בקצרה:
- הליריק V תהיה חשמלית ביצועים ראשונה לקאדילק
- עם 615 כ"ס ופחות מ-3.5 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש
- שיווק מקומי נמצא בבדיקה
חשמל וביצועים: קאדילק חשפה פרטים מלאים על הליריק V, חשמלית ראשונה שעוברת השבחה בחטיבת הביצועים של היצרנית האמריקאית. מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם 615 כ"ס, 100 כ"ס יותר מהגרסה כפולת הנעה הרגילה, מה שמאפשר לה לזנק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-3.3 שניות, 0.3 שניות מהר יותר מב.מ.וו iX 60M.
הסוללה בקיבולת זהה לגרסה הרגילה (102 קוט"ש) אבל טווח הנסיעה (456 ק"מ) צנוע ב-55 ק"מ בגלל צריכת חשמל גבוהה יותר. טעינה מהירה תאפשר להוסיף כ-120 ק"מ טווח בתוך 10 דקות.
השבחת מכלולים: הליריק V מקבלת גם מערך מתלים עם כיול קשיח יותר המאפשר גם הנמכת מרכב קלה וגם נתמך בולמי זעזועים אדפטיביים שלא מוצעים בגרסה הרגילה. גם ההגה שונה ואמור להיות מהיר יותר והבלמים מלפנים הם של ברמבו עם דיסקים גדולים יותר (390 מ"מ), בדומה לגרסה הרגילה אותה היא משווקת באירופה.
מבחינה ויזואלית השינויים צנועים ומסתכמים בעיקר בתוספת מסיטי אוויר בפגושים וחישוקי "22 ייחודיים. גם סביבת הנהג כמעט זהה, עם מסך ענק ("33) המשמש כלוח מחוונים ומסך מגע בעוד על ההגה נוסף מתג V המעביר את כלל המערכות למצב האגרסיבי ביותר.
מה אנחנו חושבים: הליריק V היא המכונית המהירה ביותר של קאדילק בזינוק מהמקום, מהירה אפילו יותר מהמתחרה ממינכן, וזה מרשים מצד אחד. מצד שני ביצועי קו ישר הם חדשות של אתמול בעולם החשמל, ומשאר הבחינות נראה שקאדילק בעיקר מיישרת קו ולא באמת מחדש הרבה. וודאי שלא מסוגלת לקבוע רף חדש כפי שעשתה פורשה טייקן בעת הצגתה או יונדאי איוניק 5N כיום. חבל.