דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קרונועי הרכבת ההיסטוריים משוחררים לפנסיה

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי עשרות שנות עבודה קשה, יוצאת לפנסיה. 31 שנים לאחר שנכנסו לשירות, יצא השבוע מערך הרכבות ic3 האחרון של רכבת ישראל משירות סדיר והותיר את השטח פנוי לקרונועי סימנס חשמליים, שהחלו להשתלב בצי לפני כשלוש שנים.

נזכיר כי קרונועי ה-ic3 הגיעו ארצה לראשונה בקיץ 1992, ומספר חודשים לאחר מכן נכנסו רכבות ה-ic3 לשירות כאשר בכל אחת סט של שלושה קרונות, ובמהלך השנים הופעלו עד חמישה סטים ברכבת, ובסך הכל 15 קרונות. אורכו של כל סט 58 מטרים, משקלו 101 טונות, והוא כולל 4 מנועים של 294 כ"ס כל אחד. מהירות הנסיעה המרבית של הקרונועים היא 160 קמ"ש, ובכל שלישיית קרונות מותקנים בין 167-177 מושבים.

״קרונועי ה-IC3 הראשונים שהגיעו בתחילת שנות ה-90 החלו את תהליך הפיתוח של הרכבת המגיע לשיאו בשנים אלה, אמר יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני. ״התוכנית כוללת רכש משמעותי של קרונות וקטרים חשמליים חדשים".

לפני כשלוש שנים נכנסו לשירות הטוענים לכתר - הקרונועים החשמליים החדשים מתוצרת סימנס, המכונים בפני עובדי רכבת ישראל DDEMU (ראשי תיבות של "קרונוע חשמלי דו-קומתי"). אלו סימנו את מהפכת החשמול שעוברת רכבת ישראל בשנים האחרונות.

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה