דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא רק אתם לא אוהבים אותה: לאמריקאים נמאס ממערכת הדממה ברמזור

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • האמריקאים פחות מתחברים למערכת 'עצור-סע'
  • הנימוק מאחורי התכנית לביטולה: "כולם שונאים אותה"
  • עדיין לא ברור האם תמצא עצמה מחוץ לחוק

אינאף איז אינאף: אחרי שנים שבהן יצרניות הרכב הטמיעו את מערכות ה"סטארט-סטופ" שמדוממות את המנוע בכל עצירה, במטרה לחסוך אחוזים בודדים בצריכת הדלק ובפליטת מזהמים, לאמריקאים נמאס מהמערכת שבמקרים רבים מכבה גם את המיזוג יחד עם המנוע.

וכדרכם של אירועים מסוג זה תחת ממשל טראמפ, גם הפעם הוכרזו הדברים בפוסט שפורסם ברשת ה-X (לשעבר טוויטר), וגם הפעם הטיעון בזכות השינוי הצפוי מזכיר שיחה בנוגע למשחק הכדור המועדף בהפסקה הגדולה בכיתה ח'.

לי זלדין, המנהל החדש של הסוכנות להגנת הסביבה של ארה"ב (EPA), אמר כי "המערכת שבה המכונית שלך מדוממת בכל רמזור אדום כדי שיצרניות (רכב) יקבלו גביע על השתתפות באקלים. ה-EPA אישרה את המערכת הזו. וכולם שונאים אותה, אז אנחנו מתקנים אותה".

ואיך לא, זלדין נמנע מלציין כיצד יתבצע ה'תיקון', שכן התקנת המערכת מעולם לא היתה חובה רגולטורית, אך אחת האפשרויות שמדווחות בארה"ב היא איסור מוחלט על התקנת המערכת. הדברים מגיעים על רקע מאמץ נרחב יותר להסרת רגולציות הנוגעות לזיהום אוויר מצד ה-EPA. כדאי עם זאת לזכור כי האירופים פחות ישתכנעו מהיחס המבטל כלפי שינויי האקלים, וספק אם ישווקו בארה"ב מכוניות ללא המערכת הזו.

מה אנחנו חושבים: האמת היא שגם אנחנו, כמו רבים וטובים, לא משתגעים על המערכת הזו שמדוממת את המנוע בכל עצירה רגעית, מסרבלת את ההאצה ובעיקר מנתקת את מערכת המיזוג בימי קיץ לוהטים. אבל במקום לאסור על התקנת מערכת, ניתן לאמץ כלל הרבה יותר פשוט - לפיו ביטול של המערכת ישמר בזכרון ההפעלה של הרכב, כך שהנהגים שלא מעוניינים במערכת לא יצטרכו לבטל אותה בכל נסיעה מחדש. ואלו שכן מעוניינים בה, ומעדיפים לחסוך בכל זאת דלק בכמות כמעט-זניחה, יוכלו להשתמש בה כאוות נפשם.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה