דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מה קורה על שניים - חדשות רכב דו-גלגלי

Getting your Trinity Audio player ready...

מטרו מוטור - מסכמת שנה ומציגה תחזית ורודה

יבואנית הרכב הדו גלגלי הגדולה בשוק המקומי ערכה את מפגש העיתונאים השנתי שלה, והציגה כצפוי תחזית ותוכניות לשנה החדשה תחת המוטו - היה קשה, יהיה יותר טוב. בסך הכל, כך דיווחה היבואנית, נמכרו במהלך 2024 מעט יותר מ-20 אלף כלים, ולהערכתה השוק צפוי לגדול במהלך 2025 ב-5% נוספים ל-21 אלף אופנועים וקטנועים חדשים.

אלא שכדאי לשים את המספרים בפרופורציה. את רף 21 אלף הכלים שמטרו מצפה כי השוק ישיג בשנה הנוכחית, עברנו עוד ב-2022 (עם 21,197 כלים חדשים). למעשה, גם ב-2021 נרשם מספר כלים חדשים גדול מהשנה (20,718 כלים חדשים) ואפילו ב-2023, עם רבעון אחרון כמעט-קפוא עקב המלחמה שפרצה, סיים השוק עם יותר מ-19 אלף כלים.

ומכיוון שבמהלך מספר שנים לפני תחילת העשור עמד השוק על כ-18 אלף כלים, אפשר בבטחה לומר כי העלייה במספר המכירות הכללי, אפילו מאכזבת. לדברי גילי פריאנטה, מנכ"ל מטרו, המלחמה השפיעה לרעה על השוק במגוון דרכים, החל ממצב הרוח הכללי, דרך בעיות בייבוא ושרשרת האספקה בגלל האיום החות'י, בעיות כוח אדם בתוצאה מהגיוס הנרחב למילואים ועוד.

כך או אחרת, מטרו כמובן שומרת על מקומה הבכיר בשוק עם קרוב למחצית מנפח המכירות הכללי, כפי שקורה בכל שנה בעידן הנוכחי. והיחס הזה מול מתחרותיה צפוי להשמר גם השנה, עם השקת כ-20 דגמים חדשים ומחודשים של אופנועים, קטנועים ורכבי פנאי, משלל המותגים שהיא מייבאת ארצה. תקופת האחריות בחלק מהמותגים תגדל והמחירים יעודכנו (למעלה, למי שקיווה אחרת).

ומה מכינה לנו מטרו לשנת 2025? ואחת הסיבות העיקריות להתחדשות והצפת הדגמים הצפויה נעוצה במעבר של אירופה לתקן זיהום EURO 5+ שחייב את כל היצרנים לעשות התאמות, וכך נזכה לדגמים חדשים או מעודכנים בכל הקטגוריות. על שלל הדגמים בפעם אחרת.

VOGE SR4 מתעדכן - יהיה יותר בטוח

ה-SR4 של ווג מתעדכן ומשתדרג לשנה החדשה וכולל מעתה מערכת בטיחותית יוצאת דופן במחוזות עולם הקטנועים - רדאר אחורי המזהה תנועת כלי רכב מאחור. הרוכב מדווח על הסכנה באמצעות חיווי במראות, ובמקביל מסמנת המערכת לכלי הרכב שמאחור באמצעות הבהוב כי הוא קרוב מדי.

נזכיר כי מותג VOGE נמצא בבעלות הקונצרן הסיני לונצין, שמייצר גם עבור ב.מ.וו את הקטנוע הגדול שלה, ה-C400 GT. ובאותו עניין, לדברי החברה ה-SR4 וה-C400 GT חולקים את אותם מכלולים, וההבדלים בין הכלים מתבטאים (מעט) בעיצוב ובתג המחיר כמובן - 38 אלף לסיני, 50 אלף לגרמני.

ה-SR4 של VOGE היה הקטנוע הראשון של החברה אשר נחת בישראל ב-2023 לקטגוריית קטנועי המנהלים. המנוע נשאר ללא שינוי, צילינדר יחיד בנפח 350 סמ"ק מקורר נוזל עם 34 כ"ס ב–7,500 סל"ד. רשימת האבזור ארוכה וכוללת בין היתר מסך TFT בגודל "7, מערכת התנעה ללא מפתח, שקע USB, שקע טעינה 12V, קישוריות Bluetooth, משקף חשמלי מתכוונן וחימום בידיות ובמושב הרוכב.

בנוסף, ל-SR4 יש מצלמת דרך מובנית (Dashcam) בחזית, ומערכת חיישני לחץ אוויר בצמיגים. על הבלימה אחראים קליפרים רדיאליים כפולים של J.JUAN עם צמד דיסקים קדמיים בגודל 265 מ"מ. למרות השדרוגים, המחיר נותר 38 אלף שקלים.

הונדה NX500 החדש - כבר בישראל

הדגם החדש מחליף את ה-CB500X רב המכר הוותיק שהיווה הצלחה מסחרית מסחררת ולשנים הפך לאחד האופנועים הנמכרים בישראל ובעולם. וכעת מביא עמו ה-NX500 מספר חידושים בהשוואה למוחלף, מלבד השם שכעת, על פי הונדה, מתאים יותר לתיאור אופיו של הכלי. נזכיר כי פירוש NX לפי הונדה הוא New X-over (מלשון קרוסאובר), שמתאר את יכולותיו הדו-שימושיות.

עיצוב החזית חדש לחלוטין ופונה כמובן לכיוון האדוונצ׳ר, עם חישוקי אלומיניום קלים יותר וחדשים ויחידת תאורה קדמית אחרת. יש גם מסך TFT חדש בגודל "5 שהושאל מה-Ttransalp XL750, עם חדות ובהירות משופרת בהשוואה למסך ה-LCD בדגם היוצא. ה-NX500 קל מקודמו ב-3.1 ק״ג ומעבר לדיאטת החישוקים (''19 לפנים, 17'' מאחור) שהסירה 1,500 גרם, בהונדה לא חושפים מהיכן נובעת ההפחתה הנוספת במשקל.

מנוע הטווין המקבילי מהדגם היוצא לא שונה והנפח וההספק נשארים זהים (471 סמ״ק, 47 כ״ס ב-8,600 סל״ד), אך בהונדה טוענים שתגובת המצערת משופרת ופעולתה מדויקת יותר. המחיר: 51 אלף שקלים כולל רישוי.

מורבידלי (Morbidelli) בישראל - תחילה קטנוע

מותג האופנועים האיטלקי, שנוסד על-ידי ג'יאנקרלו מורבידלי בפזארו, איטליה, אי שם בשנות ה-60' של המאה הקודמת, חווה קשיים. וכמו יצרני בוטיק רבים אחרים, נרכש על ידי קבוצה אחרת, במקרה הזה Keeway. המותג החל לפעול מחדש תחת השם MBP תוך התמקדות בהרחבת פעילותה הגלובלית ובשנת 2024 הוחלט להחזיר את השם מורבידלי, יחד עם לוגו ומיתוג חדש.

כיום יש למורבידלי סוללת דגמי כביש, דו שימושיים וקטנועים בנפחים שבין 125 ל-1,000 סמ״ק, כאשר סדרת דגמים חשמליים עתידה לצאת בשנת 2025.

קבוצת בן עזר, נציגת המותג בישראל, מודיעה כעת על תחילת שיווק שני דגמי קטנועים ראשונים של המותג בארץ, ה-SC125 וה-SC250. הראשון עם מנוע חד-צילינדרי ארבע פעימתי בנפח 124.9 סמ״ק, עם 10.5 כ"ס. התמסורת היא אוטומטית CVT עם רצועת V. יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "5', מערכת התנעה ללא מפתח, וטעינת USB. מחירו 17 אלף שקלים.

ל-250SC מנוע חד-צילינדרי ארבע פעימתי בנפח 249 סמ״ק, עם 23 כ"ס ותמסורת CVT עם רצועת V. יש מערכת בקרת אחיזה (TCS), מסך TFT בגודל "5, התנעה ללא מפתח, טעינת USB וחימום ידיות מובנה. המחיר: 27 אלף שקלים.

ב.מ.וו Ce04 - תסתכל בקנקן

הקטנוע החשמלי של הגרמנים החל את דרכו כדגם קונספט תחת השם "Conecpt Link". השם "Link" התייחס לתכונות קישוריות לאינטרנט, כולל תכנון מסלולי נסיעה ובחירת מוזיקה על פי לוח הזמנים של הרוכב. קונספט מעודכן בשם  Definition 04Ce הוצג בנובמבר 2020, כשהיצרנית רומזת כי ייצור סדרתי מתקרב. ב-2022 ה- 04Ce הושק באופן רשמי עם מנוע שלטענת ב.מ.וו מהווה גרסה מוקטנת של אותו אחד הנמצא בדגמי מכוניות נוסעים היברידיות.

אין ספק כי מראה הכלי הוא אחד היותר שנויים במחלוקת בעולם הדו גלגלי כיום. יש מי שרואה בו יצירת מופת (לא פגשנו בו), אחרים טוענים כי במהלך הפיתוח לא הייתה כל מעורבות לחטיבת העיצוב. ואם כן, יש לפטר את כולה. עדיין, עניין של טעם.

סוללת ליתיום יון (8.9 קוט"ש) מאפשרת למנוע להפיק 42 כ"ס ולהאיץ את הכלי מעמידה ל-50 קמ"ש בתוך 2.6 שניות בלבד. טווח הרכיבה התיאורטי עומד על 130 ק"מ. טעינת סוללה בעמדה ביתית מ-0% ל 100% הינו 4 שעות ו-20 דקות, בזמן שטעינה מהירה - רק ברמת גימור Avantgard QC - מאפשרת לטעון מ-20% ל-80% בתוך 45 דקות בלבד.

רשימת הבטיחות והאבזור כוללת בקרת יציבות, בקרת אחיזה ו-ABS PRO המאפשרת בלימה בטוחה גם תוך כדי הטיה. ממסך ה-TFT בגודל "10.25 ניתן לבחור בארבעה מצבי רכיבה שונים: חיסכון, גשם, דינמי, וכביש. לקטנוע מערכת הנעה ללא מפתח, מערכת עזר לתנועה לאחור, בלם חניה, תא אחסון עם שקע USB ותא מתחת למושב. ה-04Ce החדש עולה בישראל 75 אלף שקלים בגרסת הבסיס ו-79 אלף שקלים בגרסת QC.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מה קורה על שניים - חדשות רכב דו-גלגלי 
    DANY_FROM_TORONTO, 09-01-2025

    בשנת 1978 נהגתי בהונדה קטנה בכל רחבי ג'מייקה. כשחזרתי לטורונטו קניתי הונדה 400 בסיסית. לא היה לה מתנע חשמלי. באותו הזמן היה לי ביואיק סטיישן ענק וקבריולט ספיידר מתוצרת אלפא רומיאו.
    מאוחר יותר מכרתי את הונדה 400 ב-500 קנדי ​​לבנאי שבנה את הבית שלנו. הוא לקח את האופנוע לקוטג' שלו ונסע בו ישר לתוך עץ. לא היה לו רישיון לנהוג באופנוע.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה