בקצרה:
- אוטומקס היא היבואנית החדשה של JAC הסינית
- תשווק כאן צמד חשמליות זולות בקטגוריות ליבה
- תחת תקינה מוגבלת, ללא מערכות בטיחות אקטיביות
חזרה לישראל: JAC, מיצרניות הרכב הוותיקות בסין, חוזרת לשווק בישראל. הפעם היא עושה זאת באמצעות חברת אוטומקס, יבואנית מקבילה מהגדולות בישראל, אשר קיבלה את זיכיון הייבוא בו החזיקה בעבר EV-מוטורס. המשלוח הראשון נחת בישראל, ובשלב ראשון ישווקו שני דגמים חשמליים בסדרת ייצור מוגבלת, המיועדת ל-400 יחידות בשנה.
חשוב להזכיר כי כרגע לא מציעים הדגמים האלה מערכות בטיחות אקטיביות, אך באוטומקס מבטיחים כי ברגע שתתקבל תקינה מלאה הן ישולבו.
חשמל קטן: ה-30 הוא דגם חדש ליצרנית כאן, והוצג בתערוכת שנגחאי (תחת השם Yiwei 3) לפני כשנה וחצי. בדומה לדונגפנג נאמי בוקס שתושק בקרוב, גם הוא יציע אלטרנטיבה לדגמי סופר-מיני עם מנועי בנזין עם תג מחיר של 130 אלף שקל.
ממדיו גדולים מהמקובל בקטגוריה, כשבהשוואה לטויוטה יאריס הוא ארוך ב-8.5 ס"מ (402.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ (262 ס"מ), ונפח תא מטען של 310 ליטר. המנוע החשמלי מפיק 136 כ"ס, ההנעה קדמית והסוללה בקיבולת של 51.5 קוט"ש, עם טווח תיאורטי של 374 ק"מ. טעינה מהירה (70 קילוואט) תאפשר מילוי סוללה מ-30% ל-80% ב-40 דקות ובסוללה ניתן לעשות שימוש גם להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).
סביבת הנהג כוללת כמקובל לוח מחוונים דיגיטלי ("6.2) ומסך מגע גדול ("15.6), עם צימוד לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו*. רשימת האבזור עשירה וכוללת מצלמות חניה היקפיות, ריפודים דמויי עור, עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור לנהג וחלון שמש.
למרכז הזירה: ה-40 (כונה בעבר e-JS4) ישווק כאן לאחר שעבר עדכון קל, עם תג מחיר של 150 אלף שקל, 10,000 שקל פחות מבעבר. בכל הוא מקווה להיות אלטרנטיבה לרבי מכר יקרים ממנו דוגמת ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3. השינוי העיקרי הוא אפשרות לטעינה תלת-פאזית (חד-פאזית בעבר) שמקצרת משמעותית את משך הטעינה הביתית.
מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי, עם מנוע חשמלי קדמי (190 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-8 שניות, איטי במעט מהמתחרים הישירים. סוללה בקיבולת 65.7 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה תיאורטי מקובל של 410 ק"מ עם טעינה מהירה (60 קילוואט) ומילוי מ-30% ל-80% ב-45 דקות.
רשימת האבזור כוללת כבעבר לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ("10.25 כל אחד), מצלמות חניה היקפיות, ריפודים דמויי עור עם חימום לקדמיים וכיוון חשמלי למושב הנהג וחלון שמש. כמו אחיו הקטן, גם הוא לא מצויד במערכות בטיחות מתקדמות ומציע צימוד למערכות של אפל ואנדרואיד*.
מה אנחנו חושבים: בשנים האחרונות מציפה תעשיית הרכב הסינית את השוק הישראלי, ומחזיקה כעת יותר מ-20% מנתח השוק של מכירות רכב חדש. מרבית המותגים החדשים שחדרו לשוק עשו זאת באמצעות יבואניות גדולות ומוכרות, אך לא בכל המקרים.
למשל במקרה של JAC, שלפחות על הנייר נראית כבעלת סיכוי להצליח יותר מבעבר, למרות היעדר מערכות בטיחות מתקדמות. שכן לא רק שליבואנית החדשה יש ניסיון במכירת רכב חדש, קהל לקוחות רחב ורשת שיווק מבוססת, אלא גם מכיוון שהיצע הדגמים עדכני ותחרותי מבעבר.
*לאחר פרסום הכתבה ביקשו באוטומקס לעדכן את המפרט הצפוי בארץ. לפיו גם ה-30 יזכה לצימוד לאפל קארפליי ואוטו אנדרואיד
פורסם לראשונה ב- 05.12.24
למאמר זה התפרסמו 15 תגובות