דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יוצאת חלקית לאור: מרצדס הציגה CLA חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מרצדס CLA חדשה תוצע על בנזין או חשמל
  • מערכת ההפעלה מבוססת בינה מלאכותית
  • אצלנו ברבעון השני של 2025

טייק 3: מרצדס ממשיכה לפרסם תמונות ופרטים נוספים על CLA חדשה, דור שלישי בשושלת, מניסויי נהיגה אחרונים במסלול המתקדם של היצרנית באימנדינגן שמדרום לשטוטגארט. כל זאת לפני חשיפה רשמית בתחילת 2025.

למרות מדבקות ההסוואה, מרצדס מעניקה הצצה על יחידות התאורה הייחודיות, המשלבות את לוגו הכוכב בדומה לקונספט שהוצג לפני כשנה, עם פס תאורה לרוחב החזית. בדומה לקודמותיה בשושלת, גם היא שומרת על מרכב ארבע דלתות-קופה הנחשב ליעיל מבחינה אווירודינמית, בין היתר הודות לשמשות נטולות מסגרת, בעוד ידיות פתיחת הדלתות נשלפות חשמלית להפחתה נוספת של מקדם הגרר.

עוד ניתן להבחין כי לגרסה החשמלית סבכה אטומה מלפנים, בעוד שגרסאות עם מנועי בעירה פנימית מצוידות בסבכה מסורתית המכילה פתחי אוורור.

צפייה בתוכן יוצאת חלקית לאור: מרצדס הציגה CLA חדשה

תמונות של תא הנוסעים טרם נחשפו, אבל ניתן להבחין כי הוא ישלב חלון שמש גדול כמקובל בחשמליות, ומערכת הפעלה חדשה (מכונה MB.OS) ותבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית.

חשמל או בנזין: ה-CLA תהיה ראשונה על בסיס פלטפורמת MMA (ר"ת Mercedes-Benz Modular Architecture) החדשה, שתשמש בעתיד את מגוון הדגמים הקומפקטיים (A קלאס ו-B קלאס) לרבות רכבי הפנאי המבוססים עלייהם (GLA  ו-GLB). לדברי היצרנית, היא תשלב מערכות הנעה מגוונות לרבות בנזין, היברידי וחשמל מלא.

במרצדס אומרים כי  מערכת ההנעה בגרסה החשמלית משלבת תמסורת עם שני יחסי העברה, על מנת להשיג צריכת חשמל נמוכה על פני טווח מהירות רחב. היא גם תהיה חשמלית ראשונה של היצרנית עם סוללות במתח גבוה (800V), מערכת שמאפשרת טעינה אולטרה מהירה.

היצרנית טרם פרסמה פרטים מלאים אודותיה, אבל נזכיר כי לאב טיפוס הוצמד טווח נסיעה תיאורטי מרשים של 750 ק"מ, והוספת 400 ק"מ לטווח בתוך 15 דקות טעינה בלבד.

מה אנחנו חושבים: דגמי המשפחתיות קומפקטיות של יצרניות היוקרה הגרמניות שהיו בעבר ממנועי הצמיחה הגדולים ביותר עבורה והביאו קהל צעיר וחדש, איבדו בשנים האחרונות ממעמדם לדגמים חשמליים.

בגרסה החשמלית של ה-CLA החדשה נראה שמרצדס משלבת מערכות טכנולוגיות ומכניות מתקדמות אפילו יותר מדגמיה הגדולים, באופן שעשוי להעניק לה יתרון על פני מתחרות ותיקות, וגם יאפשר לה להשתלב בקטגוריית ליבה מול מתחרות פופולריות כמו טסלה, יונדאי, ופולקסווגן.

לצד זאת היא ממשיכה לפנות לקהל המסורתי שעדיין לא מוכן או רוצה להתחבר באופן מלא לשקע, כמו זה האמריקאי למשל, עם מנועי בנזין והיברידיים חדשים. אם גם תצליח לשמור על תמחור הגיוני, נדמה שהדור השלישי בשושלת עשוי להיות מוצלח ופופולרי בהרבה מקודמיו.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה