דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם קצת יותר ביצועים: ניסאן תשווק באירופה אריה ניסמו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ניסאן הציגה גרסת ביצועים לאריה
  • עם תוספת כוח מינורית ושינויי עיצוב קלים
  • לא צפויה לעשות עליה בקרוב

חשמל וביצועים: ניסאן תחל בקרוב לשווק באירופה את האריה ניסמו, גרסת קצה לרכב הפנאי החשמלי שעברה השבחה בחטיבת הביצועים היפנית. נתונים טכניים טרם נחשפו, אבל הגרסה שכבר משווקת ביפן מצויידת בצמד מנועים חשמליים עם 435 כ"ס, 41 כ"ס יותר מהגרסה הבכירה המשווקת כעת ביבשת הישנה, מה שאמור לאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות.

הסוללה תהיה בקיבולת זהה לגרסאות הבכירות (87 קוט"ש) מה שאמור לאפשר טווח נסיעה של כ-500 ק"מ, עם טעינה מהירה (130 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% בכ-35 דקות.

מה עוד צריך לדעת: מלבד תוספת הכוח, ניסאן מציינת כי מהנדסי חטיבת הביצועים ביצעו כיול ייעודי למערך המתלים ולמחשב ניהול העברת הכוח בין צמד המנועים החשמליים. גם הבלמים שודרגו ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV, דביקים יותר מהפרימסי 4 של הגרסאות הרגילות.

הבדלי העיצוב החיצוני כוללים מסיטי אוויר מושחרים מסביב למרכב עם פס אדום, ספוילר בקצה דלת תא המטען וחישוקי "20 ייחודיים. בתא הנוסעים יש מושבים עם תמיכה משופרת, דיפוני אלקנטרה, סימול מרכוז בחלקו העליון של ההגה, מתג הנעה אדום ותצוגה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי.

מה אנחנו חושבים: ניסאן נחשבה לאחת מחלוצות ההנעה החשמלית בתעשיית הרכב. למשל עם הליף שהוצגה ב-2009, שעם יותר מחצי מיליון יחידות שעלו על כבישי הגלובוס היא הייתה החשמלית הנמכרת ביותר עד הופעת טסלה מודל 3. אבל למרות הראשוניות, ניסאן האטה את תהליכי הפיתוח ולא ניצלה את יתרון הידע והניסיון. הוסיפו לכך שורת משברים תקשורתיים וניהוליים שפקדו אותה בשנים האחרונות, שהגיעו לשיאם בפרשת קרלוס גוהן, שהפכו אותה מחלוצה לכזו שמשתרכת מאחור.

האריה, שהוצג כבר לפני 4 שנים, ושיווקו באירופה התחיל לפני שנתיים, היה אמור להיות נקודת מפנה, אבל זה לא קרה. מלבדו היצע הדגמים הנקיים מזיהום של ניסאן באירופה כולל רק את הליף הוותיקה ואת הטאון-סטאר EV המסחרי שהוא למעשה רנו קנגו-E עם סמל היצרנית היפנית. האריה ניסמו לא צפוי לשנות את מצבה של ניסאן שם, שכן הוא צפוי להיות יקר והשדרוג הוא בעיקר למראה ופחות לביצועים. בישראל אגב המצב עגום עוד יותר, שכן אף אחת מהחשמליות הללו לא צפויה לנחות באולם התצוגה המקומי בעתיד הקרוב.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה