה הוא אמנם להיט מכירות של ממש, אבל בישראל, עם צמצום פערי המחיר האלה, לא פלא שהיבואנית מצפה למכור מאות יחידות בלבד בשנה.