דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משחקת בבוץ, עם 646 כ"ס: סמארט 5 החשמלית בדרך להשקה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-5 תהיה חשמלית שלישית והגדולה ביותר של סמארט
  • תצויד בהנעה אחורית או כפולה ועם הספק עד 646 כ"ס
  • שיווק מקומי יחל במחצית הראשונה של 2025

אל מרכז הזירה: ה-5 תהיה חשמלית שלישית באולם התצוגה של סמארט, כתשובה למתחרות פופולריות כמו טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ופולקסווגן ID4. ועד שתושק באופן מלא ורשמי בסוף החודש, משחררת היצרנית תמונות ראשונות מניסויי נהיגה אחרונים, בבוץ ובשלג. שיווק מקומי צפוי למחצית הראשונה של 2025.

מתחת להסוואה: הצילומים שפרסמה היצרנית הם של אב-טיפוס העוטה מדבקות הסוואה. אולם כבר לפני כחודשיים דלפו תמונות החושפות את העיצוב המלא, באדיבות מסמכי הרישום של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT). עם מראה רבוע וקשוח מה-1 וה-3, יחידות תאורה מקוריות ומיגון ייעודי לפגושים.

חבל רק לגלות כי רעיונות מסקרנים רבים שהתגלו בקונספט התצוגה, מכוכבי תערוכת בייג'ינג, לא עשו דרכם לגרסת הייצור הסדרתי. למשל מנגנון פתיחה הפוך לדלתות האחוריות (דלתות התאבדות), אביזרי שטח עם סוללת תאורת לד על הגג, וצמד כבלים מעל מכסה המנוע למניעת פגיעת ענפים בשמשה וצמיגים אגרסיביים (BFG AT) וגדולים ("31) על חישוקי "18 ייחודיים. אנחנו רוצים להאמין שאם אי פעם תהיה גרסת שטח ל-5, רובם יופיעו שוב.

הכי גדולה: כבסיס תשמש הפלטפורמה הייעודית של בעלת הבית ג'ילי (SEA), עם ממדים שהופכים אותה למכונית הגדולה ביותר של סמארט מעולם. היא למשל קצרה ממודל Y ב-4.5 ס"מ (470.5), אבל בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-1 ס"מ (290 ס"מ).

היא תוצע בגרסאות הנעה אחורית עם 335 או 358 כ"ס או כפולה עם 579 או 638 כ"ס, מה שגם יהפוך אותה למכונית החזקה ביותר של המותג בעולם.

סוללה בקיבולת 100 קוט"ש אמורה לאפשר כ-550 ק"מ נקיים מזיהום, עם שימוש במתח גבוה (800V) שיאפשר טעינה אולטרה-מהירה ו-15 דקות מ-10% ל-80%.

מה אנחנו חושבים: הבעלות המשותפת של ג׳ילי ומרצדס הפכה את סמארט ממותג נישה מדשדש לשחקן מרכזי, עם היצע דגמים חשמליים מודרניים ורלוונטיים. וה-5 מסתמנת כקפיצת מדרגה נוספת עם ממדים גדולים יותר ומערכת הנעה מתקדמת שלא רק יאפשרו לה להשתלב בקטגוריה הפופולרית, אלא גם עשויים לסמן איום אמיתי על הדומיננטיות של טסלה, יונדאי ופולקסווגן.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה