דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נוסטלגיה מודרנית: רנו חשפה 4 חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו חשפה 4 חדשה וחשמלית
  • בעיצוב נוסטלגי, כגרסת פנאי ל-5
  • שיווק מקומי באמצע שנה הבאה

אייקון חשמלי: שנתיים לאחר הצגת הקונספט, חשפה רנו בתערוכת פריז את גרסת הייצור הסדרתי ל-4, יורשת חשמלית לאחת המכוניות המפורסמות של תעשיית הרכב בכלל והיצרנית הצרפתיה בפרט. וגם אחת הפופולאריות עם יותר מ-8 מיליון יחידות שיוצרו במשך שלושה עשורים, מאז הוצגה בתחילת שנות השישים.

צפייה בתוכן נוסטלגיה מודרנית: רנו חשפה 4 חשמלית

העיצוב החיצוני שואב השראה מגרסת המקור עם נגיעות מודרניות, לרבות מרכב רבוע, יחידות תאורה (עגולות מלפנים ואנכיות מאחור) סבכה קדמית (מוארת), בליטות בפגושים (הניתנות להחלפה מהירה במקרה של פגיעה בחניה) ושמשות צד אחוריות בעיצוב טרפז. כחלק מהאסטרטגיה של רנו, שמעוניינת למצב את ה-4 כגרסת פנאי ל-5, בדומה לקשר בין הקליאו לקפצ'ור הוא גם משלב אלמנטים המקובלים בקטגוריה כמו מגנים סביב למרכב, פסי גגון מסיביים וצבע שחור לגג.

בהתאם למקובל כיום בתעשייה, תא הנוסעים עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה כמו למשל ריפודי המושבים העשויים 100% בד ממוחזר. לדברי רנו, בסיום מחזור החיים כמעט 90% מחלקיה יהיו ניתנים למחזור. סביבת הנהג כוללת צמד מסכי "10 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, אך תוך שמירה על מתגים ייעודיים לבקרת האקלים. בדומה למקור יוצע כאופציה גג בד נפתח (חשמלית).

על הגובה: לדברי רנו ה-4 חולקת כמעט 70% מהרכיבים עם ה-5 לרבות פלטפורמת AmpR סמול, למעשה מיתוג מחדש של פלטפורמת CMF-BEV. בהשוואה ל-5 היא גבוהה ב-12 ס"מ (157 ס"מ), ארוכה ב-22 ס"מ (414 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (262 ס"מ), מה שגם מאפשר תא מטען גדול ב-94 ליטר (420 ליטר). את מושב הנוסע הקדמי ניתן לקפל לפנים לטובת הובלת חפצים ארוכים במיוחד.

מערכות ההנעה זהות ל-5, עם מנוע קדמי בשתי רמות הספק: 120 כ"ס או 150 כ"ס. החלש ניזון מסוללת 40 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה של כ-300 ק"מ, בעוד לחזק סוללת 52 קוט"ש וטווח של 400 ק"מ. טעינה מהירה (80 או 100 קילוואט בהתאמה) תאפשר מילוי מ-15% ל-80% בתוך כחצי שעה ולדברי היצרנית ניתן לעשות שימוש בסוללות גם להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L) או להחזרת חשמל לרשת (V2G).

מה אנחנו חושבים: מאז מונה לוקה די מאו לעמוד בראש רנו, ביצעה היצרנית הצרפתיה שורת שינויים משמעותיים, עם ניסיון לחדש את ההיסטוריה המפוארת בעזרת חזרה למקורות האייקונים מבחינה עיצובית בשילוב הנעה חשמלית מודרנית.

ובתקופה בה תעשיית הרכב מציגה בעיקר דגמים הדומים מאי פעם אחד לשני, חסרי ייחוד והשראה, לרנו יש כעת ארסנל דגמים נחשקים, ייחודיים ונגישים עם פוטנציאל הצלחה גדול. בעיקר כתשובה ליצרניות הסיניות שנעדרות כל מורשת והיסטוריה. וכשינחתו כאן ה-5 וה-4 במהלך שנה הבאה, הם יוסיפו הרבה חשק מתבקש לאולם התצוגה האפרורי של רנו.

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה