דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ותודה לניסאן: מיצובישי תציג חשמלית על בסיס הליף

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מיצובישי תציג חשמלית מודרנית ב-2026
  • תתבסס על ניסאן ליף החדשה
  • בשלב ראשון רק לשוק האמריקאי

האחרונה להתחשמל: מיצובישי מודיעה כי תציג דגם חשמלי חדש בעוד כשנה, עבור השוק האמריקאי. עבור היצרנית הקטנה מדובר בחשמלי מודרני ראשון שהיא מציגה, הרבה אחרי שגם היצרניות הקטנות מארץ השמש העולה כמו סובארו, מאזדה ואפילו סוזוקי התחברו לשקע.

על בסיס ניסאן: כבסיס תשמש הליף החדשה, דור שלישי לאחת מהחשמליות הראשונות בעולם בייצור המוני, כאשר הושקה בסוף 2009 וגם הנמכרת מסוגה עד הופעת טסלה מודל 3. התמונה המוצללת שפרסמה מיצובישי מראה דמיון עיצובי לליף, ויתכן והיא תסתפק רק בהחלפת הסמל בדומה לשימוש שהיא עושה באירופה בדגמי רנו.

הליף עצמה, כזכור תתבסס על פלטפורמת AmpR מדיום (כונתה בעבר CMF-EV) המשותפת לאריאה, אך בשונה מרכב הפנאי היא תוצע רק בגרסת בסיס עם מנוע בודד מלפנים. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-485 ק"מ.

מה אנחנו חושבים: מיצובישי הייתה בעבר אחת מחלוצות התעשייה בהנעה חשמלית, עם ה-i-MiEV מ-2009, אבל כיום היא מהבודדות בתעשייה ללא דגם חשמלי באולם התצוגה. למעשה, גם באגף הבנזין היא מחזיקה בהיצע דגמים דליל, מיושן ולא תחרותי.

הסיבה לכך היא שבשנים האחרונות מיצובישי העדיפה להתמקד בשווקים רווחיים יותר עבורה, כמו דרום מזרח אסיה ואוסטרליה, בהם לא נדרשת תקינה אירופאית או אמריקאית המייקרת משמעותית את תהליך הפיתוח. וכעת היא מוצאת עצמה הרחק מאחור ונאלצת להישען על ניסאן, שבעצמה נמצאת בקשיים ומחפשת לצאת מהבוץ בו היא מתבוססת מאז שערוריית קרלוס גוהן בסוף העשור הקודם.

אם מיצובישי רוצה לחזור להיות שחקנית רלוונטית בשוק הרכב העולמי, היא הייתה צריכה לעשות הרבה יותר, אבל במצב אליו הגיעה זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה