דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יוצאת לאור, אל מרכז הזירה: סמארט 5 נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-5 תהיה המכונית הגדולה ביותר שייצרה סמארט
  • עם מערכת הנעה מתקדמת וטווח של כ-600 ק"מ
  • שיווק מקומי במחצית הראשונה של 2025

כבר לא קטנה: ארבעה חודשים בלבד לאחר שהוצגה כקונספט בתערוכת בייג'ינג, סמארט חשפה באופן רשמי את ה-5, שתהיה חשמלית שלישית באולם התצוגה שלה מאז עברה לבעלות משותפת של ג׳ילי ומרצדס. היא תנחת כאן במחצית הראשונה של 2025 ותתמודד מול מתחרים כמו כמו טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ופולקסווגן ID4.

כבסיס משמשת הפלטפורמה הייעודית של ג'ילי (SEA), עם ממדים שהופכים אותה למכונית הגדולה ביותר של סמארט מעולם. בהשוואה למודל Y למשל היא קצרה רק ב-4.5 ס"מ (470.5 ס"מ), אבל בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-1 ס"מ (290 ס"מ). תא המטען מכיל 1,530 ליטר לאחר קיפול המושב האחורי עם שקע חשמל אמיתי (220V) להפעלת מכשירים. כמקובל בחשמליות מודרניות יש תא נוסף מלפנים (72 ליטר) לאחסון כבל טעינה.

חשמל מתקדם: היצרנית עוד לא חושפת נתונים מלאים על מערכת ההנעה שמיועדת עבורנו. בסין היא תוצע בגרסאות הנעה אחורית (עם 335 או 358 כ"ס) או כפולה (עם 579 או 638 כ"ס), אך עוד לא ברור אילו מהן ישווקו כאן ובאירופה.

הסוללה בקיבולת 100 קוט"ש מאפשרת 740 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC), כלומר סביב 600 ק"מ על פי התקן האירופאי המוכר (WLTP), בדומה לגרסת LR של המתחרה האמריקאית וטוב במעט מהקוריאנית והגרמניה. בדומה ליונדאי גם כאן שימוש במתח גבוה (800V) יאפשר טעינה אולטרה-מהירה עם 15 דקות מ-10% ל-80%, שלוש דקות פחות ממה שייקח למתחרה הקוריאנית להתמלא באחוזים דומים וזאת למרות שהיא מצוידת בסוללה קטנה יותר (84 קוט"ש).

המראה הקשוח: העיצוב החיצוני כבר נחשף לפני כחודשיים בתמונות שדלפו לרשת באדיבות מסמכי הרישום של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT). המראה רבוע וקשוח מה-1 וה-3, עם יחידות תאורה מקוריות ומיגון ייעודי לפגושים. כאופציה סמארט תציע גגון מסיבי המזכיר את זה של לנד רובר דיפנדר עם סולם טיפוס מצידו האחד, תא אחסון מצדו השני וסוללת תאורת לד בחלקו הקדמי.

סביבת הנהג מאמצת את גישת "הרבה מסכים ומעט מתגים", וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("10.3), תצוגת נתונים עילית במציאות רבודה ("25.6) וצמד מסכי מגע ("13) בטכנולוגיית OLED, האחד במרכז הקונסולה והשני ייעודי עבור הנוסע. כמו כן, לא נפקד מקומה של תאורת אווירה משתנה עם אפשרות בחירה בין 256 גוונים.

מה אנחנו חושבים: הבעלות המשותפת של ג׳ילי ומרצדס הפכה את סמארט ממותג נישה מדשדש לשחקן מרכזי, עם היצע דגמים חשמליים מודרניים ורלוונטיים. היא גם מדגימה את היכולת יוצאת הדופן של התעשייה הסינית לעבור מהצגת אב טיפוס כקונספט עיצובי לגרסת ייצור סדרתי בקבועי זמן קצרים בהרבה מהמקובל בתעשיית הרכב המערבית.

ה-5 מסתמנת כקפיצת מדרגה נוספת עם ממדים גדולים שיאפשרו שימושיות משופרת, עיצוב קרבי, סביבת נהג מודרנית ומערכת הנעה מתקדמת. אלו לא רק יאפשרו לה להשתלב בקטגוריה הפופולרית, אלא גם עשויים לסמן איום אמיתי על הדומיננטיות של טסלה, יונדאי ופולקסווגן.

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה