דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

האגזוזים יושתקו: פרארי עובדת על דגם חשמלי ראשון

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פרארי התחילה בניסויי נהיגה לחשמלית ראשונה
  • פס ייצור חדש מבטיח הפחתה בפליטת המזהמים
  • ההשקה הרשמית - בסוף 2025

הסוס הנכון - נהיגה בלעדית בפרארי פורוסנגה

בלי רעם מנועים: פרארי צפויה להציג דגם חשמלי ראשון בסוף שנה הבאה. אב טיפוס ראשוני במרכב של מזראטי לבנטה כבר נתפס בעדשות צלמי הריגול בקרבת המפעל במרנאלו, אך למרות זאת פרארי עדיין לא מפרסמת כל נתון אודות הדגם החדש, לרבות תצורת המרכב (קופה, 4 דלתות, פנאי וכו').

הייצור יתבצע במפעל חדש וייעודי עבורו שנבנה במראנלו, על פני שטח של 42.5 דונם עם יכולת להכיל כ-300 עובדים. כדי להפחית את הזיהום לא רק מהאגזוזים אלא גם מתהליך הייצור, מצויד המפעל החדש ב-3,000 פאנלים סולאריים על הגג המספקים חשמל, מיכל מאסיבי לאיסוף מי גשם ועצים רבים האמורים לסייע להפחתה משמעותית של פליטת המזהמים.

מה אנחנו יודעים: פרארי לא נוהגת לחלוק פלטפורמות או רכיבים שונים עם מותגים אחרים בקונצרן האיטלקי, ולכן ספק רב אם תעשה שימוש במערכות ההנעה והסוללה של מזראטי גראן טוריסמו פולגורה, למשל, אף על פי שהיא נחשבת לאחת המתקדמות כיום בתעשייה. ניתן להניח שתהליך הפיתוח יהיה כזה המשלב את יתרונות מערכת ההנעה החשמלית, לרבות מיצוב סוללות לטובת מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל אופטימאלית עם סידור מנועים באופן שיאפשר הכוונת מומנט (לפנים-אחור וימין-שמאל). גם ניתן לשער שהסוללות יהיו במתח גבוה על מנת לאפשר שימוש בעמדות טעינה אולטרה מהירות.

פרארי דייטונה SP3

מנכ"ל פרארי, בנדטו ויגנה אמר לאתר חדשות הרכב הבריטי אוטוקאר כי הדגם החדש מיועד ללקוחות ותיקים של המותג וגם ללקוחות חדשים שוחרי טכנולוגיה. "אנשים לא קונים פרארי בגלל סיבה א', ב', ג', או ד'. הם קונים פרארי כי יש בכך הנאה שלא ניתן לכמת אותה לאלמנט בודד כזה או אחר. את המכונית החשמלית הראשונה נייצר בדרך הזו".

הוא הוסיף כי "יש כבר אבות טיפוס שביצוע נסיעות של אלפי קילומטרים. הלקוחות הראשונים שלנו הם נהגי המבחן, שנוהגים בהרבה מאוד מכוניות ויכולים בקלות להבחין בהבדלים ולבצע השוואות. הפידבק מהם הוא אחד המדדים החשובים ביותר עבורנו".

מה אנחנו חושבים: פרארי ביצעה בשנים האחרונות שינויים משמעותיים, במטרה להתאים עצמה לשינויים העוברים על כלל תעשיית הרכב. עם הוספת דגמי בסיס עדכניים כמו הרומא, מערכות הנעה היברידיות נטענות ב-SF90 וב-296 GTB ואפילו עם הפורוסנגה כרכב פנאי משפחתי. ולמרות זאת כולם, ללא יוצא מהכלל, הצליחו לשמור היטב על ה-DNA המפורסם של היצרנית.

בחשמל זה יהיה קשה הרבה יותר, שכן הוא מביא לוויתור על אחד מהרכיבים החשובים ביותר במכוניות עם סמל הסוס הצוהל – רעש המנוע. יהיה מעניין לראות האם וכיצד פרארי תצליח לשמור על הייחוד שלה גם בדגם הראשון שלה ללא מפלטים מאחור.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה