דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אושרה התוכנית להנחת שתי מסילות נוספות באיילון

Getting your Trinity Audio player ready...

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום (ב') את קידום תכנית משרד התחבורה להקמת שתי מסילות נוספות בשדרת איילון, אשר יפתחו את מה שמכונה "צוואר הבקבוק המסילתי", ויאפשרו בהמשך לפתח את רשת הרכבות בגוש דן ובכל רחבי הארץ, תוך הגברת מהירות ותדירות הנסיעה. המסילה הכפולה תונח בין הרצליה לנתב"ג דרך תל אביב, באורך של כ-27 ק"מ, מהם 15 ק"מ במנהרות תת-קרקעיות.

סבידור מרכז

הפרויקט צפוי לשלש את מספר הרכבות הנעות בצוואר הבקבוק העיקרי של רכבת ישראל, המוגבל היום ל-13 רכבות בשעה לכל כיוון לשעה, ויאפשר להגיע עד 38 רכבות לשעה בכל כיוון - כך הרכבת. מבחינת מספר הנוסעים, הוספת מסילות 5 ו-6 תאפשר מעבר שעתי של פי ארבעה נוסעים, מ-15 אלף כיום לכ-60 אלף נוסעים.

נזכיר כי כיום פועלות רק שלוש מסילות במקטע העובר בשדרת האיילון, אותו צוואר בקבוק מדובר בו עוסקת הרכבת כבר שנים ארוכות. המסילה הרביעית? זו מצויה כיום בשלבי ביצוע. לדברי משרד התחבורה, מסילה חמישית ושישית יאפשרו את מימוש יעדי תכנית שאפתנית לשנת 2040, בה עשויה הרכבת להסיע פי 5 נוסעים בשנה.

אך בהקשר זה ראוי לעיין בקצב הביצוע האמיתי של רכבת ישראל לאורך השנים. כך למשל, אותה מסילה רביעית שעדיין נמצאת בשלבי ביצוע ותאריך סיום לפרויקט עומד על 2029 (לפי אתר רכבת ישראל), נמצאת עימנו כבר שנים ארוכות. כמה בדיוק? החלטת הממשלה החגיגית על הנחת מסילה רביעית התקבלה בחודש מרס 2006 (שנת אלפיים ושש), לפני כמעט 18 שנה.

כאמור, סיום הפרויקט מתוכנן לעוד שש שנים, 24 שנים לאחר החלטת הממשלה. וכפי שכל קורא יודע, זו כנראה הערכה אופטימית. מאוד. אגב, גם אתמול התקבלה החלטת ממשלה, כזו שמאשרת את הכפלתן של מסילות החוף בין חיפה לתל אביב. פרויקט נוסף שנמצא עמנו כבר שנים ארוכות.

התוכנית לתשתיות לאומיות, תת"ל 133 שאושרה היום, מוציאה לדרך את תכנון המסילות במקטע שבין שפיים לנתב"ג, אשר ישתלבו ברשת המסילות המהירות של הרכבת. על פי התוכנית, המסילות יונחו בשתי מנהרות תת-קרקעיות, מתחת לתוואי האיילון. הפרויקט יאפשר חיבור מהיר בין באר שבע, ירושלים, תל אביב וירושלים, בהתאם לתכנית האסטרטגית של משרד התחבורה.

פרויקט מסילות מהירות בשדרת האיילון הוא חלק מרשת הרכבות המהירה בפריסה ארצית בהתאם לתכנית האסטרטגית לתחבורה עתירת נוסעים משנת 2012, ושל התכנית האסטרטגית למסילות ברזל משנת 2017.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה