דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן משנה תוכניות: גולף חשמלית תוצג מוקדם מהצפוי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן דוחה את פרויקט הדגל "טריניטי"
  • במקום זאת יוקדם פיתוח הגולף הבאה
  • פלטפורמה חשמלית חדשה תוצג רק בעוד ארבע שנים

לא עכשיו: לפני שלוש שנים הציגה פולקסווגן תכניות ראשוניות לפרויקט "טריניטי", שבמסגרתו היתה אמורה להשיק ב-2026 מכונית חשמלית חדשה ועתירת יכולות, כולל נהיגה אוטונומית ברמה 4.

אבל את הפרויקט ההוא הגה המנכ"ל הקודם, הרברט דיס, בעוד המנכ"ל הנוכחי, אוליבר בלום, בחר לתעדף פרויקטים זולים יותר - ודחה כעת את ה"טריניטי" עד לסוף שנת 2032. אם עד אז מישהו בכלל יזכור במה מדובר.

על פי דיווחים בתקשורת הגרמנית, העיכוב הוא חלק ממהלך להקצאה מחודשת של ההשקעות בקו המוצרים, ונובע גם מהאטה בביקוש למכוניות חשמליות - האטה שיצרה צורך דחוף לקיצוץ בעלויות הפיתוח.

הדחיה בפרויקט הגרנדיוזי תאפשר לפולקסווגן לנצל טוב יותר את ההשקעה שכבר בוצעה בפלטפורמות הקיימות, ה-MEB הוותיקה שמשרתת את סדרת דגמי ה-ID וה-PPE החדשה, שמשרתת את פורשה מקאן ואת אודי Q6 אי-טרון.

גולף תחילה: במקום פרויקט הדגל, תבצע פולקסווגן שדרוגים לפלטפורמות המוכרות בעזרת השותפה החדשה ריביאן. פלטפורמת ה-MEB תשודרג ל-MEB+ במהלך 2026, בעוד ה-PPE תזכה לשדרוג תוכנה משמעותי במהלך 3 השנים הקרובות.

בנוסף, תוצג  פלטפורמה חדשה בשם SSP (ראשי תיבות של Scalable Systems Platform), והמכונית הראשונה שתשתמש בה תהיה אודי A4 מהדור הבא, שתוצג ב-2028 ותהיה חשמלית. ב-2029 תציג פולקסווגן את הגולף החדשה והחשמלית אף היא על בסיס פלטפורמת ה-SSP, תחת שם הקוד ID-גולף. הדור השני של ה-ID.4 יוצג על בסיס הפלטפורמה בשנת 2030, ושנה לאחר מכן יוצג רכב פנאי נוסף בשם T-ספורט.

מה אנחנו חושבים: המעבר לרכב חשמלי דורש מיצרניות הרכב השקעות אדירות בפיתוח, גם בתקופה שבה יש האטה משמעותית בביקוש. ולמרות שפולקסווגן מחזיקה בהיצע מרשים של דגמים חשמליים ובשתי פלטפורמות מתקדמות, היא לא יכולה להרשות לעצמה לנוח על זרי הדפנה - שכן המתחרות מסין לא עוצרות אז מה עושים? דוחים את הפרויקטים הגדולים ויקרים, ומתמקדים בעבודה על פרויקטים צנועים ורווחיים יותר. זה מה שנשאר.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה