דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גם היא מול טסלה - ג'יפ חשפה ואגוניר S

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה: 

  • ואגוניר S יהיה דגם חשמלי שני לג'יפ
  • עם 600 כ"ס ו-3.4 שניות ל-96 קמ"ש
  • אצלנו במחצית השניה של 2025

חשמל אמריקאי: ואגוניר S יהיה דגם חשמלי שני של ג'יפ, אבל ראשון שמשווק בצפון אמריקה. הייצור יתבצע במקסיקו, משם הוא יגיע אלינו במחצית השניה של 2025.

כבסיס משמשת פלטפורמת STLA Large של קונצרן סטלנטיס. הוא יצויד בצמד מנועים חשמליים בתפוקה משולבת של 600 כ"ס וזינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-3.4 שניות, 0.1 שניות מהר יותר מטסלה מודל Y פרפורמנס אבל נתון זהה לקיה EV6 GT.

סוללה בקיבולת 100.5 קוט"ש מקנה טווח נסיעה של כ-480 ק"מ, כ-35 ק"מ יותר מגרסת הביצועים של מודל Y. טעינה מהירה תאפשר מילוי מ-5% ל-80% ב-28 דקות.

הרבה מסכים: העיצוב החיצוני שומר אמנם על סבכת שבעה פסים (מדומה) המוכרת של המותג, אבל מאמץ קווים מעוגלים מהמקובל בג'יפ לטובת מקדם גרר הנמוך ביותר בהיסטוריה של היצרנית (0.29), אך לא נתון יוצא דופן ביחס לחשמליים מודרניים.

סביבת הנהג כוללת ארבעה מסכים בגודל כולל של "45, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע מרכזי ("12.3 כל אחד), מסך מרכזי תחתון למערכת המיזוג ומסך נוסף ("10.5) עבור הנוסע מלפנים. בהשוואה למודל Y הוא גדול משמעותית, ארוך ב-13.5 ס"מ (488.5 ס"מ) וגבוה ב-2 ס"מ (164.5 ס"מ) אבל עם בסיס גלגלים קצר ב-2 ס"מ (287 ס"מ).

עוד נציין כי למרות הנעה כפולה ומצבי נהיגת שטח (שלג וחול), אין כאן כל יכולת עבירות בגלל מרווח גחון מוגבל (16.2 ס"מ) וזוויות גישה-נטישה (23-19 מעלות) צנועות.

מה אנחנו חושבים: החשמלי השני של ג'יפ עושה הרבה יותר רושם מהאוונג'ר, החשמלי הראשון שהציגה. עם בסיס מודרני, ביצועים שמיישרים קו עם המתחרים הישירים והבטחה לטווח נסיעה ראוי. מצד שני, כמו במקרה של האוונג'ר, נדמה שה-DNA הייחודי של יצרנית רכבי השטח הראשונה בעולם לא ממש קיים כאן, וחבל.

כדי להפוך לשחקנית משמעותית בקטגוריה ג'יפ תידרש להציג גרסאות בסיס זולות יותר, שכן המחיר שלו כיום בצפון אמריקה (72 אלף דולר) גבוה משמעותית (כ-20 אלף דולר) מגרסת הקצה של מודל Y. ואם הפער יהיה דומה כשינחת כאן בעוד שנה, הוא יתקשה להטביע חותם של ממש בשוק.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. טעות בכתבה 
    אלון, 02-06-2024

    טסלה Y פרפורמנס טווח של 514 ק"מ ולא כפי שנכתב

    סגור תגובה

  • 2. מייצרים את הטנקים האלה במחירים מופקעים, ואז מתפלאים למה לא קונים רכב חשמלי 
    שם, 02-06-2024

    אם ימכרו פה חשמלית דוגמת קורולה או מאזדה 3, בלי גימיקים מפגרים, בלי מסכים בכל מקום, אני אהיה בין הראשונים שיקנו (כל עוד זה לא סיני).
    אבל לא טנק 8 מקומות ששוקל 3 טון ועולה $200K

    סגור תגובה

  • 3. 2 צודק. תביאו רכב חשמלי נורמלי  
    ללא גג שמש וללא "עור" וללא תאורת אווירה, 02-06-2024

    במחיר סביר

    סגור תגובה

  • 4. למה הוא מתחרה בטסלה Y ולא בהאמר EV? 
    לא דני מטורונטו, 02-06-2024

    הוא JEEP הוא ענק, יש לו יכולת שטח מסויימת. לא רואה את הרשר לטסלה Y.

    סגור תגובה

  • 5. קלטנו שיש לכם דיל עם ג'יפ 
    סטאלונה, 02-06-2024

    אבל דחילק עם בדיחות הקרש, לכו תעשו מהם מדורה

    סגור תגובה

  • 6. גם היא מול טסלה - ג'יפ חשפה ואגוניר S 
    DANY_FROM_TORONTO, 02-06-2024

    הג'יפ הזה נהדר עם ביצועים מצוינים אבל הוא חשמלי. למכוניות חשמליות יש הרבה שליליות נגדם.
    עם זאת מסכי מגע מסוכנים מאוד על פי NHTSA מכיוון שהעיניים לא מסתכלות על הרחוב והכביש במשך 40 שניות.
    בוודאות המחיר יהיה תחרותי בגלל ג'יפים אחרים.
    2. אתה צודק.
    4. אתה בהחלט צודק.

    סגור תגובה

  • 7. "ם 600 כ"ס ו-3.4 שניות ל-96 קמ"ש" 
    TK, 02-06-2024

    שלי מגיע ל 70 קמ"ש תוך 3 שניות.
    ועולה 30 אלף אז זה מספיק טוב.

    סגור תגובה

  • 8. לקשקשן מטורונטו  
    מי מסתכל על מסך במשך 40 שניות?, 02-06-2024

    אתה הזוי

    סגור תגובה

  • 9. גם היא מול טסלה - ג'יפ חשפה ואגוניר S 
    DANY_FROM_TORONTO, 03-06-2024

    8. אתה טמבל ומטומטם. 40 השניות הן המציאות ש-NHTSA גילתה במחקר שלהם = מחקר מדעי.

    סגור תגובה

  • 10. מחירים מטורפים 
    ABC, 03-06-2024

    היצרניות בוכות שלא קונים EV.
    באותה נשימה מייצרות רכבים מטורפים במחירים לא שפויים.
    שיתחילו לייצר רכבי EV נורמליים במחירים שפויים שיפנה לקהל גדול יותר.
    במקביל המדינות כמובן צריכות לפתח תשתית נורמלית לטעינה בצורה יעילה והגיונית.

    סגור תגובה

  • 11. בקנדה אין רכבים חשמליים 
    dony_taranta, 03-06-2024

    רכב חשמלי זה בזבוז כסף

    סגור תגובה

  • 12. דני מתגובה 9, של נעליך מעל רגליך 
    סני הסנדלר, 03-06-2024

    נמאס מהתגובות המגעילות, המטומטמות וחסרות הבסיס שלך.
    מגיב 8 מדייק בתשובתו. מי מסיר עיניו מהכביש במשך 40 שניות וממשיך בנהיגה? הפעל מוחך הקטן והשב על השאלה.
    בנוסף,לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (NHTSA) אין נתונים זמינים על זמן הסחת הדעת הממוצע לשימוש בתצוגה ברכב בזמן נהיגה. נכון, שהם מכירים בסכנות של נהיגה מוסחת ועורכים מחקר בנושא.
    אם יש לך הוכחה למחקר שאתה מתבסס עליו, אנא הפנה הקוראים אל אותו מחקר. ואם אין לך אותו, אנא סתום פיך ותתנצל בפני מגיב 8 ואחרים על ההתבטאויות הגסות שלך.

    סגור תגובה

  • 13. טעות בכתבה? 
    דני, 03-06-2024

    במציאות הטווח האמיתי יורד ב 15 אחוז לפחות

    סגור תגובה

  • 14. רכב מהמם 
    דני, 03-06-2024

    מהווה דוגמא לרכב חשמלי שגם מהנה לנהיגה עם מסכים נפרדים.
    לא רק מסך ראשי ומסכון קטן

    סגור תגובה

  • 15. גם היא מול טסלה - ג'יפ חשפה ואגוניר S 
    DANY_FROM_TORONTO, 03-06-2024

    12 האידיוט. הנה מה שה-NHTSA אומר:
    א. בעיית הבטיחות בהסחת דעת הנהג
    בשנת 2015,[1] 10 אחוזים מ-35,092 הרוגי התנועה היו מעורבים בנהג אחד או יותר שהוסח דעתו, והתאונות שהושפעו מהסחת הדעת הביאו ל-3,477 הרוגים, עלייה של 8.8 אחוזים מ-3,197 ההרוגים ב-2014.[2]
    מתוך 5.6 מיליון תאונות לא קטלניות שדווחו על ידי המשטרה בשנת 2014 (השנה האחרונה שבה זמינים נתוני תאונות מושפעות הסחות דעת מפורטים), 16 אחוז היו תאונות שהושפעו מהסחת דעת, והביאו ל-424,000 בני אדם נפצעו. שאינטראקציה ויזואלית-ידנית (פעולה המחייבת את המשתמש להסיט את מבטו מהכביש ולתפעל כפתור או ממשק) עם מכשירים ניידים, במיוחד טלפונים סלולריים, היא לעתים קרובות הסחת הדעת העיקרית של נהגים המעורבים בתאונות. בשנת 2014, היו 385 תאונות קטלניות שכללו שימוש [3] בטלפון סלולרי, והביאו ל-404 הרוגים. תאונות אלו מייצגות 13 אחוז מהתאונות הקטלניות המושפעות מהסחת דעת או 1.3 אחוזים מכלל התאונות הקטלניות.[4]
    עוד עולה מהנתונים כי אירעו מספר תאונות קטלניות שכללו שימוש במכשיר או חפץ שהוכנס לרכב (ייתכן שחלקן היו גם תאונות שהיו מעורבות בשימוש בטלפון סלולרי). קטגוריית הכלים הזו כוללת קריסות שכללו שימוש במכשירים ניידים, כגון מכשירי ניווט, בנוסף לסוגים אחרים של חפצים (למשל, מציתים). מתוך 967,000 התאונות שהושפעו מהסחת הדעת בשנת 2014, 7 אחוז (או 1.1 אחוז מכלל התאונות) היו מעורבים בשימוש בטלפונים סלולריים והביאו ל-33,000 אנשים נפצעו.[5]
    ב.מהי הסחת דעת של הנהג?
    הסחת דעת של נהג היא סוג מסוים של חוסר תשומת לב המתרחש כאשר נהגים מסיטים את תשומת לבם ממשימת הנהיגה כדי להתמקד בפעילות אחרת. הסחת דעת זו יכולה להגיע ממכשירים אלקטרוניים, כגון הודעות טקסט או דואר אלקטרוני בטלפונים סלולריים או סמארטפונים, ופעילויות מסורתיות יותר כגון אינטראקציה עם נוסעים, אכילה או אירועים חיצוניים לרכב. הסחת דעת של נהגים יכולה להשפיע על נהגים בדרכים שונות, וניתן לסווג אותה באופן נרחב לסוגים הבאים:
    הסחת דעת חזותית:
    משימות המחייבות את הנהג להסיט את מבטו מהכביש כדי להשיג מידע באופן ויזואלי;
    הסחת דעת ידנית:
    משימות המחייבות את הנהג להוריד יד אחת או שתיים מההגה כדי לתפעל שליטה, מכשיר או פריט אחר שאינו קשור לנהיגה;
    הסחת דעת קוגניטיבית:
    משימות הדורשות מהנהג להסיט את תשומת הלב הנפשית שלו ממשימת הנהיגה.
    משימות יכולות לכלול אחד, שניים או כל שלושת סוגי הסחת הדעת הללו.
    NHTSA מודעת להשפעה שיכולה להיות לסוגים אלה של הסחת דעת על בטיחות הנהיגה, במיוחד הסחת דעת ויזואלית-ידנית. בכל זמן נתון, על פי ההערכות 542,073 נהגים משתמשים בטלפונים סלולריים כף יד בזמן נהיגה.
    [6]
    יתרה מכך, כאשר שולחים או מקבלים הודעת טקסט עם טלפון כף יד, הזמן הכולל שבו עיניו של הנהג ממוקדות מחוץ לכביש הוא 23 שניות בממוצע.
    [7]
    המשמעות היא שבנסיעה במהירות של 55 קמ"ש, עיניו של הנהג אינן מהכביש במשך יותר משליש מייל על כל הודעת טקסט שנשלחת או מתקבלת.
    אז סתום את הפה שלך כי ההוכחה כאן!

    סגור תגובה

  • 16. עזבו את דני יש לו בעיה 
    הוא מהאלה שחייבים להיות צודקים , 03-06-2024

    יעשה הכל כדי להצדיק את הקשקושים שלו גם שהוא רואה הוככות חד משמעיות.

    הבעיה שגם שהוא צודר כבר לא מקשיבים לו...

    סגור תגובה

  • 17. דני ההזוי 
    מיידע מ 2015 ולא קשור למסכים, 03-06-2024

    ממש רלוונטי להיום..

    ולא כתוב 40 שניות!
    כתוב שבהודעות טקסט העיניים לא על הכביש רבע מייל.
    זה בשימוש בטלפון - לא קשור למסכים - הפרדת משתנים.

    סגור תגובה

  • 18. ל 2.3 
    אלי, 05-06-2024

  • 19. לכל המגיבים לדני 
    הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 05-06-2024

    דני, הוא מסוג האנשים שלא נותנים לעובדות לבלבל להם התאוריה.
    לכן, הניחו לו ותמנעו מתגובה. חבל על המאמץ להראות לו שהוא טועה בכל מה שכותב. למעט אולי שהוא נשוי ושלאשתו יש פורד פוקוס.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה