דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טסלה מודל Y עדכנית - עכשיו גם ישראלים יכולים להזמין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טסלה מתחילה לשווק מודל Y מחודשת
  • גם בגרסה חדשה, עם טווח מוגדל והנעה אחורית
  • המחירים זהים לאלו של הדגם היוצא

עכשיו גם אצלנו: שבועות ספורים לאחר שהחלה המכירה בסין, מתחילה טסלה לשווק גם בישראל את מודל Y המעודכנת. מחיר גרסת הבסיס שהתייקרה מספר פעמים בשנה החולפת, לא השתנה (244 אלף שקל) וכך גם בגרסת ה-Long Range כפולת ההנעה (287 אלף שקל).

גרסת הפרפורמנס עדיין לא הוצגה בדגם המעודכן, אך כעת ישנה גרסה חדשה, Long Range עם הנעה אחורית בלבד - במחיר שנמוך בכ-18 אלף שקל מזה של כפולת ההנעה (267 אלף שקל). אך זו צפויה להגיע ארצה רק בחודש אוגוסט.

העיצוב העדכני כולל יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור עם חרטום מחודד יותר, כונסי אוויר חדשים וחישוקים שונים, כמו גם הארכה של ארבעה ס"מ למרכב. בטסלה מדווחים כי המרכב התחתון של הרכב יהיה יצוק כיחידה אחת, במקום הרכבה מ-70 חלקים בדגם היוצא, בזמן שמערכת המתלים שודרגה אף היא. לדברי היצרנית, השמשות הוחלפו בחדשות במטרה לשפר את בידוד הרעשים, גג השמש אטום מבעבר (אך עדיין לא כולל כיסוי) וכן נוספו תאי אחסון חדשים.

מה עוד צריך לדעת: מסך המגע המוכר של היצרנית ("15.4) זהה לדגם היוצא כאשר כמו במודל 3, גם כאן ויתרה טסלה על מנוף מצבי הנהיגה (D-R-P) ותציע במקום זאת הפעלה מהמסך. לא חביב עלינו. לפחות מנוף האיתות המסורתי נשמר, בניגוד לאחות הסדאנית.

כן נוסף מסך מגע ("8) עבור הנוסעים מאחור, לטובת הפעלת בקרת האקלים ומערכות הבידור, וכן נוסף אוורור למושבים הקדמיים וקיפול חשמלי למושבי השורה השניה.

בטסלה כרגיל נמנעים מלציין את הספקי המנועים ואת קיבולת הסוללה. גרסת הבסיס תאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות (שיפור של שניה) ותציג טווח נסיעה של 500 ק"מ (45+). הגרסה החדשה, עם טווח מוגדל והנעה אחורית, תסיים את המיאוץ הקלאסי בתוך 5.6 שניות ותגיע לטווח של 622 ק"מ, בעוד גרסת הטווח המוגדל עם צמד המנועים מקצרת את התאוצה ל-4.8 שניות (0.2 פחות מבעבר), ומשיגה טווח של 586 ק"מ (53+).

מה אנחנו חושבים: ניכר כי טסלה השקיעה מאמץ בדגם החשוב שלה, במטרה לשמר את מעמדו כרכב החשמלי הפופולרי ביותר בעולם. את ההבטחות לשיפור באיכות הנסיעה נצטרך לבדוק בנהיגה על כבישים מקומיים, אך השינוי העיצובי בולט לטובה, וכך גם תוספות האבזור וצירופה של גרסת הטווח המוגדל החדשה, שתתאים למי שנוסע למרחקים ארוכים ולא זקוק לביצועים יוצאי דופן.

ובשל העובדה שלפחות כרגע היא שומרת על מחירה הישן, נראה כי היא צפויה לכל הפחות לשמר את מעמדה בשוק הישראלי עמוס המתחרות, כחשמלית הנמכרת ביותר בסביבת המחיר שלה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 35 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אילון מאסק הוא נאצי 
    אחת, 21-02-2025

    אסור לקנות טסלות.

    סגור תגובה

  • 2. מיקרופח על גלגלים-זבל מכוער! 
    מציאותי, 21-02-2025

    תרוצו לקנות את הזבל החשמלי, תחסכו כמה שקלים בטווח הארוך(גם זה בספק) ותשלמו את זה בהשלכה של הקרינה המסוכנת.

    סגור תגובה

  • 3. שיחפש אותנו בסיבוב הנאצי עם שגעון הגדלות הזה! 
    דוד, 21-02-2025

    לא מתקרב שום דבר שקשור למגלומן הורס המדינות הזה !

    סגור תגובה

  • 4. לתגובה מס.1 
    ישר, 21-02-2025

    נציג של איזה מיבואני המכוניות הסיניות אתה?

    כמה קל להשמיץ אדם שהוכיח עד כמה איכפת לו מהמדינה, בשני ביקורים בארץ מאז השביעי לאוקטובר - לרבות בעוטף.

    לכנות את מאסק בביטוי הנורא בו השתמשת, הוא עיוות של המציאות.

    סגור תגובה

  • 5. 5.6 שניות למאה זה לא ביצועים יוצאי דופן?  
    מוטיס, 21-02-2025

    למה אתה משווה? לבוגאטי?

    סגור תגובה

  • 6. 622 ק"מ נשמע טוב 
    ערן, 21-02-2025

    השאלה היא זמן טעינה. למרות הטווח המכובד, אילת הלוך וחזור + טיולי שטח בסביבה זה לא יספיק

    סגור תגובה

  • 7. לערן 
    אייל, 21-02-2025

    טסלה זה לא רכב לטיולים. לטיול אתה צריך לפחות פורסטר, או ג'ימני. טסלה הוא רכב כביש, ולזה 622 ק"מ יספיק להלוך וחזור אפילו לאילת

    סגור תגובה

  • 8. מלא אופציות יותר טובות 
    שמואל, 21-02-2025

    יש הרבה מאוד רכבים יותר טוים מטסלה ובמחירים יותר שפויים. חוץ מזה אי טפשר לסמוך על מה יעשה המשנון הזה עם החברה הזאת בעתיד, פשות אי אפשר לסמוך על מסק

    סגור תגובה

  • 9. אילון מאסק אוהב ישראל (לת)
    עא, 21-02-2025

  • 10. רכב לעבודה וחזרה 
    דני, 21-02-2025

    רכב חשמלי נועד לטעינת לילה. כל טעינה מהירה מחסלת את הבטרייה, ואחרי 3 שנים אתה מוצא את עצמך עם חצי טווח.

    סגור תגובה

  • 11. כמה הבטרייה מחזיקה? 
    עומר, 21-02-2025

    אם צריך להחליף בטריה אחרי 3 שנים, כמה זה עולה?

    סגור תגובה

  • 12. מה ירידת ערך 
    תום, 21-02-2025

    מה ירידת ערך 3 שנים ראשונות של זה?

    סגור תגובה

  • 13. יש שוק יד 2? 
    יאיר, 21-02-2025

    יש טרייד אין או שוק יד שניים למי שרוצה להחליף כל 3-4 שנים?

    סגור תגובה

  • 14. ל10 ו11 
    דדד, 21-02-2025

    מה זה מעניין כמה היא מחזיקה בשנים, הרי יש אחריות ל7 שנים ו150 אלף קילומטר, יותר מזה יש אופציה להרחיב אחריות על הסוללה בעוד שנה ו50 אלף קילומטר במחיר סימלי. מצידי שיחליפו לי כל שנה סוללה ומנוע, אני לא משלם על זה שקל

    סגור תגובה

  • 15. אכן, בעיה קשה 
    יותם (מהנדס חשמל), 21-02-2025

    לסינים יש אופציות מעולות באותה רמת מחיר. XPENG G6, BYD SEAL U EV למשל ויש עוד המון. השאלה היא - האם לבחור בנאצי קפיטליסט או בקומוניסטים תומכי ערבים :-). שאלה פוליטית.. חחח. שטויות. קונים את הרכב הטוב יותר. אישית, אני הייתי לוקח את ה-BYD פשוט בגלל שיש לי אטו-3 והתרשמתי מההנדסה המודולרית וקלות התפעול והתחזוקה של הרכב. מה שלא כך בטסלה. למרות שלא ממש צריך, מכוניות חשמליות לא רואות מוסך.. אלא אם כן אתה אוהב 'לשחק' איתן כמוני, אבל זה רק אני.

    מכל מקום, אם נתייחס לרגע לפרמטרים הבסיסיים של הרכב, אז הטסלה לוקחת. בנתיים הרכבים הסיניים עוד לא הצליחו להדביק את הפער, אבל הם מתקדמים ובקרוב יסגרו את הפער.

