מרצדס חשפה CLA חדשה באופן חלקי בינתיים, על בסיס פלטפורמה ומערכות הנעה חדשות, לצד מערכת הפעלה מבוססת בינה מלאכותית. כל הפרטים כולל מועד נחיתה מתוכנן, בפנים
טייק 3:מרצדס ממשיכה לפרסם תמונות ופרטים נוספים על CLA חדשה, דור שלישי בשושלת, מניסויי נהיגה אחרונים במסלול המתקדם של היצרנית באימנדינגן שמדרום לשטוטגארט. כל זאת לפני חשיפה רשמית בתחילת 2025.
למרות מדבקות ההסוואה, מרצדס מעניקה הצצה על יחידות התאורה הייחודיות, המשלבות את לוגו הכוכב בדומה לקונספט שהוצג לפני כשנה, עם פס תאורה לרוחב החזית. בדומה לקודמותיה בשושלת, גם היא שומרת על מרכב ארבע דלתות-קופה הנחשב ליעיל מבחינה אווירודינמית, בין היתר הודות לשמשות נטולות מסגרת, בעוד ידיות פתיחת הדלתות נשלפות חשמלית להפחתה נוספת של מקדם הגרר.
עוד ניתן להבחין כי לגרסה החשמלית סבכה אטומה מלפנים, בעוד שגרסאות עם מנועי בעירה פנימית מצוידות בסבכה מסורתית המכילה פתחי אוורור.
צפייה בתוכן יוצאת חלקית לאור: מרצדס הציגה CLA חדשה
תמונות של תא הנוסעים טרם נחשפו, אבל ניתן להבחין כי הוא ישלב חלון שמש גדול כמקובל בחשמליות, ומערכת הפעלה חדשה (מכונה MB.OS) ותבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית.
חשמל או בנזין: ה-CLA תהיה ראשונה על בסיס פלטפורמת MMA (ר"ת Mercedes-Benz Modular Architecture) החדשה, שתשמש בעתיד את מגוון הדגמים הקומפקטיים (A קלאס ו-B קלאס) לרבות רכבי הפנאי המבוססים עלייהם (GLA ו-GLB). לדברי היצרנית, היא תשלב מערכות הנעה מגוונות לרבות בנזין, היברידי וחשמל מלא.
במרצדס אומרים כי מערכת ההנעה בגרסה החשמלית משלבת תמסורת עם שני יחסי העברה, על מנת להשיג צריכת חשמל נמוכה על פני טווח מהירות רחב. היא גם תהיה חשמלית ראשונה של היצרנית עם סוללות במתח גבוה (800V), מערכת שמאפשרת טעינה אולטרה מהירה.
היצרנית טרם פרסמה פרטים מלאים אודותיה, אבל נזכיר כי לאב טיפוס הוצמד טווח נסיעה תיאורטי מרשים של 750 ק"מ, והוספת 400 ק"מ לטווח בתוך 15 דקות טעינה בלבד.
בגרסה החשמלית של ה-CLA החדשה נראה שמרצדס משלבת מערכות טכנולוגיות ומכניות מתקדמות אפילו יותר מדגמיה הגדולים, באופן שעשוי להעניק לה יתרון על פני מתחרות ותיקות, וגם יאפשר לה להשתלב בקטגוריית ליבה מול מתחרות פופולריות כמו טסלה, יונדאי, ופולקסווגן.
לצד זאת היא ממשיכה לפנות לקהל המסורתי שעדיין לא מוכן או רוצה להתחבר באופן מלא לשקע, כמו זה האמריקאי למשל, עם מנועי בנזין והיברידיים חדשים. אם גם תצליח לשמור על תמחור הגיוני, נדמה שהדור השלישי בשושלת עשוי להיות מוצלח ופופולרי בהרבה מקודמיו.
אם נאמין לנתונים הטכניים ( למשל 100 ק״מ ב12 קילוואט, מעל 700 טווח נסיעה) עם מחיר אירופי צפוי של 50 אלף פלוס יורו) - מדובר בדגם שישמש רפרנס. נמתין לראות אם הם ימלאו את מה שהנתונים מבטיחים
רק מרצדס CLA שמשתמשת בבנזין. כמובן שזו מכונית מרשימה עם ביצועים מעולים ושתי הגרסאות משתמשות בבינה מלאכותית.
הגרסה החשמלית משתמשת במערכת 800 וולט שגורמת לקרינה מסוכנת אף יותר של ELF ו-EMF מאשר מערכות 300 או 400 וולט.
אבל טראמפ אמר שהוא רוצה עוד חפירות של נפט והוא ידחוף לעשות זאת.
זה אומר פחות לקנות מכוניות חשמליות בצפון אמריקה. אנחנו אוהבים את זה בטורונטו והסביבה. אין יותר מכוניות חשמליות בשכונה שלנו.
טראמפ הוא המלך החדש! ברגע שעברתי את הדלת ב- BERKSHIRE AUTOMOBILES המנהל ואשתו חיבקו אותי כי הם אוהבים את טראמפ. זה המקום שבו קניתי את הבנטלי שלי.
1 יגאל. המרחק של 750 ק"מ הוא תיאורטי בלבד כפי שכותב ניר בן זקן בגלל מספר האנשים, העומס בתא המטען והטופוגרפיה של הדרכים. זה חל גם על מכוניות בנזין.
2 יש מכוניות טובות יותר מב.מ.וו כמו מרצדס, לינקולן, קאדילק, בנטלי ורולס רויס. לבנטלי האחרון יש 750 כ"ס כי הוא היברידי.
למשל BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR W12 משנת 2007 יש 6 ליטר עם 12 צילינדרים שיש לו 552 כ"ס. לדגמים מאוחרים יותר יש 600 כ"ס. כ"ס גבוה זה נפלט מ-12 או 8 או 4 צילינדרים.
4. אתה צודק לגבי מכוניות חשמליות שנמכרות יותר ובמספרים גבוהים יותר.
אבל המציאות היא שטראמפ רוצה יותר מכוניות בנזין. אתה לא יכול להתווכח עם המציאות.
זה לא מה שאני כותב. זו תהיה המציאות והעתיד בצפון אמריקה.