שנתיים לאחר חשיפת הקונספט, רנו מציגה את גרסת הייצור הסדרתי ל-4, יורשת חשמלית לאחת המכוניות האייקוניות והמפורסמות של היצרנית הצרפתיה. כל מה שצריך לדעת עליה, כולל מתי תנחת כאן, בפנים
אייקון חשמלי: שנתיים לאחר הצגת הקונספט, חשפה רנו בתערוכת פריז את גרסת הייצור הסדרתי ל-4, יורשת חשמלית לאחת המכוניות המפורסמות של תעשיית הרכב בכלל והיצרנית הצרפתיה בפרט. וגם אחת הפופולאריות עם יותר מ-8 מיליון יחידות שיוצרו במשך שלושה עשורים, מאז הוצגה בתחילת שנות השישים.
צפייה בתוכן נוסטלגיה מודרנית: רנו חשפה 4 חשמלית
העיצוב החיצוני שואב השראה מגרסת המקור עם נגיעות מודרניות, לרבות מרכב רבוע, יחידות תאורה (עגולות מלפנים ואנכיות מאחור) סבכה קדמית (מוארת), בליטות בפגושים (הניתנות להחלפה מהירה במקרה של פגיעה בחניה) ושמשות צד אחוריות בעיצוב טרפז. כחלק מהאסטרטגיה של רנו, שמעוניינת למצב את ה-4 כגרסת פנאי ל-5, בדומה לקשר בין הקליאו לקפצ'ור הוא גם משלב אלמנטים המקובלים בקטגוריה כמו מגנים סביב למרכב, פסי גגון מסיביים וצבע שחור לגג.
בהתאם למקובל כיום בתעשייה, תא הנוסעים עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה כמו למשל ריפודי המושבים העשויים 100% בד ממוחזר. לדברי רנו, בסיום מחזור החיים כמעט 90% מחלקיה יהיו ניתנים למחזור. סביבת הנהג כוללת צמד מסכי "10 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, אך תוך שמירה על מתגים ייעודיים לבקרת האקלים. בדומה למקור יוצע כאופציה גג בד נפתח (חשמלית).
על הגובה: לדברי רנו ה-4 חולקת כמעט 70% מהרכיבים עם ה-5 לרבות פלטפורמת AmpR סמול, למעשה מיתוג מחדש של פלטפורמת CMF-BEV. בהשוואה ל-5 היא גבוהה ב-12 ס"מ (157 ס"מ), ארוכה ב-22 ס"מ (414 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-8 ס"מ (262 ס"מ), מה שגם מאפשר תא מטען גדול ב-94 ליטר (420 ליטר). את מושב הנוסע הקדמי ניתן לקפל לפנים לטובת הובלת חפצים ארוכים במיוחד.
מערכות ההנעה זהות ל-5, עם מנוע קדמי בשתי רמות הספק: 120 כ"ס או 150 כ"ס. החלש ניזון מסוללת 40 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה של כ-300 ק"מ, בעוד לחזק סוללת 52 קוט"ש וטווח של 400 ק"מ. טעינה מהירה (80 או 100 קילוואט בהתאמה) תאפשר מילוי מ-15% ל-80% בתוך כחצי שעה ולדברי היצרנית ניתן לעשות שימוש בסוללות גם להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L) או להחזרת חשמל לרשת (V2G).
מה אנחנו חושבים: מאז מונה לוקה די מאו לעמוד בראש רנו, ביצעה היצרנית הצרפתיה שורת שינויים משמעותיים, עם ניסיון לחדש את ההיסטוריה המפוארת בעזרת חזרה למקורות האייקונים מבחינה עיצובית בשילוב הנעה חשמלית מודרנית.
ובתקופה בה תעשיית הרכב מציגה בעיקר דגמים הדומים מאי פעם אחד לשני, חסרי ייחוד והשראה, לרנו יש כעת ארסנל דגמים נחשקים, ייחודיים ונגישים עם פוטנציאל הצלחה גדול. בעיקר כתשובה ליצרניות הסיניות שנעדרות כל מורשת והיסטוריה. וכשינחתו כאן ה-5 וה-4 במהלך שנה הבאה, הם יוסיפו הרבה חשק מתבקש לאולם התצוגה האפרורי של רנו.
יש פה תגובות של ילדים קטנים, האוטו נראה מיוחד ומזכיר את ה 4 באופן לא רע כלל, מה רציתם שיקחו את העיצוב הישן אחד לאחד ויוסיפו מנוע חשמלי,העיקר להגיב רובכם גם כך רוכבים על אופניים חשמליות עם נזלת באף.
כל בר דעת יכול להבין שיש רק פרסום של רכבים חשמליים. זה מגמתי כיוון שהכתבים מקבלים שוחד מהיבואנים לפרסם כאילו בישראל רק נמכרים רכבים כאלו! זה לא משקף את המצב באירופה ולא בארה"ב. זאת שטיפת מח ותעמולה כי מה לעשות אנחנו כבשים.. תמיד נופלים לפח של היבואנים שמכתיבים עבורנו מה לקנות! די נמאסתם!
According to new estimates from Kelley Blue Book, electric vehicle (EV) sales in the U.S. grew by 11% year over year in the third quarter and reached record highs for both volume and market share. According to the latest counts, an estimated 346,3091 EVs were sold in Q3 2024, a 5% increase from Q2. The EV share of sales in Q3 hit 8.9%, the highest level recorded and an increase from 7.8% in Q3 2023.
“While year-over-year growth has slowed, EV sales in the U.S. continue to march higher,” said Stephanie Valdez Streaty, director of Industry Insights at Cox Automotive. “The growth is being fueled in part by Incentives and discounts; but as more affordable EVs enter the market and infrastructure improves, we can expect even greater adoption in the coming years.”
אני חושב שצריך לסגור את האפשרות הזו לתגובות. זה נראה כאילו אסופה של אנשים שלא מבינים דבר או חצי דבר ברכב, בעיצוב, בתמחור או בשימוש מסתערים על כל כתבה ומיד ממלאים את המקום ברוע ילדותי. צאו לעולם ותמציאו משהו, תפסנו אותו ותתמודדו עם השוק ועם ״חכמים״ כמותכם שיודעים רק לקשקש שטויות כדי לראות את השם שלהם (או הכינוי שבחרו) מתנוסס בראש התגובות.