בקצרה:
- טסלה מתחילה לשווק מודל Y מחודשת
- גם בגרסה חדשה, עם טווח מוגדל והנעה אחורית
- המחירים זהים לאלו של הדגם היוצא

עכשיו גם אצלנו: שבועות ספורים לאחר שהחלה המכירה בסין, מתחילה טסלה לשווק גם בישראל את מודל Y המעודכנת. מחיר גרסת הבסיס שהתייקרה מספר פעמים בשנה החולפת, לא השתנה (244 אלף שקל) וכך גם בגרסת ה-Long Range כפולת ההנעה (287 אלף שקל).
גרסת הפרפורמנס עדיין לא הוצגה בדגם המעודכן, אך כעת ישנה גרסה חדשה, Long Range עם הנעה אחורית בלבד - במחיר שנמוך בכ-18 אלף שקל מזה של כפולת ההנעה (267 אלף שקל). אך זו צפויה להגיע ארצה רק בחודש אוגוסט.
העיצוב העדכני כולל יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור עם חרטום מחודד יותר, כונסי אוויר חדשים וחישוקים שונים, כמו גם הארכה של ארבעה ס"מ למרכב. בטסלה מדווחים כי המרכב התחתון של הרכב יהיה יצוק כיחידה אחת, במקום הרכבה מ-70 חלקים בדגם היוצא, בזמן שמערכת המתלים שודרגה אף היא. לדברי היצרנית, השמשות הוחלפו בחדשות במטרה לשפר את בידוד הרעשים, גג השמש אטום מבעבר (אך עדיין לא כולל כיסוי) וכן נוספו תאי אחסון חדשים.

מה עוד צריך לדעת: מסך המגע המוכר של היצרנית ("15.4) זהה לדגם היוצא כאשר כמו במודל 3, גם כאן ויתרה טסלה על מנוף מצבי הנהיגה (D-R-P) ותציע במקום זאת הפעלה מהמסך. לא חביב עלינו. לפחות מנוף האיתות המסורתי נשמר, בניגוד לאחות הסדאנית.
כן נוסף מסך מגע ("8) עבור הנוסעים מאחור, לטובת הפעלת בקרת האקלים ומערכות הבידור, וכן נוסף אוורור למושבים הקדמיים וקיפול חשמלי למושבי השורה השניה.
בטסלה כרגיל נמנעים מלציין את הספקי המנועים ואת קיבולת הסוללה. גרסת הבסיס תאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות (שיפור של שניה) ותציג טווח נסיעה של 500 ק"מ (45+). הגרסה החדשה, עם טווח מוגדל והנעה אחורית, תסיים את המיאוץ הקלאסי בתוך 5.6 שניות ותגיע לטווח של 622 ק"מ, בעוד גרסת הטווח המוגדל עם צמד המנועים מקצרת את התאוצה ל-4.8 שניות (0.2 פחות מבעבר), ומשיגה טווח של 586 ק"מ (53+).

מה אנחנו חושבים: ניכר כי טסלה השקיעה מאמץ בדגם החשוב שלה, במטרה לשמר את מעמדו כרכב החשמלי הפופולרי ביותר בעולם. את ההבטחות לשיפור באיכות הנסיעה נצטרך לבדוק בנהיגה על כבישים מקומיים, אך השינוי העיצובי בולט לטובה, וכך גם תוספות האבזור וצירופה של גרסת הטווח המוגדל החדשה, שתתאים למי שנוסע למרחקים ארוכים ולא זקוק לביצועים יוצאי דופן.
ובשל העובדה שלפחות כרגע היא שומרת על מחירה הישן, נראה כי היא צפויה לכל הפחות לשמר את מעמדה בשוק הישראלי עמוס המתחרות, כחשמלית הנמכרת ביותר בסביבת המחיר שלה.