דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

10 המכוניות החדשות והמעניינות שיצטרפו אלינו ב-2024

Getting your Trinity Audio player ready...

קבלו את רשימת המכוניות המעניינות לשנת 2024, אלה שיעשו רעש בשנה שלפנינו. לא מכיוון שהן החזקות או המהירות ביותר, ולא כי הן הכי מתקדמות טכנולוגית. חלקן כמובן כן, אבל מרביתן מכוניות שפחות או יותר כל אחד יכול לרכוש. כולן עם חידוש או ייחודיות, ועם פוטנציאל לגרום לשינוי מסוים בשוק. וגם, רובן יגיעו אלינו.

אופל קרוסלנד

נכון, יש גם כעת דגם כזה. אבל הוא אחד השרידים האחרונים לפלטפורמת ה-PF1 הוותיקה של פיג'ו (בעלת הבית), שמקורה עוד ב-206 מסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. עד כדי כך מיושנת.

אופל קרוסלנד

הדור החדש שונה לגמרי ויתבסס על פלטפורמת CMP המודרנית, שכבר משרתת שורה ארוכה של רכבי פנאי קטנים בקונצרן סטלנטיס ובהם אופל מוקה, פיג'ו 2008 הנוכחי, ג'יפ אוונג'ר וגם את מילאנו, רכב הפנאי החדש של אלפא רומיאו.

כמו דגמים רבים בקונצרן הוא הוא ישווק עם מגוון מנועים שכוללים טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר 136 כ"ס עם מערך היברידי-מתון (48V), ומנוע חשמלי עם 156 כ"ס וסוללת 54 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה תיאורטי של כ-410 ק"מ.

אלפא רומיאו מילאנו

הדגם החשמלי הראשון של אלפא - שעדיין לא הוצג - יהיה הקטן והזול ביותר של המותג מאז הפסקת שיווקו של המיטו העתיק לפני כ-5 שנים. גם הוא יתבסס על פלטפורמת CMP של פיג'ו-סיטרואן, בדומה לג'יפ אוונג'ר, פיג'ו 2008 ואופל מוקה.

יחידת ההנעה צפויה להיות דומה לזו של האחים לפלטפורמה, עם מנוע חשמלי-קדמי בהספק של 156 כ"ס וסוללת 54 קוט"ש שצפויה לספק טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.

טויוטה לנד קרוזר

אחרי 14 שנים הציגה טויוטה לנד קרוזר חדש לגמרי, ששומר לשמחת מעריציו על הבסיס המוכר של שלדת סולם, סרן חי מאחור ומתלה נפרד מלפנים - מתכון שהוכיח עצמו מעולה כתמהיל יעיל לכביש ושטח. עדיין לא נהגנו בו אבל על פרט אחד אין ויכוח - הא נראה מעולה, שילוב רטרו מודרני מצוין.

טויוטה לנד קרוזר 250

הוא יוצע עם בחירה בין דיזל (2.8 ליטר, 204 כ"ס), טורבו-בנזין (2.4 ליטר, 281 כ"ס) וטורבו-בנזין היברידי (330 כ"ס). מפרט עזרי השטח כולל נעילת דיפרנציאל אחורית, ניתוק מוט המייצב מלפנים, בורר מצבי שטח וכושר גרירה גבוה בחצי טון מבעבר (3.5 טון).

סקודה אלרוק

במפת הדרכים של סקודה לשלוש השנים הקרובות ממוקמים ארבעה דגמים חשמליים חדשים. הראשון שבהם הוא 'אלרוק', ממשיך דרך חשמלי ומתבקש לסקודה קארוק, עם ממד אורך של 4.5 מטרים, כ-15 ס"מ פחות מאניאק המוכר. פרטים רשמיים על הדגם יחשפו רק בתערוכת ז'נבה (במרץ), וייצורו מתוכנן להתחיל השנה.

סקודה

אגב, ודאי שמתם לב שכמו אחיו החשמליים למותג הצ'כי, גם שמו מתחיל באות E. וכמובן, כמו אחיו רכבי הפנאי למותג של קונצרן פולקסווגן, גם הוא מסתיים ב-Q.

פיאט פנדה

הדור הרביעי של פיאט פנדה יושק הקיץ ויבוסס על פלטפורמה חשמלית חדשה שנקראת 'סמארט קאר', שפותחה בשיתוף טאטא ההודית. היא תשרת לא פחות משבעה דגמים קטנים וחשמליים - ובעיקר זולים - בקונצרן סטלנטיס, כתשובה אירופית לשיטפון הדגמים הזולים שמגיע מסין וצפוי ממגוון מותגי פולקסווגן.

בחרטומה ישכון מנוע חשמלי עם 113 כ"ס, עם סוללת LFP (לראשונה בקונצרן סטלנטיס) בקיבולת של 44 קוט"ש וטווח נסיעה צפוי של 320 ק"מ. אבל גולת הכותרת היא המחיר כמובן, כשהמטרה היא להציב אותה - לפחות בגרסת הבסיס - בטווח שבין 20-25 אלף אירו.

קיה EV3

לעת עתה רק כקונספט, אבל הגעתו של הקרוסאובר בממדי קיה נירו לכביש הציבורי מובטחת. הפרטיים עדיין ראשוניים למדי, אבל גרסת ייצור תגיע עוד השנה, ויחד עמה יופיעו שני דגמים חשמלים חשובים אחרים - EV4 ו-EV5.

קונצרן יונדאי-קיה הקוריאני הבהיר היטב ובאופן מאוד משכנע את רצינות כוונותיו בתחום החשמל, עם פלטפורמת E-GMP הסופר-מתקדמת שהביאה לעולם כמה דגמים מרשימים במיוחד בכל מותגיו - יונדאי, קיה וג'נסיס. כעת מגיע השלב הבא בתוכנית החשמול של קיה, עם פנייה לקהלי יעד רחבים בהרבה. יש להניח שיונדאי לא תפגר אחריה.

ראם 1500 ראם-צ'ארג'ר

אחרי שהציגה טנדר חשמלי, חשפה ראם את 1500 ראם-צ'ארג'ר, טנדר היברידי-נטען ראשון מסוגו בעולם שמיועד עבור הקהל העצום בארה"ב שמתקשה להסתגל לרעיון של מנוע חשמלי מזמזם בתוך טנדר עבודה גדול ושרירי. ולכן, בחזית ישכון V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר, אך הוא לא יניע את הגלגלים אלא גנרטור חשמלי שיטעין שני מנועים חשמליים.

ראם REV

אחד מלפנים עם 335 כ"ס, אחורי עם 319 כ"ס, וביחד 663 כ"ס ו-85 קג"מ. מספרים מאוד מאוד מרשימים וכאלה שיטיסו את הטנדר העצום והכבד מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-4.4 שניות בלבד. בראם לא מציינים כמה טווח אפשר לנסוע על חשמל בלבד אבל הסוללות ענקיות (92 קוט"ש). ויש בכל זאת נתון טווח - 1,104 ק"מ של חשמל ובנזין.

רנו 5

הסופרמיני החשמלית הראשונה של רנו שואבת את שמה ובמידה רבה את המראה, מאותו דגם היסטורי עירוני ומאוד (מאוד) מצליח. כי אם זה עבד מצוין שיווקית למיני ולפיאט 500, אז למה שלא גם לרנו? וכמותן, גם ה-5 היא רק אחת ממגוון רחב של דגמים שמתכננת היצרנית הצרפתית להציג עד 2025.

ה-5 תשווק עם שתי גרסאות סוללה, אחת מהן של 52 קילוואט-שעה וטווח נסיעה תיאורטי של 400 ק"מ ושנייה צנועה יותר לזקוקים לנסיעות עירוניות בלבד. היא תושק בתערוכת ז'נבה שתפתח שעריה בעוד כשלושה חודשים וצפויה כמובן גם להגיע ארצה.

שיאומי SU7

יצרנית האלקטרוניקה הסינית שיאומי נכנסת כעת לראשונה לתחום הרכב, עם הצהרה לא פחות מגרנדיוזית לפיה תוך כ15-20 שנים תהפוך להיות אחת מחמש היצרניות הגדולות ביותר בתעשיית הרכב.

את הבום הראשוני היא עושה עם משפחתית גדולה בעלת עיצוב אווירודינמי המייצר את נתון הגרר הנמוך ביותר בתעשיית הרכב כיום: 0.195. לגרסה החזקה ביותר 673 כ"ס, ומובטח כי היא תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות בלבד. שיאומי עצמה לא תייצר את המכונית, אלא חברת BAIC הסינית, כאשר שיאומי תתרכז בכל האלקטרוניקה שמתחת לפני השטח. ויש הרבה מאוד ממנה.

THK LSR-05

יצרנית הרכיבים היפנית THK מאוד מוכרת ומוערכת בעולם הרכב, ולראשונה היא מציגה מכונית מפיתוח עצמי. היא תצויד בשלושה מנועים חשמליים עם הספק של מעל 500 כ"ס, היגוי לכל הגלגלים וסוללות מפיתוח עצמי. על העיצוב חתום שירו נאקאמורה (Nakamura), שבעברו כראש מחלקת העיצוב של ניסאן עם דגמים כמו ג'וק ו-GT-R.

אגב, אם שאלתם את עצמכם (לא שאלתם, אבל לא משנה) מדוע היא נקראת LSR דווקא, הנה רמז לתשובה (Luxury Sport, Revolution). על הכוונת מוצבת טסלה מודל X.

למאמר זה התפרסמו 49 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה