בקצרה:
- יבואנית סמארט מוסיפה דגם חשמלי שני
- הבסיס זהה לסמארט 1, המימדים מעט יותר גדולים
- המחיר מתחיל ב-205 אלף שקלים
ניפוח במקומות הנכונים: יבואנית סמארט מודיעה היום (א') על התחלת השיווק של סמארט 3 כדגם חשמלי שני למותג באולם התצוגה המקומי - גם הוא בייצור סיני, ובפיתוח משותף של מרצדס וג'ילי. המחירים לגרסאות ההנעה האחורית עומדים על 205-235 אלף שקלים, וגבוהים ב-15 אלף שקלים מגרסאות ההנעה המקבילות של סמארט 1. גרסת הבראבוס החזקה של ה-3 תעלה 250 אלף שקלים, 10 אלף יותר מאחותה הקטנה.
ה-3 חולקת פלטפורמה, יחידות הנעה ומכלולים מכאניים עם סמארט 1, אך גדולה ממנה במרבית הפרמטרים עם אורך של 440 ס"מ (13+), רוחב של 184 ס"מ (2+) ובסיס גלגלים של 278.5 ס"מ (3.5+). נפח תא המטען עומד על 370 ליטרים (47+) אך הגובה עומד על 155.5 ס"מ בלבד, 8 פחות מה-1 בשל עיצוב הקופה.
מה עוד צריך לדעת: יחידות ההנעה זהות להיצע המוכר של ה-1, עם מנוע אחורי בודד בגרסאות הבסיס שמייצר 272 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות - שיפור של 0.9 שניות הודות לעיצוב אווירודינאמי יותר שמקנה לה מקדם גרר נמוך מזה של ה-1 (0.27 לעומת 0.29). גרסת הבראבוס החזקה מציעה צמד מנועים בהספק משולב של 428 כ"ס, עם תאוצה של 3.7 שניות למאה קמ"ש (0.2-).
קיבולת הסוללה זהה ועומדת על 66 קוט"ש, אך השיפור האווירודינאמי הביא גם לתוספת של 15 ק"מ לטווח הנסיעה, שיעמוד על 435-455 ק"מ בגרסאות ההנעה האחורית או 415 ק"מ בהנעה הכפולה. טעינת AC מתאפשרת בקצב גבוה יחסית של 22 קילוואט (רק ברמות הגימור הבכירות ב-1) בעוד קצב הטעינה המהירה זהה ועומד על 150 קילוואט, מה שמאפשר מילוי מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.
אבזור ובטיחות: מפרט האבזור בגרסת הכניסה (פרו פלוס) כולל בין היתר מסך מגע בגודל "12.8 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "9.2, חישוקי "19, גג שמש פנוראמי, מושבים דמויי עור עם חימום וכוונון חשמלי מלפנים ודלת תא מטען חשמלית. גרסת הביניים ("פרימיום") כוללת בנוסף תאורת מטריקס לד, ריפודי עור, תצוגה עילית, טעינה אלחוטית לסלולארי ומערכת שמע עם 13 רמקולים מתוצרת Beats. גרסת ה"בראבוס" הבכירה כוללת גימורי עיצוב ספורטיביים, חישוקי "20, מושבי ספורט, הגה מצופה אלקנטרה והדמיית רעשי מנוע ממערכת השמע.
מפרט הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית (מגרסת הביניים גם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות והתרעת עייפות נהג.
מה אנחנו חושבים: הפלטפורמות היעודיות מאפשרות ליצרני הרכב להרחיב בקלות ובמהירות את היצע הדגמים, במיוחד במקרים כאלו שכוללים בעיקר שינוי בעיצוב, לצד גידול קל במימדים. לטעמנו, מדובר בשיפור של הסמארט המוכרת בדיוק בנקודות הנכונות - עם שימושיות משופרת ושדרוג אווירודינאמי שמשפר את התאוצות ואת טווח הנסיעה. ומכיוון שהתוספת למחיר עדיין צנועה (באופן יחסי), אנחנו מעריכים כי ה-3 תזכה להצלחה לא פחותה מזו של ה-1.