בקצרה:
- ראם חשפה קונספט לטנדר במידות 'לא אמריקאיות'
- ינסה להתמודד מול להיטי המכירות בקטגוריה
- לצערנו, ישווק רק באמריקה הלטינית

שם מהעבר: כמעט עשור וחצי לאחר הפסקת הייצור, ראם תחזיר בקרוב לאולמות התצוגה שלה את הדקוטה. הפעם כטנדר קומפקטי המיועד לאמריקה הלטנית, שם הוא גם ייוצר במפעל בקורדובה, בארגנטינה. נראה שהיצרנית מעוניינת להרחיב את הפורטפוליו גם עם דגם שיתחרה בטויוטה היילקס, פורד מאבריק, פולקסווגן אמרוק ומיצובישי טרייטון.
מה אנחנו יודעים: היצרנית עדיין מגדירה אותו כאב-טיפוס, ומלבד התמונות בהן הוא מוצג בגרסה קרבית עם צמיגי שטח אגרסיביים, היא אינה חושפת כל מידע טכני. למרות זאת מדובר ללא ספק באח תאום לפיאט טיטאנו ופיג'ו לנדטראק, שניים שבעצמם פותחו בשיתוף צ'אנגן הסינית, עם עיצוב שונה בהתאם לקו של המותג האמריקאי.

כבסיס משמשת שלדת סולם בתצורה קלאסית עם מתלים נפרדים וקפיצי סליל מלפנים, סרן חי עם קפיצי עלה מאחור. בהשוואה לטויוטה היילקס הוא ארוך בחצי ס"מ (533 ס"מ), בעוד בסיס הגלגלים ארוך ב-7.5 ס"מ (318 ס"מ), וגם הארגז עצמו ארוך ב-7.5 ס"מ (160 ס"מ) ורחב ב-9 ס"מ (163 ס"מ). כושר העמסה (1,020 ק"ג) וכושר גרירה (3,500 ק"ג) דומים.
הוא יוצע עם מנוע טורבו-דיזל, 4 צילינדרים בנפח 2.2 ליטר (200 כ"ס), תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה כפולה, הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית. בגרסה האוטומטית יש אפשרות לנסיעה בהנעה כפולה לכביש רטוב (4AUTO, העברת כוח לפנים כשנדרש) המאפשרת הורדת כוח יעילה יותר בתנאי אחיזה נמוכים. היא תסיים את המיאוץ ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות, 0.8 שניות מהר יותר מהטנדר היפני.

מה אנחנו חושבים: לראם, בשונה מהמתחרות האמריקאיות פורד ו-GM, אין נציגות בקטגוריית הטנדרים הקטנים, אלא שזוכים לפופולריות בשווקים מחוץ לצפון אמריקה, כמו אוסטרליה, אפריקה ואמריקה הלטינית. נדמה שאם ראם תצליח לשלב בו את הגנטיקה המשפחתית מהטנדרים הגדולים שלה, עשוי להיות לו עתיד חיובי. חבל רק שהוא לא צפוי לעבור תקינה מערבית (אמריקאית או אירופאית) שתאפשר את שיווקו בישראל.