    אז נכון להיום, טסלה. כלומר אם יש לכם את הכסף. אם לא, אז האטו-3 היא בחירה מצוינת שתחסוך לכם כ-50,000 שקל יחסית לטסלה. אמנם תשלמו על זה בכל הפרמטרים ואני מתכוון בכל הפרמטרים (טווח, סוללה, זמן טעינה.. הכל גרוע יותר), אבל עדיין האטו-3 אוטו נחמד מאוד והכי חשוב מבחינתי - קל לפרק ולהרכיב :-).

    סגור תגובה

  • 16. לכל מי שמתעניינים באורך חיי הסוללה ובירידת הערך של הרכב 
    יותם (מהנדס חשמל), 21-02-2025

    כבר די מיציתי את הנושא בשבת שעברה. אבל אם לסכם את מה שכתבתי שם:
    א. אם אתם דואגים לרכוש רכב שמשתמש בסוללת LFP אז הסוללה תחזיק יותר מהרכב. כלומר הרכב יראה את מגרש הגרוטאות הרבה לפני הסוללה. חברת טסלה ממליצה לכל מי שקונים טסלה עם סוללת LFP תמיד לטעון אותה ל-100% למרות שזה מזיק לסוללה, כי פשוט מאוד אפילו עם לוקחים בחשבון את הנזק, עדיין המכונית תגיע למגרש הגרוטאות הרבה לפני הסוללה. סוללות LFP פשוט לא סובלות מהתופעה הזאת של הזדקנות (או יותר נכון, סובלות, אבל פחות מ-10% ל-320,000 הקילומטרים הראשונים שתנהגו ברכב. כלומר.. לא סובלות). אבל חשוב לבדוק. גם לא כל הטסלות רצות על LFP. עדיין יש טסלות שנמכרות עם סוללות מדגמים ישנים יותר (NCA, NMC). אז לפני שקונים, לבדוק האם הרכב משתמש בסוללת LFP. אם לא, אז לבדוק מה האחריות על הסוללה והאם טסלה מתחייבת להחליף את הסוללה על חשבונה כאשר היא תגמור במידה וזה יקרה בתוך תקופת האחריות, אחרת לא קונים. זה א.
    ב. אין בכלל מה לדבר על שמירת ערך ברכבים חשמליים. רכב חשמלי זה כמו קניית מחשב בשנות ה-90 של המאה ה-20, למי שזוכר. אתה קונה את הטוב ביותר, תוך חודש הוא שווה חצי ואחרי חודשיים צובע בכחול וזורק לים.

    למה זה המצב? בגלל שהטכנולוגיה מתקדמת בקצב מטורף. בקרוב יהיו סוללות מצב מוצק ואף אחד לא ירצה לקנות רכב שעדיין משתמש בסוללות הישנות, אפילו לא ב-LFP. יוסיפו עוד ועוד פיצ'רים לרכבים ואין לי מושג איך יראו הרכבים תוך 10 שנים, אבל שיהיה לכם ברור - לא תמכרו. פשוט לא תצליחו לקבל מחיר ריאלי.

    מצד שני, אם תמיד תשימו את השיקול של שמירת ערך בראש מעיינכם, אז פשוט תיסעו באוטובוסים כל החיים.. כלומר אין ברירה. באים, רואים שהרכב באמת עונה על כל הצרכים שלכם ואם הוא טוב לכם, אז קונים. כדאי שבאמת תהיה סוללת LFP שתחזיק עד שהרכב יורד מהכביש, כי אתם לא מוכרים אותו.

    אז אין מה לדאוג לסוללה - אם יש לכם סוללת LFP היא למעשה תחזיק מבחינתכם לנצח ואם לא, אז היצרן צריך לדאוג כי זה באחריות (לבדוק את זה לפני שקונים!). אבל מצד שני אין מה לחשוב בכלל על שמירת ערך. אין דבר כזה ברכב חשמלי. פשוט לא מוכרים :-).

    סגור תגובה

  • 17. אותו רכב שכבר מיושן עם קוסמטיקה (לת)
    יואל דוד, 21-02-2025

  • 18. יש לה יכולות שטח 
    אופיר, 21-02-2025

    האם הטסלה יש לה יכולת שטח מסוימת? (כלומר גובה סביר, לפחות 20 ס"מ, ומערכת הינע 4 על 4 עם בקרת משיכה?

    סגור תגובה

  • 19. Don't by Tesla 
    ejka, 21-02-2025

    Bann all things Musk, he is a Nazi

    סגור תגובה

  • 20. 18 - אולי כדאי לך לחכות 
    יותם (מהנדס חשמל), 21-02-2025

    בקרוב ההודים מגיעים. אם יביאו לארץ את ה-Mahindra be 6e, אז יש לה מפתח גחון של 20.7 ס"מ. מכל מקום לא לטסלה Y ולא לאטו-3 אין כאלה מפתחי גחון ולכן אפשר להגדיר אותם כרכבי כביש בלבד. למרות שמנסיון אישי האטו-3 בהחלט מסוגלת לקצת עבירות בשטח.. חחח. אבל זה רק אני. מכל מקום, לא מומלץ לנסות אפילו. רכבי כביש הם רכבי כביש וזהו.

    סגור תגובה

  • 21. אחלה יכולת שטח 
    דרור, 21-02-2025

    לפני שנתיים כשעוד חברות ההשכרה בקנדה השכירו מודל Y, העזנו לרדת מהמדרכה במונטריאול. מכה קטנה בשלדה ולא יותר…..

    סגור תגובה

  • 22. מערכות בטיחות ירודות..... 
    חבל על הכסף, 21-02-2025

    זה וכל הזבל מסין מגיעות עם מערכת בלימה אוטונומית ירודה שלא שווה כלום.

    סגור תגובה

  • 23. די להונאה  
    נתנאלה , 21-02-2025

    מנהלת המחקרים במחלקת עיניים של בית החולים איכילוב הכריחה אותי להיות במחקר ניסיוני והיא סילפה את נתוני הראיה שלי כדי שיתאימו לתנאי כניסה למחקר. די להונאה.

    סגור תגובה

  • 24. לא נוגע בטסלה 
    יוסי, 21-02-2025

    כל עוד היא שייכת למאסק

    סגור תגובה

  • 25. טסלה מעתיקים עכשו מהסינים חח (לת)
    מאו, 21-02-2025

  • 26. H 
    דירה או טסלה..????????????, 21-02-2025

    מעניין מה אבחר כי אני טחון חחח

    סגור תגובה

  • 27. עוד סיני? 
    אישימוטו המקורי, 21-02-2025

    אז ההתלבטות היא בין רכב סיני (טסלה) לבין רכב סיני אחר. המלצה - לבדוק היטב את תנאי הרכישה (מזומן או ליסינג). להשוות את מחירי הביטוח ומחירי התחזוקה. וחשוב מאוד - לבדוק מחירים והימצאות של חלקי חילוף, כולל חלקי מרכב ופח. טסלה ידוע כרכב יקר לביטוח וקשה לתיקון עקב היעדר חלפים. וכפי שהוזכר כבר, אין שוק ליד שניה והמחירים נמוכים. (באופן אישי אני לא נותן אפילו שקל אחד למגלומן המופרע שבימים אלו עסוק בהשמדת אמריקה.)

    סגור תגובה

  • 28. כדאי לחכות 
    מיכאל, 21-02-2025

    כמו עם הלוחות הסולריים, כרגע הסוללות בתנופה, ואולי אוטוטו יהיו לנו סוללות שנטענות ב-10 דקות ובמישקל נמוך. זה הכיוון, ומושקע שם המון כסף. מה שעושה את הרכב החשמלי זו הסוללה, ורכב שנקנה היום תוך שנתיים מיושן. צריך לתת לזה להתייצב קצת

    סגור תגובה

  • 29. מהנדס החשמל שנוסע בBYD מבין אבל לא מעודכן 
    דודו, 21-02-2025

    המכוניות שירידת הספק הסוללה ב 10% על 320,000 ק״מ. הן עם הבטריות שאינן LFP. מלבד זאת ירידת ההספק היא אסימפטוטית כלומר ירידה חזקה יותר בהתחלה ומתונה יותר בהמשך כך שברור שהמכוניות יעשו יותר ממליון ק״מ עד לדעיכה של 30%. מאחר והטכנולוגיה של טסלה ( בעיקר התוכנה ומשאבת החום) עדיפות על אלה של BYD ( לראיה עם הבטריות שטסלה רוכשת מBYD הטסלה מגיעה ל 15% יותר טווח. ( בפועל). למגיבים מטעם היבואנים- כשיש רכב נחות מתחילים לדבר שטויות. אלון מאסק הוא פחות נאצי מכם. בתחילת המלחמה החל מ 7/10 - 24-״/10 כל בעלי הטסלה בישראל טענו בחינם בסופרצ׳רג׳רים. הוא ביקר כאן בעוטף , וכשראשי האוניברסיטאות בארה״ב התחמקו מתשובה בכל הקשור לפרעות הוא התייצב נכוחה ואמר שאלה פרעות. לגבי ״ מועל היד״ התנועה הנאצית היא מהמותן לחזית. אלון מאסק שהוא אספרגר הודה לקהל בתנועת יד מהלב והצידה. זאת דוגמה אופיינית למתחסדים מהשמאל הקיצוני האמריקאי ללעוג לאוטיסט רק בגלל שמאס בצביעות ובשחיתות שלהם וכמובן בגלל שהוא מתנגד לאיגוד עובדי תעשיית הרכב שהוא מרכז תמיכה שלהם. אגב הוא טוען שהאיגודים מושחתים גם הם ואכן בשלוש השנים שחלפו מאז 3 מנהלים בכירים נשלחו לבית הסוהר על גניבת עשרות מליוני $. ועכשיו כל מי שמתנגד לטסלה בטעון האווילי שמאסק נאצי שיבין באיזה מקום הוא עצמו נמצא. לא כולל את נציגי המתחרות שאוכלים קש , הם באמת מסכנים. אה שכחנו גם שטסלה Y הוא הרכב הבטוח ביותר שמיוצר בייצור סדרתי אליבא דה ה Euro NCAP ושימותו הקנאים

    סגור תגובה

  • 30. מתי יוצאת ה-Tesla Model SS? 
    שואל בשביל חבר, 21-02-2025

    elon ruelz

    סגור תגובה

  • 31. מתי הטסלה מודל NZ-SS יוצאת ? 
    שואל בשביל חבר בגרמניה, 21-02-2025

    אילן , תענה...

    סגור תגובה

  • 32. אם כבר הסינים הם הנאצים החדשים 
    גיל, 21-02-2025

    מחמשיםמאת איראן שולחים מערכות הגנה אחרי הפצצת צהל את מערכות ההגנה האירניות הסינים עומדים עם הפלסטינים בריש גליי ובפומבי נגד ישראל בכל זירה ...אז מאיזה חברה סינית שלא תהיה לך לאלף קיבי****

    סגור תגובה

  • 33. 28 - לחכות אפשר לנצח.. 
    יותם (מהנדס חשמל), 21-02-2025

    בגלל שכל המחקר כיום מרוכז ברכבים חשמליים, אז תמיד יהיו עוד ועוד חידושים ש"כדאי לחכות עוד קצת". כלומר, אם בכל פעם שיהיה חידוש כלשהו מעבר לפינה תחכה, אז אף פעם לא תקנה רכב - ותמשיך לנסוע באוטובוס כל החיים.

    בסופו של דבר השאלה היא "האם דגם מסוים נותן לי את מה שאני צריך". אם כן, אז למה לחכות. בסדר, אז אי אפשר למכור ותישאר עם הרכב. אבל אם הוא נותן את מה שאתה צריך, אז איפה הבעיה פה?

    ברור שיכנסו סוללות מצב מוצק שיכולות לאחסן אלפי ולא רק מאות קוט"ש ונטענות בזרם גבוה ככל שעמדת הטעינה יכולה לתת. אחרי שיהיו כאלה סוללות, מה יהיה החידוש הבא? לא יודע, אולי להוסיף פרופלורים שזה גם יטוס?..

    זה לא יגמר לעולם. תמיד יהיו חידושים. צריך מתישהו לעשות "קאט" ולקנות.

    סגור תגובה

  • 34. 33. תתפלאי 
    נוסע אוטובוס (מהנדס מכונות), 22-02-2025

    גם מהנדס חשמל יכול לסוע באוטובוס... לא ישללו לך את ההסמכה.

    סגור תגובה

  • 35. הטווח של החשמליות מתקצר מאוד 
    מנשה האיום, 22-02-2025

    באם תאיצו ב6 שניות ל 100 קמ"ש ובאם תסעו מעל 90 קמ"ש . אז זה לא יהיה 600 ק"מ .
    מצד שני רק פעם אחת נסעתי 800 ק"מ ביום. כמה פעמים 600 ק"מ ביום . בשאר הזמן בקושי 100 ק"מ ביום . בדרך כלל 40-60 ק"מ

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה